Hand In Glove xx och Collin 633

Thesen

Trådstartare
Skulle vilja ha lite mer info om Hand In Glove xx och Collin 633.
Stam, vad har "släkten" och avkommor gjort, när levde de (för jag antar att båda är döda?), färg mm.

Hur mycket användes de? Hand In Glove har ju i alla fall lämnat ett par bra tävlingshästar (Handsken, Vanten och Rabarber är de jag vet om), men Collin har jag inte sett några bra avkommor efter.

Har du själv kanske en avkomma? :)

Mycket frågor blir det! :D

Sv: Hand In Glove xx och Collin 633

Ur "Hingstar i enskild ägo verksamma inom svensk halvblodsavel 1993":
Collin 633 (20)
Fux, skj stj nsbls vthfrf vtbff, 164-22 cm (4 år), Prem AB, född 1978 hos Mari-Ann Barkevall, Öbbestorps stuteri, Ljungbyholm. Död 1994.
e Sombrero 411- u Convallaria 10388 e Idealist 356 u Caravalla 6414 e Hanau 346-Tröste Dich. I avel 1981-94.
Exteriört utlåtande: "Mycket god brukstyp med bra halsansättning, manke och djup, något rakt kors. Välbenad med breda leder och skenor. Utmärkt skritt, ledig och vägvinnande, mycket bra trav." Poäng 87898=40 (4,5 år).
Bruksprov: 3,5 år (4,5 år). Gång 877 (987) Hopp (8/9)=(16,5)
Avkommor: 12 stamboksförda ston, 9 diplomston samt tävlingshästen Arne (svår körning)
Placerade avkommor totalt: Hoppning: LB-1, Dressyr: LB-1, LA-2, Körning: S4-1.
Avkommans totala prissumma: 23.373:-
Antal betäckta ston totalt: t.o.m. 1986-100, t.o.m. 1988-153.
---
Betäckta ston/därav födda föl: 90/23-15 jämte 1 okänt (A7), 91/8-5 jämte 1 okänt, 92/5

Hand in glove, skulle man haft ett par doser av, eller varför inte ett sto eller två? ;)

Född -78 och dog förra året.
Mörkbrun el svbrun var han väl om jag inte missminner mig, och 172 cm.

Han vann på banan och omskolades till dressyrhäst upp till Prix St Georg, innan han omskolades till hoppning och gick Grand Prix!
Hans mamma är närbesläktad med vdl hingsten French Buffet.

Han har lämnat goda individer i både dressyr och hoppning.
En sverigeaktuell son är Jaguar Mail, som Flyinge distribuerar.

mvh

Red en häst e. Collin-Furidant förut - mkt nerver! Trevlig ridhäst som tävlades i fälttävlan.

vi hade en Collinavkomma på ridskolan, han var rätt sur i boxen men underbart snäll att rida. stor, trygg och stadig - men med en god portion fart

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 419
Senast: Hedinn
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 334
Avel Ja, nu så ska vi få hem vårat SWB-sto från fodervärden sådär lite hastigt, och funderar på vad vi ska ta oss till med henne. Först och...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 569
Senast: Ramona
·
Avel Jag har funderat i banorna om att skaffa mig ett par avelsston, eller åtminstone ett riktigt bra sto. Mina tankar är att stoet ska...
2
Svar
21
· Visningar
3 879
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar