Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Jag tror inte alls de mår dåligt av att du visar din avsky och ditt hat. Det är en man som gjort vidriga saker mot dina barn, självklart hatar du honom. Det är en del av ditt sätt att skydda dem. Man hatar allt som kan skada ens barn.

Vilket bra inlägg du skrev, Snuffsan! Klokt tänkt!

Jag tänker också på det där sista. Om Citron skulle dölja sitt hat gentemot den här så kallade pappan, så framställer hon sig ju som en helt obegriplig människa i relation till sina barn.

Jag menar, vilken mamma hatar inte den pappa som förgripit sig på barnen?

Citron blir ju helt moraliskt och känslomässigt underlig, om hon inte visar det hatet, tror jag. Och hela historien visar ju att Citrons känsla leder henne och hennes familj rätt i detta.

Jäklar, vilken bra mamma du är, Citron! :bow:

Är det oerhört opassande om jag bara skickar tillbaka alla jävla brev han skriver, oavsett om det är till mig eller till barnen...

Min egen känsla är att först pissa på breven, sen bränna dem rituellt och sen återbörda askan till avsändaren.

Klart du ska visa ditt hat. Du är en hona som skyddar din avkomma mot hot, du ska hata den som gjort dem illa. Du visar dina barn att du står på deras sida, du skyddar dem och du låter ingen göra dem illa.
Jag har varit beredd att ta till våld för betydligt mindre hot mot mina barn...

Cilla
tigermamma

Jag önskar faktiskt att han tog livet av sig...Jag trodde inte att jag kunde önska livet ur någon, men jag kan det, det skrämmer mig litegrann samtidigt.

Det talar jag inte om för barnen dock, det är mina egna tankar. Men då vet jag med säkerhet att han aldrig mera kan dyka upp som gubben i lådan och störa, förstöra och riva upp sår han har orsakat.

Du ska inte skämmas för att du önskar det. Inte heller för om du vill döda honom med dina bara händer. Det är en sån stark, primitiv känsla. Sen är det olagligt, men det är en av civilisationens påbyggnader.

Sen får barnen, både de drabbade och de ickedrabbade, läsa i tidningen att de utsatta syskonen ljuger, överdriver, hittar på och liknande.
.........

Är det oerhört opassande om jag bara skickar tillbaka alla jävla brev han skriver, oavsett om det är till mig eller till barnen...

Jag skulle spara alla brev och alla tidningar för att ha till en framtid då de kan behövas för att bearbeta alla svåra tankar och känslor.

Jag skulle spara alla brev och alla tidningar för att ha till en framtid då de kan behövas för att bearbeta alla svåra tankar och känslor.

Det hade jag också gjort. Det kan komma en dag då de behöver dessa brev för att kunna gå vidare.

Det tror jag också är en bra idé. Jag fick inga brev men jag (och människor omkring mig) sparade allt tidningarna skrev om mitt fall. Jag orkade inte läsa det då, men tre år senare ville jag läsa allt (begärde även ut fup och tog med till min psykolog).

Jag sparar allt jag kommer över, brev de inte vill ha och de brev han skriver till mig. Just för att om de vill läsa senare. Och för att kunna påminna mig om vilken manipulativ idiot han är.

Jag har funderat lite - får han verkligen skriva till barnen, kontakta dem? I samband med min egen våldtäktsrättegång för längesen, räknades allt sådant som övergrepp i rättssak och var absolut nte tillåtet. Han har avsagt sig vårdnaden, kan du inte ta upp detta med någon kunnig och se om han inte kan förbjudas att ta kontakt?

Tydligen så får han kontakta barnen. Mig fick han ju skicka brev till redan från häktet...Vilket jag inte alls mådde särskilt bra av. Så fort rättegången var klar fick han skicka till vem han vill. Han har frågat om han får ringa, jag har inte svarat på det. Jag har inte särskilt bråttom på att svara heller, nån gång efter det varit uppe i hovrätten känns som en bra plan. Jag tänker inte ge honom nöjet att få massa post.

Hoppas han våndas utav helvete att sitta där och inte veta ett skit. Barnen berättade jag inget om, mer än hur förbannat dåligt dom mår att det han har orsakat. I svaret jag fick var han lagom irriterad över det. Jag lyckades sparka på några ömma punkter uppenbarligen eftersom han var tvungen att visa upp sin normala sura, halvaggressiva "du ska inte säga emot mig" sida. När han sen började påstå att jag aldrig brytt mig om barnen, att han trodde att de var fosterhemsplacerade och att jag har svikit barnen så in i helvete så satt jag bara och skrattade faktiskt. Det om något bevisade i vilken fantasivärld han befinner sig. Det var ett bra brev, det bevisade att allt annat han skrivit bara varit betydelselösa fluff saker, ord utan mening och bara för att visa ett bra yttre och verka bättre än han är. Precis den slempropp jag innerst inne vet att han är. Hoppas han inte lyckas lura flera bara...

Jag har inga skyldigheter att berätta om barnens vardag för honom, de vill inte att han ska veta heller. Alltså säger jag inget.

Jag undrar mest vad fan jag såg hos honom en gång i tiden...Hur blind kan man bli?

Du har helt rätt citron, det var ett mycket bra brev. Det märks att fernissan krackelerade så fort du bjöd lite motstånd, då visade han sitt rätta ansikte och började anklaga dig istället. Herregud så patetiskt.

Jag undrar mest vad fan jag såg hos honom en gång i tiden...Hur blind kan man bli?

Anklaga inte dej själv på något vis. Du såg det som finns hos alla människor. Alla har något fint men ibland kan det som i ditt fall överskuggas av det mörker de bär senare i livet.

Jag tycker faktiskt att det är lite skönt på något vis att du nu har ett brev där han visar sitt rätta jag. Ett brev du kan visa upp om någon någon gång skulle misstro dej angående hans skuld.

Jag är så ledsen att ni ska behöva genomlida det här men jag hoppas att det faktum att han blev dömd kan få fler att våga anmäla och få hjälp istället för att lida i det tysta. Tänk om alla barn som farit så illa hade haft en förälder som du. Då hade världen varit en bättre plats att leva i.

Du var inte blind.
Fernissan var ju fin.
Allt går att måla över med litet färg.

Du har väl inte röntgensyn du heller?
Jag har det då inte.

Kan jag hjälpa andra att våga anmäla, kan jag rädda bara ett enda barn så har något bra kommit ur den här otäcka historien. Kan jag stötta någon annan förälder som går igenom samma helvete så har jag gjort något.

Samhället är riktigt skrämmande ibland...

Jag funderar på att skriva ihop ett brev och skicka det till en drös politiker. Det finns en del saker jag har ganska starka åsikter om i just myndighetshanteringen.

Skatteverket ang adressändring tex, den sk utredningen de först gjorde som tydligen visade att flickorna bodde ensamma i pappans lägenhet saknar jag ord för. Det hade banne mig inte varit svårt att ta reda på vart de bodde.

CSN, ja de är väl ingen myndighet, jag har haft svårt för de sen de raserade mina försök att läsa in gymnasiet genom att slarva bort alla papper jag lämnade in dit minst två gånger. De hamnade inte högre i kurs när de sa till mig att kontakta äcklet för påskriter för att kunna betala ut studiebidraget till mig och dessutom var oerhört otrevlig överlag i tonen.

Försäkringskassan har väl inte gjort så mycket egentligen eftersom de inte kan göra nått innan skatteverket gjort sitt och vad jag tycker om det stället vet vi ju redan.

Jag ringde själv socialjouren kvällen barnen berättade och de undrade bara vad de kunde göra, de erbjöd sig inte ens att ringa polisen åt mig...Då tänkte jag inte på det, såhär i efterhand borde de ha tagit hand om det och stöttat mig genom den kvällen.

Någon från socialtjänsten borde ha klivit in och tagit hand om alla praktiska saker, papper, blanketter, frågat om man behövde hjälp med tvätt, städning och liknande saker, för man lever i ett jävla svart hål där saker bara inte fungerar. Alla kanske inte vill ha den hjälpen men den borde erbjudas...För att underlätta att orka ta hand om allting annat. Nu har jag fått bra stöd och papper på att jag är en bra mamma(utomordentligt bra dessutom) just för att jag har fixat allting själv, kontaktat myndigheter, stödförening, barnahus och liknande. De som inte klarar det av olika skäl, alla hanterar chock på olika sätt.

Och det att den häktade får skicka brev till mig från häktet, utan ngn som helst förvarning, det var en oerhört obehaglig överaskning. Jag har hört frasen "hans rättigheter" så det står mig upp i halsen. Barnens rättigheter då? Mina rättigheter att slippa honom...

Alla har inte heller det oerhörda stöd som jag har haft, från alla jag känner och alla har definitivt inte Buke:love::bow::love:

Det känns verkligen som att det är förövarna som ska skyddas och daltas med, offren får klara allting själv, hitta sitt stöd där de kan. Det är inte vettigt...

Nu svamlade jag iväg igen...

Det ser ut som om du tittar tillbaka och börjar summera. Isåfall är det nog ett tecken på att du faktiskt fortsätter gå vidare, överklagandet har inte stoppat det.

Du distanserar dig mer och mer från honom, så mycket att inte ens hans jävligt ovälkomna överklagande fäller dig.

Det är superstarkt jobbat, citron, och lika mycket som det försvagar honom stärker det dina barn!:bow:

Jag tycker fortfarande det låter märkligt att en fälld sexualbrottsling och pedofil, tillåts göra ideliga kontaktförsök med sina offer. .hur kan detta vara möjligt? Det måste gå att förhindra, kan han verkligen skicka post till vem som helst när han sitter fängslad???

Hans attityd är ett djupt hav av förnekelse, han försöker rädda sig själv ur det djupa, svarta hål han sitter i. Det är ingen överraskning, men inget du ska ta till dig. Du befinner dig högt högt över hans avgrund, även om det är fruktansvärt svårt för er. Du och barnen har en framtid att se mot, en framtid som kan bli hur ljus och bra som helst. Det har inte han.

Eftersom domen är överklagad har den inte vunnit laga kraft, han är alltså inte fälld än.

Om en lagakraftvunnen fällande dom hade förändrat hans möjligheter att kontakta barnen vet jag inte. Jag skulle möjligen gissa att det krävs ett besöksförbud för det, och ett sådant utdöms separat, det följer automatiskt med domen. Men jag är alltså inte säker på att det är vad som behövs.

Senast ändrad:

Han får skicka brev till precis vem han vill. Jag tycker det är märkligt också. De två yngsta har han inte gjort något mot så det blir väl svårt att hindra brevkontakt tror jag...

Han har inte skickat något mer till de andra två när jag berättade att den ena inte vill ha sitt brev och att den andra tog det men inte har läst det. Han hoppades att de skulle läsa dem och sen var ju det här något som de nån gång skulle reda ut mellan sig. Snyggt mellan raderna menade han att jag ska inte lägga mig i deras relation för jag har inte med den att göra. Jo han kan ju i alla fall tro på den. för det är mig han kommer möta, varenda jävla gång han försöker ta kontakt med nått av barnen och de inte vill ha kontakt...

fortsätter han med att ta kontakt, kommer jag söka om kontaktförbud.

För övrigt visste ni att jag inte kan byta efternamn på barnen trots att jag har ensam vårdnad utan hans tillstånd? Eftersom de har hans namn måste han godkänna det...namnlagen säger det. Vad fan är det för jäva idiotfasoner på ren svenska...

Alla lagar är nog inte anpassade för så vidriga fall som när en pappa våldtar sina barn, tyvärr...

Du tänker bra kring förbudet, tycker jag. Skönt också att han faktiskt slutade skriva när du förklarade att tjejerna inte vill ha breven. Du har så bra flickor:bow:

Liknande trådar

Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 300
Senast: krambanan
·
M
Övr. Barn Bakgrund: Vi har en tioårig flicka, ganska känslig sak som vi redan från början fått stötta och pusha i alla situationer. Hon blir lätt...
Svar
11
· Visningar
2 654
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama