Rider jag på en väg så är jag en MED TRAFFIKANT och skall visas hänsyn, jag är dessutom oskyddad.
Rider jag på en väg så kan jag ränka med att det kommer bilar, men för min och bilförarens säkerhet, så behöver de varken slicka sidan på min häst eller gasa förbi den, hur trafiksäker den än är.
Hänsyn kallas det och det ska visas i trafiken oavsett du går, cyklar, kör bil eller rider.
Jag har stannat bilar, signalerat att de skall sakta farten, inte för att min häst är det mindsta rädd för bilar, utan för den allmänna säkerheten.
Däremot har det tvärr varit svår rida i kapp bilar som inte visat mig den hänsynen jag vänligt bett om, då brukar det tyvärr få räcka med ilskna gester.
Jag har oxå kastat grus i rutan på en bild som dagligen på ren jävulskap GASADE förbi oss samtidigt som han TUTADE.
Jag visste att han skulle komma så jag hade en näve som ja kasta, han var arg och jag var ännu argare och jag sa att han hade skrämmt hästen så den måste ha hoppat till och skvätt grus..
Det slutade med att han insåg att hans bil kunde bli skadad och stannade så fort han såg mig!