Handstickade hundtröjor

Sv: Handstickade hundtröjor

KL

Min mamma stickade den här tröjan till Billy när han var valp:
dsc_0023_x_72666729.jpg

Nu har Ivan ärvt den, och den är en klar favorit.
Jag är ganska kräsen, men skulle absolut kunna tänka mig att betala för tröjor av samma modell/med snygg kabelstickning (Jag har till och med försökt att muta mamma att göra en till, men hon har tydligen inte lust :p ).
Och, det bästa av allt - det finns ett gratis mönster till den här..!

Sv: Handstickade hundtröjor

Om man ska sticka med hund ull bör det vara en långhårig ras tex, collie, schaefer eller liknande.

Morsan sparade ull i två år från den de två Collier som påstod att de ägde mig, (var bara den ena dock som fick papper på det från norska kennelklubben) och stickade mössa och gänser som julklapp till mig från dom. Har aldrig varit så varm som under de åren dessa plagg "levde".
Men som någon annan skrev i tråden, pga strukturen i ullen är den väldigt "skör" när den används i sådana plagg. Skulle kunna tänka mig att ull från hundar skulle kunna användas bättre om man tovar den till fillt och använda som tex innersulor i stövlar eller som vojlock/schabrak.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 634
Senast: Sedna
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 829
Senast: Maniac123
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 267
Senast: Red_Chili
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 296
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vaginal vs kejsarsnitt
  • Skottlossning på skola
  • Roliga saker som barn säger

Hund, Katt, Andra Djur