Hänt i veckan

Sv: Hänt i veckan

Det där med solbrillorna kom han/vi på efteråt.... Då rök dom av!

Vilken av bilderna på rottisen menar du? Det är 2 olika rottisar... Glömde skriva det innan.

Vi har tävlat och tränat stenhårt. Tävlingen gav inga fina poäng men en skön känsla av glad hund. Roligaste tävlingen trots ett sketet 2:a pris. Idag har vi tränat igen för på Fredag vankas nästa tävling. Och helgen efter det är det tävling igen ;)

Vi sysslar mest med att lufsa runt i skogen, socialträna lite smått och träna inkallning och stanna (stående fågelhund). :)

Han har blivit hela 4½ månad den lille. Än handlar det om simpel träning men gissa om det kliar i fingrarna efter att få börja träna "på riktigt". :idea::idea: (speciellt när det visar sig att jag har fått en kanonhund med precis allt jag ville ha och lite till!)

Vi sysslar mest med att lufsa runt i skogen, socialträna lite smått och träna inkallning och stanna (stående fågelhund). :)

Han har blivit hela 4½ månad den lille. Än handlar det om simpel träning men gissa om det kliar i fingrarna efter att få börja träna "på riktigt". :idea::idea: (speciellt när det visar sig att jag har fått en kanonhund med precis allt jag ville ha och lite till!)

Åhh....vilken ras??? Jag vill också ha en valp att jobba med men förhoppningsvis kommer det inom kort!

Det har ju varit så varmt här uppe i norr senaste veckan, men vi har tagit oss ut på några löparrundor sent på kvällarna. Lite allmänt underhåll av dressyren är det också, men inte allt för mycket:angel:

I övrigt har vi sommarlov och slappar :D

Tänkte börja sätta in lite mer cykling nästa vecka och allmänt börja trappa upp träningen inför första släpp 16augusti!:bump:

Nej, det är ingen tollare.;)
Det är en.. eh, ja.. vad är det? Ska kolla upp det, eller visa en till bild på den. :p:D

Ville bara visa hur lite tokig vår minsta valp är:love: förutom att sitta på stolar, så har hon grävt ner TV dosan några ggr, bär alltid ut besökares ena sko (aldrig våra) grävt upp mattes rabatter, ja listan kan göras lång.
S5030525.jpg

Jag tänker banne mig svara här fastän "min" hund fortfarande ligger i magen, så det så!

Men det börjar bli dags att komma ut snart för valparna och jag hoppas så mycket att det finns en liten tik där inne som vi sedan kommer att få ta hand om...

Jag och Hilda har i princip bott på stranden för det har varit så jätte varmt...
Anmält oss till en kurs i vardagslydnad också, tösen måste träna på att göra
rätt med andra hundar i närheten - hon blir så distraherad då :angel: , så hoppas att vi kommer med på kursen.

12006156.jpg

12006152.jpg

12006158.jpg

12006154.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 494
Senast: monster1
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 955
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 134
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Vi har fått tid till veterinären på onsdag men vill bara höra om man kan göra något själv? Tror att ena hunden har fått något som har...
2
Svar
26
· Visningar
2 227

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka