Hänt i veckan

Gnist

Trådstartare
Ja, vad har hänt i veckan på hundfronten egentligen??

Nu på sommaren ska ju mycket hinnas med och nyfiken som jag är, så vill jag veta vad som hänt i veckan med alla bukehundar ;)

Sv: Hänt i veckan

Inte så mycket kanske, men efter 6 månaders sjukledighet i koppel har min lilla dam fått springa lös en liten stund!!:banana: Benen höll ihop, och glad var hunden! Kanske det finns lite hopp om att få starta i jaktprov igen...

Jag harockså fått oss anmälda till uppfödarens hundträff där hon har hyrt in jaktprovstränare och lydnadstränare!!

Inte särskilt mycket tyvärr. Vovven är skadad, som du läste i en annan tråd, och vi har båda urtråkigt. Vi är ju vana vid timslånga promenader. Idag var vi på Häromi och suktade efter alla roliga saker, det var lite trevligt!

YorkWann däremot har raggat på min veterinär.

Japp, känns såååååååå skönt!!! Hur går det själv då med din flock??;)

Ja, själv fick man knappt en syl i vädret i undersökningsrummet (iofs väntat när man tar med henne nånstans :D). Hon spanade bland annat in hans häck när han gjorde böjprov på Sirius och funderar nu på om inte hennes hund är lite sjuk så att hon också kan få åka dit ... Och hur hon kan försöka få in i samtalet att jag och hon inte är ett par.

Men jag tror hon mest är kåt.

Jag har flyttat till norge och i veckan har min ælskade lilla Julie hælsat på mig. Vi har fjællvandrat så mycket benen bara orkat så vi har haft en aktiv vecka med vandringar på ca 5-6 timmar om dagen. Resten av tiden har hundarna legat ute på gården och solat och Julie har jagat råttor (som hon dessutom ÅT UPP :crazy: ).
Julie har trivts som fisken i vattnet, det var længe sedan jag såg henne så lycklig. Min ælskade lilla stjærna. Det ær trist nu nær hon åkt hem till Piteå igen. :(

Det tuffar på

Vi kör mycket spår, lydnad och motionsträning med jämtarna. Valparna, bara spår, lydnad och promenader med ännu.

Lapskan tänds i vallningen ännu och tränas en del i lydnad också. BC'n hjälper till i det dagliga arbetet med fåren + x antal mils motionerande/vecka.

Finnarna motioneras och lydnadstränas lite lagom, liksom terrierna.

En hel del badturer blir det också när det är varmt ute = :banana: tycker hundarna ;)

Sedan är de ju som :devil: på att ta sig in under nätet till jordgubbslandet och norpa gubbar :eek::eek::eek:

Ja, vad har hänt i veckan på hundfronten egentligen??

Nu på sommaren ska ju mycket hinnas med och nyfiken som jag är, så vill jag veta vad som hänt i veckan med alla bukehundar ;)

Här växer valpisarna så man inte hinner med,just den här veckan har det varit rätt så lugnt pga av en massa hästbestyr o andra jobb, vi har promenerat i skogen några ggr o sen koppeltränar vi lite, lilla 11 veckors Gro har fått börja vara med själv på lite saker, blir så lätt att hon bara hänger med(som småsykone brukar:)) o det tycker hon är jättekul förutom att åka bil-det hatar hon.. i eftermiddags tränade jag Jänta med uppställning o visningstrav:)o hon är så fin men svansen är för kort:cry:
Nästa vecka MÅSTE jag börja lägga blodsspår o träna med hanhunden, husse är borta på så mkt jobb så jag måste gå med honom, vi får se hur det går..

Men jag måste erkänna de stunder jag har tid nu så sitter jag mest o kollar på valparnas bus o har mys med dom, det ser för hemskt ut här hemma, men jag tycker det är som med småbarn-tiden går så fort o kommer aldrig igen:)
S5030465.jpg
[/IMG]

ps jag skickar ett pm om ett annat ärende till dig:)
prillan

Denna veckan har det inte hänt så mycker eftersom jag jobbat väldigt mycket, dock har jag klämt in 2 träningspass i skyddet och hunden min har gått otroligt bra och det känns så skönt! Fulla fina bett och taggad till tusen! :bump:

Nästa vecka blir det dock hårdträning i dagarna 3 då en tränare kommer ner och kör med oss... Mycket lydnad och skydd och även objektsträning! Nästa lördag blir det träning i Revinge och den 13/7 ska jag dit igen för att göra mitt omprov i skyddet. Spännande! :banana:

Kul :D

Du får hålla oss uppdaterade.

Snart ska jag ner i rundfållan där det befinner sig 5 tackor och släppa lilla lapskan :eek: ;)

Och sisådär...Nu har det hänt saker i fållan :devil:

0629_Min_1_2.jpg

0629_Min_2_2.jpg

0629_Min_3_2.jpg

0629_Min_5_2.jpg

0629_Min_4_2.jpg

Avslutar alltid med lite balansering/drivning :cool:

Här har inte hänt så mycket. Har ju 2 st löptikar just nu så det blir en del pusslande med hundarna.
Mycket öppna och stänga grindar blir det:D
Har dessutom försökt mina kräk att bli intresserade av varandra då ena tiken skulle paras.
Men tji fick jag.
Dom sket totalt i varandra.
Så idag var jag iväg och parade henne med en annan hane istället.

Har varit på hundträff/träningstävling i Kviberg med aohgänget. Körde genom ettan på ett bedrövligt sätt.
Men han uppförde sig fint. Och halvägs genom komemnderingen så kjom jag faktiskt ihåg att börja andas igen.

Åh, vad roligt det ser ut! Jag skulle också vilja prova på det med min, men han är livrädd för får ... Tur för honom att han inte föddes för 60 år sedan, då hade han inte varit värd mycket.

Tja, våran lilla Smulan har börjat löpa för första gången, och hon verkar inte alls förstå vad som felas henne.
Dagen efter började andra hunden(den äldre) oxå att löpa, så nu tycker jag synd om grannarna som har hanhundar......

Liknande trådar

Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 494
Senast: monster1
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 955
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 134
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Vi har fått tid till veterinären på onsdag men vill bara höra om man kan göra något själv? Tror att ena hunden har fått något som har...
2
Svar
26
· Visningar
2 227

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka