Werze
Trådstartare
Skulle verkligen behöva tips om hur man tränar upp rätt handkänsla vid ridningen! Jag har en tendens att få hästarna att gå emot handen, och jag inser ju att det är mitt problem. Min sits är sådär, jag hänger ialla fall inte i handen men får en känsla av att jag inte är tillräckligt följsam i handen. Kan ibland märka att hästen suger tag och vill ha kontakt, men lyckas sällan att få till den där känslan. Mest känner jag motstånd, eller ingen kontakt.
Är så trött på mig själv! Snälla, tips? Den häst jag rider nu har en tendens att bli hård och okänslig i munnen och han biter sig liksom fast i bettet. Han är egentligen väldigt känslig och lyssnar bra på sätet, men ibland...bara springer han ifrån allt och det är då min hand blir...mothållande. Det kan kännas som att det enda jag gör är att dra honom i munnen för att få en reaktion!
Är så trött på mig själv! Snälla, tips? Den häst jag rider nu har en tendens att bli hård och okänslig i munnen och han biter sig liksom fast i bettet. Han är egentligen väldigt känslig och lyssnar bra på sätet, men ibland...bara springer han ifrån allt och det är då min hand blir...mothållande. Det kan kännas som att det enda jag gör är att dra honom i munnen för att få en reaktion!