Handla på icakort?

Energi

Trådstartare
Om jag ska handla på någon annans icakort, alltså ett sådant man inte behöver kod till, hur gör jag då? Drar man kortet som ett bonuskort och säger att man vill betala med det? Eller?

Det handlar alltså om att handla åt en brukare. Första dagen på jobbet imorgon och ja, jag oroar halvt ihjäl mig för småsaker. :nailbiting:

Sv: Handla på icakort?

Du måste väl ha en kod? Har aldrig varit med om att någon har kunnat betala med kort (Icakort eller vad som helst annat) utan antingen kod eller legitimation. Alla som jobbar på hemtjänsten eller liknande brukar få med sig kortinnehavarens kod.

/före detta Ica-kassörskan

Va? Måste jag? Men det gör ju det hela mycket lättare! :D
Men jag har för mig att det är just ett bonuskort som man drar, att det inte sitter ett chip på, är det därför jag har fått för mig att man inte behöver en kod kanske.

Du måste ha en kod...annars går det ju inte.
Kanske menas det att brukaren har ett kort som "ni" kan använda när ni ska handla åt personen.
Det är fler än en som råkat ut för de som "lånar" från brukarens bankkort. Kan förvisso hända på Ica också, men där ska det vara lättare att redovisa o.s.v.

Det är bonuskortet, med ica-banken tillvald. Så har jag. Dra kortet "som vanligt" och mata in koden. Klart.

Det kan ju vara så att brukaren har ett bonuskort och att du sen får med kontanter att betala med. Men vid kortbetalning måste man alltid kunna legitimera sig antingen med kod eller med id-kort + signatur. :)

Jo så är det ju, att det är en säkerhetsåtgärd att alla brukare har icakort man handlar på. Men jag var så inställd på att det inte fanns någon kod till, så nu blev jag lättad!

Du drar kortet för att få bonus och rabatter, sedan betalar du med samma kort (bara att trycka in koden), ett annat kort (då trycker först på den röda knappen på kortläsaren, sedan sätter du i det andra kortet) eller kontanter (då trycker du ingenting, bara att betala). :)

Liknande trådar

Samhälle Idag när jag var på Lidl och handlade efter jobbet så frågade kassörskan alla som handlat om de ville skänka 10 kr till barncancerfonden...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
7 568
Senast: Skjøldur
·
Hästvård Någon som kan hjälpa mej förstå vad som hände??( veterinär är kontaktad med uppföljning imorgon) Stod ute i hagen med ponnyn 15 år i...
Svar
2
· Visningar
844
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 735
Senast: SiZo
·
Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 844
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar