Hänt i veckan

Sv: Hänt i veckan

Det är fortfarande på leknivå, utan några större krav på henne, då hon bara är 8 månader, inte fullt tänd och absolut inte mogen för några direkta krav i vallningen ännu.

Dock ser hon väldigt lovande ut och jag är övertygad om att hon kommer att bli en bra arbetshund här hemma så småningom :D

Hur kort är svansen då?

Jag tror aldrig att jag sett en jämte med så kort svans:mad:hon bär den oftast numera som en schäfer o annars står den rakt upp med en liten böj, ska ta kort o visa, men kameran är med sonen på skateboardåkning hela helgen..

grymt sugen man blir på en vallhund när man ser din lappska:love:
prillan

Jag väntar fortfarande på pm :p

------------------------------------------------

Idag har jag haft besök av en kompis, 2 av hennes BC's och en liten söt långhårig dvärgtaxvalp :banana:

Dagen har gått i vallningens tecken (även om jag mest kröp omkring och fotade :angel: ) + att jag lade ett litet mkt kort blodspår åt taxen :D

åhhh taxvalp:love: men man kanske kan få komma till dig då o träna spårning:angel::angel:jag håller på att bli galen när jag inte hinner med allt. Pm blev fördröjt för jag åkte på o jaga vilsna avvanda baggar i går kväll, därav önskan oxå av vallhund, tackorna är inga problem de flyttar jag lätt för ledartackan går fot:)

Här händer det inte överdrivet mkt..
Vi badar, solar, busar som galningar!
Parar sig :o hanen har inte tappat sexlusten nej.. Men de får ju inga valpar tack o lov :banana: Va jädrans glad att han är kastrerad när jag kom in i stugan och ser att dem sitter ihop :eek: Kom på dem mitt i akten :rofl:

Lägger spår lite nu och då, så det är bara att kvista upp vid tillfälle ;)

Så här söt är den lille spjuvern :love:

Kim_4.jpg

Fast han var ju bara här på besök :D

*knapplån*

OOOO! Jag gör faktiskt en summering av de senaste två veckorna! :banana:

På midsommarafton sprang Sisko LÖS på hövallen hos Buke-medlemmen Wrangler och busade med gårdens ena schäfer OCH SISKO SÖKTE SIG TILL MIG!!! Jag var så glad i den stunden att jag visste inte vad jag skulle göra, annat än att tokberömma henne! Min nonchalanta husky brydde sig inte om att försvinna efter rådjursspåren eller att totalt strunta i mig, utan hon sprang några stoooora fina volter och snirkelspår och ALLTID avslutade rundan hos mig! :banana: :bump: :bump: :bump: :banana:

Sen har Sisko släppt rejält med husse och varit ute med honom och t o m bajsat UTAN PROBLEM! Hon har varit framåt och glad och han har inte behövt dra henne ut! :bump:
OCH - i torsdags följde Sisko med husse ut TROTS ATT JAG VAR HEMMA!!! :eek: :banana:

Jag blir så glad! Gråtfärdigt GLAD!

Min älskade, nonchalanta, "alldeles för gamla" och "inte träningsbara" husky visar tydligt att hon efter 9 år faktiskt är jätteduktig och att jag gjort nånting rätt i a f!

Och jag fick faktiskt kvitto på att min älskade Sisko är skitduktig senast idag, för bara nån timme sen.
Jag släppte henne lös på ridbanan så att hon okopplad kunde busa med samma schäfer som på midsommarafton. Hon busade, sa nej, sökte trygghet och stöd hos mig, sprang lite, såg en katt springa iväg OCH KOM TILLBAKA TILL MIG efter lite uppmuntran! :banana: Flera gånger dessutom!

Jag är så äckligt glad just nu!

Och jo! Det funkar FINFINT med katterna!
Största problemet är kattmaten, för Sisko har blivit riktigt vig helt plötsligt... (Vi har kattmaten i köket, där Sisko inte ska vara, vilket hob vet om. Vi har ställt stolar m m i vägen, men nog fasiken kommer man igenom/under dem, så länge katterna har mat! *gaaargh*
Men så länge Sisko får mat på sina tider och så länge vi stänger in till köket och håller öppet till hallen när jag inte är hemma, så funkar det. De senaste röverresorna har uppkommit när vi varit hemma :eek: och den egna maten "inte räckt till" enligt damen själv...)

Vovvan är med i stallet de två dagarna jag har medisen, så en ridtur och en rejäl stund på ridbanan (tömkör) blir det för henne.

Denna helgen går vi en rallylydnadskurs, SKITKUL :banana::banana: ska dit i eftermiddag också!!

Sen blir det anmälan till tävling i augusti, och så hårdträning på vissa moment som hon INTE kan :angel::angel:

I veckan har det inte hänt så mycket. Jag har sommarjobbat och modern har fått ta hand om hunden. Idag väntar dock en riktigt lång, härlig långpromenad som kompensation :rofl:

Det är kommande veckan vi ser framemot. På onsdag ska vi åka iväg till en klasskamrat som bor i Trollhättan och stanna över där några dagar. Det blir 5 timmars tågresa, men Lilo brukar ofta finna sig till rätta väldigt fort. Därefter, nästa helg blir det ett Road Trialläger vi ser fram emot. Det ska bli jättekul!
Lilo har äntligen kommit på att de där hästarna är ena riktigt roliga typer...speciellt när de springer! När de saktar av kan man göra lite lekinviter och skälla lite på dem så kanske, kanske att de springer lite till :rofl:

Och självklart var ena däcket på cykelkärran PLATT :devil::devil: när jag ska iväg!!! Har hennes bur i den, hon kan inte ligga ner i cykelkorgen på hemvägen när hon är trött, men nu blir det till att dra på henne overallen, självklart så regnar det:devil:, och sätta henne i cykelkorgen och ta sig iväg.

Här händer det inte mycket alls, Harley har verkat "gammal" på sistone så det har bara blivit enkla promenader och sen soffan. Däremot försökte jag med lite lydnad igår och det gick skitsegt, fick dock svar på varför för när vi var klara rusade han till närmsta gräsmatta och sprutade ut någon brungelé aktig sörja..Stackarn. Idag var det inga problem alls. Har lite ångest då han blivit så kär i mig de senaste åren och inte alls gillar att bli bortlämnad till föräldrarna för passning. Nu ska han passas av syster lite (har precis fått nytt jobb) och det är kanske lite roligare..Men ro får han ju inte.
Annars sitter jag bara o planerar (med Halrey som fotstöd) någon dag jag kan åka till Sundsvall och hejja på tiken till kommande valp.

Det får bli nya tag snart!

Det enda uppseendeväckande som hänt här i veckan är att Lowa rullade sig på en nygödslad åker igår, matte lät såhär "Vad gör du gumman...?....nej...nej...neeeej, snäälla kom nuuu!
:angel:

Nåja, hon behövde ändå bada:D

:eek: Härligt :devil:

Även den här dagen har det (utöver normala aktiviteter som rastning av hundar) vallats och första passet ut var Scott, som fick jobba bra på mina "löparfår". Bilder finns i en separat tråd om min doldis, Scott :D

11912938.jpg

Min valpis åkte för första gången buss till stan tillsammans med en annan hund den här veckan. (som är betydligt större än henne..:angel:)

11912937.jpg

Hon var tyst och lugn hela vägen till stan. När vi väl var framme ville hon busa nästan hela tiden med schäfern, skällde och tassade på honom.:p

11912936.jpg

Sen har jag varit på säsongens sista valpträning och hon var jätteduktig trots att det ösregnade hela tiden.:D

Är det måhända en tollare jag ser i bakgrunden på det sista kortet? :d
För övrigt är det en väldigt söt hund du har!

Hos oss tränas det som vanligt på momenten i lydnadsklass 1. Just nu är det linförighet och apportering som är på tapeten. Jag ska på sista kurstillfället på måndag och då ska vi gå igenom ställandet som är det enda momentet som vi inte har tränat alls på.

För övrigt så är det promenader lite allmänt bus som gäller. Nu när vädret har blivit bättre har vi (läs hunden) badat och simmat en del. Att kasta sig i vattnet från bryggan är jättekul!

Ja, själv fick man knappt en syl i vädret i undersökningsrummet (iofs väntat när man tar med henne nånstans :D). Hon spanade bland annat in hans häck när han gjorde böjprov på Sirius och funderar nu på om inte hennes hund är lite sjuk så att hon också kan få åka dit ... Och hur hon kan försöka få in i samtalet att jag och hon inte är ett par.

Men jag tror hon mest är kåt.

:eek:

VAD säger du människa?! JAG försökte ju bara vara lite trevlig, och det vara myyyycket jag undrade över ju! :angel:

men jisses vad läcker han va! Och jag trooor nog att min är iaf liiite halt nu..... :angel:

Kitti började löpa för ett par dagar sedan.
Himla skönt att Ginger inte bryr sig om det.

Kitti skötte sig exemplariskt på lydnadsträningen i fredags, och i princip alla moment ur 2an sitter perfekt!:)

Det blir även mkt simträning nu när vädret är bra, Kitti har dragit på sig lite extra fett och Ginger behöver träna upp bak-kärran en aning.

Mina hundar är nog aningen trött på mig eftersom jag i princip är med dom hela tiden nu.
Åker på minisemester ons-sön, så då får dom vara på en väninnas pensionat och knyta nya band.:D

Undra vem som har mest seperationsångest? :angel:

*Uppdatering och bilder på vad som hänt i veckan*

Veckans 3-dagars träning har gått bra och varit väldigt rolig! Det har blivit mycket skyddsträning men tyvärr så hann vi inte med någon objektsträning. Mycket dolda överfall, släppande och transporter. Jag har haft problem med avvärjandet i de dolda överfallen med min men idag gick det super och han tvekade inte en gång - pang på bara! Släppandet och transporterna har alltid funkat bra men det skadar inte att träna..!

I lydnanden så har det också gått bra och jag har börjat med läggande under gång med min vilket han fattade direkt! Visst, han kanske inte direkt slänger sig ner men han lägger sig och snabbheten får man jobba på sen när han verkligen kan momentet. Jag har ju inga direkta ambitioner på att tävla men man måste ju utvecklas och göra nya grejer ibland!

Här kommer lite bilder:

http://i39.photobucket.com/albums/e151/Lillaloppan/P1010068-1.jpg

http://i39.photobucket.com/albums/e151/Lillaloppan/P1010114.jpg

http://i39.photobucket.com/albums/e151/Lillaloppan/P1010120.jpg

http://i39.photobucket.com/albums/e151/Lillaloppan/P1010104.jpg

http://i39.photobucket.com/albums/e151/Lillaloppan/P1010034.jpg

http://i39.photobucket.com/albums/e151/Lillaloppan/P1010049.jpg

På lördag åker vi till Revinge och tränar mer - bilder på det kommer efter lördag!

Senast ändrad av en moderator:

Ser väl trevligt ut!

Men du får säga åt figgen att han tar av sig solbrillorna -fyyyy, big "no no":eek:

Rottisen ser ju också ut att hänga me bra, förutom ett taffligt bett på en bild ( eller en taffligt presentation av ärmen kanske );)

Lycka till på Revinge - fler tjejer i tjänst, tack!

Liknande trådar

Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 494
Senast: monster1
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 955
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 134
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Vi har fått tid till veterinären på onsdag men vill bara höra om man kan göra något själv? Tror att ena hunden har fått något som har...
2
Svar
26
· Visningar
2 227

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka