Handstickade hundtröjor

vinkelina

Trådstartare
För rehabilitering har jag börjat sticka. Kommit fram till att hundtröjor är roliga att göra. Blir nästan en om dagen i storlek chihuahua. Men jag har ingen hund. Och ingen i min vännkräts har en så liten. Funderar då på att sälja dem.

Men har ingen aning om pris. Så vad skulle ni betala för en dylik?

Hoppas att detta inte ses som en annons, då jag mera funderar om de ens är lönsamt osv.

Sv: Handstickade hundtröjor

Kruxet med hundull är att den inte binder ihop lika bra som fårdull när man kardar o spinner den.
PL

det funkar helt ok att spinna med, men garnet blir inte så starkt. Funkar till plagg som inte slits så hårt, typ mössor.

/Migo
med mössa gjord av sina hundar:D

Fast.. Menar ts verkligen att hon stickar med hundull?
Jag tolkade det som att hon stickar tröjor till hundar med vanligt garn? :p

Jag vet att jag hade velat ha en stickad tröja till min i alla fall :D, vet dock inte pris etc, beror ju lite på fraktkostnad etc med :)

ca 200 kr skulle jag betala..det är ungefär de priserna som finns ute i butik. sen om man kan få typ ett namn instickat elelr broderat för hand utanpå kanske 50 kr till. det är ju MÅNGA som syr egna täcken o säljer. och många som använder o vill ha hundtröjor stickade i kasnek lite roligare färger så jag tror att du skulle kunna ha det som hobbyversamhet eller nåt=)

Jag har en chihuahua som har en gedigen garderob. Jag hade inte betalat mer än 70-80:- för en hemmastickad tröja. Kan vi se bild på vad det är du stickar så man får ett hum om hur de ser ut?

Har ingen koll på priser osv, men funderar på om du inte skulle kunna sticka i större storlekar också? Det finns määängder av saker till småhundar och många som gör egna saker gör också till just de små. Min tanke är alltså att det borde vara lättare att hitta folk som vill ha det man gör om man gör till större hundar. Om du kan göra en om dagen i chihuahuastorlek borde du ju kunna göra en dubbelt så stor på två dagar och en tre gånger så stor på tre dagar? Det kanske det kan vara värt?

De stickade tröjor jag köpt åt min Dvärgschnauzer (lite större än chihuahua) har jag betalat ca 60-120 kronor för.

Folk med t.ex. italienare eller whippet skulle nog betala mellan 150-300 kr för en stickad tröja beroende på material och utförande. Färdigstickade tröjor till mainstream hundar passar ju inte, så många vinthundsägare brukar vara benägna (läs: beredda) att betala lite mer för att få något som passar.

her två nakenfisar som jag handlar åt ibland, Priset varierar VÄLDIGT mkt..
Är det en 2färgad/flerfärgad tröja, är den stickad med flätning ect, är det bekvämt garn (ej stickigt) töjbart, modell= sitter bra på hunden.

Jag betalar personligen inte över 275:- för en tröja om den inte är helt outstanding ;)

Släng upp lite bilder på dina verk :)

Är det inte väldigt opraktiskt med stickade plagg till hundar? Suger åt sig skit, snö, vatten och löv. Inte regntätt, inte vindtätt... Vad har man det till?

Frysna hundar kan tycka det är skönt med en tröja inomhus. Min hund kan få ha en tröja om han ska sitta i bilen och det är kyligt, eller under hans vintertäcke när det är riktigt kallt, eller när det är lite kyligt (utan regn/blåst) och man går promenad.

70-80 för en hemmastickad tröja !!!!
Hemmastickad innebär ju i de allra flesta fall handstickad =hantverk. Om du jämför med vad ett par "äkta" handstickade lovikkavantar kostar kontra de som är gjorda maskinellt så ser du nog att en sticketröja för 80 kr inte är hand/hemmastickad.
Jag fick erbjudande om att sticka för den amerikanska marknaden. Det var helt sinnesjuka priser dom tog för det som var handstickat. Min deal hade varit ca. 3000 (ja, tusen) exkl. material per tröja. Det var då människotröjor det handlade om och det var dessutom rätt många år sedan. Sticka och lägg ut på E-bay för att känna av marknaden.

oki, här kommer en bild, modellen var inte riktig med på noterna. ( lägg till att detta dessutom är en 7 kg katt)
kanske man skulle kunna satsa på större modeller oxå, om efterfrågan finns

pic_show_id32799894.html

Jag har 4 kineser och för de handstickade tröjorna jag har till dem har jag betalat mellan 150 - 300 kr/ st.

Senast ändrad:

Vår hund har alltid stickad tröja i stallet på vintern. Det är det som han trivs bäst med. Suger åt sig snö gör de inte

70-80 för en hemmastickad tröja !!!!
Hemmastickad innebär ju i de allra flesta fall handstickad =hantverk.
Tyvärr är det inte så. Hemmastickade hundtröjor innebär i de allra flesta fall tröjor som saknar stabilitet, de är slappa i formen och tappar styrseln snabbt.

Tyvärr är det så att handstickat inte är bättre än köpetröjorna.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 634
Senast: Sedna
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 829
Senast: Maniac123
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 267
Senast: Red_Chili
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 296
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka