Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Va?!?! Men?? :eek: Jag är lite lätt chockad nu... Varför?

Men försök vända på det och se det som att hans straff kan skärpas nu, för inte 17 kommer en vettig domstol mildra det!

Ja men vad han vill och vad han får är ju skilda saker. Han riskerar ju även förlängt straff nu!

Citron
Fn… Hoppades på att han inte skulle göra det så ni fick lägga det här bakom er o på allvar börja bearbeta det hela.

Ninnurur
Han riskerar bara ett längre straff om åklagaren också överklagar. Annars kan det bara bli samma eller kortare.

Man får hoppas att Hovrätten har samma syn som Tingsrätten.

*skicka styrka*

Men skit också då!

Om du orkar, citron, försök se det så här: han riskerar strängare straff när han nu överklagat. Åklagaren kan lämna in anslutningsvad (också ett överklagande) där han kräver straffskärpning. Och om jag kommer ihåg rätt nu hade åklagaren yrkat på strängare straff än vad tingsrätten sedan utdömde.

Förresten - jag vill understryka att jag inte VET detta, är inte hundra procent säker men - kolla, om du inte redan fått info om det, om flickorna verkligen måste vara med vid hovrättsförhandlingen. Man kan använda deras inspelade förhör från tingsrätten istället.

Att de slipper en vända till skulle nog jag tycka var viktigare än om han får 5, 7 eller 9 år.

Men som sagt, kolla (om du inte redan fått veta).

Huvudregeln är, mycket riktigt, att HovR bara spelar upp de inspelade förhören från TR. Behövs det ställas kompletterande frågor så kallas det vittnet. Men man gör inte om hela förhöret utan fortfarande så spelas inspelningen upp och vittnet svara bara på kompletteringsfrågorna. I undantagsfall så kan förhöret göras om helt och hållet. Men det krävs då mer eller mindre att vittnet helt ändrat sin version.

Förjävligt!! Men förstår ändå att man överklagar. När paniken infinner sig och man får veta att man skall sitta x antal år i fängelse så spelar ingenting annat någon roll, klart värt besväret att överklaga.

Hoppas verkligen det går åt rätt håll och att straffet snarare blir längre, om åklagaren också överklagat??? eller att han åtminstone får samma straff som tidigare.
Fy fan.

Så fruktansvärt citron :( Att han inte bara kan ta sitt straff och låta er gå vidare och få bearbeta allt han gjort ifred. Han har ju erkänt och då borde han inte ens få överklaga :mad:

Jag hoppas att de inte ens tar upp det eller att han får ett ännu hårdare straff nu när han är så urbota dum.

Att han överklagar visar ju verkligen att han inte fattar något alls. Bara hans åsikt om brottet borde göra att han får ett ännu strängare straff. Fattar han inte hur illa det är det han har gjort så är det så illa så illa. Om inte detta är grovt så vad är då grovt?

Hur mår du och dina barn? Det måste ju kännas som att få en kniv i ryggen för er alla. Nu när ni äntligen skulle få börja om utan att behöva tänka på huruvida han skulle få sitt straff eller inte. Jag var så glad över att straffet blev såpass hårt som det blev. Inte bara för eran skull utan för alla som har blivit utnyttjade sexuellt som barn. Det kändes som att det nu är värt att anmäla, att samhället verkligen har fattat hur fruktansvärt hemskt detta brott är.

Skickar en hel massa kramar och styrka i mängder.

Det bästa i det hela är ju att han har sagt att "Han är så ledsen och att han ska göra allt han kan för att allt ska bli så bra som möjligt" Nog för att jag är medveten om att han är en manipulativ lögnare, men lite mer vett trodde jag faktiskt han hade.

Å andra sidan bekräftar han att han är just en manipulativ lögnare. Att jag sen också tror att han säkerligen har nån mera diagnos tänker jag överlämna till någon annan.

Iofs har han förnekat grov våldtäkt hela tiden men att dottern skulle vara icke trovärdig är ett jävla hån. Hela överklagan är känns verkligen som en kniv i ryggen och en spark i magen. Och han tror på fullaste allvar att jag tänker tillåta honom att ringa hit för att prata med barnen. Skulle fan inte tro det, skriva brev får de göra, de som vill. Ringa hit kan jag hindra och det tänker jag fan göra också.

Inatt drömde min första mardröm om honom...

Jag är inte säker på att det är han som anser att din flicka inte är trovärdig, överklagandet så som det beskrivs i tidningsartikeln andas väldigt mycket advokat. När något skett långt tillbaka i tiden, med ett mindre barn, då är det troligen "ryggmärgsreaktion" hos en försvarare att klaga på just det.

Jag hoppas verkligen att ni får gå vidare snart. Oavsett om straffet sänks eller inte: det viktiga är hur NI har det, inte hur många år han får. Huvudsaken är att han inte frias helt. Att vara dömd till fängelse för barnvåldtäkt är ett stigma som kommer att följa honom resten av livet.

Jag går fullkomligt med på att de inte klumpar ihop alla erkända våldtäkter till grov våldtäkt, men då ska han dömas för varje enskild våldtäkt också tycker jag, straffet för en våldtäkt mot barn är 2-4 år...Jag är inte kinkig, jag nöjer mig med 100 år...

Det är en bra rabatt för 160 erkända våldtäkter kan jag tycka...

Jag hade hoppats att ni skulle få gå vidare nu när domen hade fallit.:(

Liknande trådar

Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 300
Senast: krambanan
·
M
Övr. Barn Bakgrund: Vi har en tioårig flicka, ganska känslig sak som vi redan från början fått stötta och pusha i alla situationer. Hon blir lätt...
Svar
11
· Visningar
2 654
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama