Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Så gör man ju en trovärdighetsbedömning också, den får du ju inte glömma. Man väljer vem man ska tro på. Antingen tror man på tjejerna eller så tror man på mannen. Eller så tror man på båda och gör en bedömning att sanningen ligger någonstans där emellan.

Jag tycker att det är bra att det kommer upp i hovrätten. Har ni överklagat domen? Gör ni någon counter-claim? Själv hade jag absolut krävt mer i skadestånd, eftersom brotten skett under en sådan lång period i tjejernas liv.

Hovrätten kan bara ta upp det som kommer på deras bord. Är det bara hans sida som är överklagad kommer de ju bara att titta på den sidan?

Vad säger åklagaren?

Så klokt skrivet! Absolut värt att ta tag i!!

Jag funderar på att ringa åklagaren och höra mig för lite grann...

Just nu åker jag berg och dalbana igen. Utan säkerhetsbälte.

Just nu åker jag berg och dalbana igen. Utan säkerhetsbälte.

Du får en vänligt menad putt av mig här! Du sitter säkert, du kommer inte att falla ur vagnen, jag lovar! Jag tror det kan vara skönt att få information, istället för att leva i denna grymma ovisshet.

Berg och Dalbanorna är värst när man åker med slutna ögon, då blir man både yr och kringkastad. Med öppna ögon känns det mycket bättre! Tro mig, jag har nog åkt minst tjugo senaste veckan - riktiga bergochdalbanor, menar jag... Jag vet att liknelsen i mitt fall haltar, men ändå!

Glöm inte att han inte ens har nåt att åka på, han sitter nere i gropen....

PS! Och naturligtvis menar jag inte att du går runt med slutna ögon..... Om någon här lever med öppna ögon är det du! Jag tänkte på ovissheten om vad som händer i kulisserna. Kan du få en överblick även där tror jag det skulle kunna hjälpa dig! DS.

Klart att du ska ringa! Du har all rätt i världen att få dina frågetecken uträtade och åklagaren är expert på det här.

Sluta fundera och ring! Åklagare kan ju vara lite svåra att få tag på, så det är bra om du börjar försöka få tag på den redan nu.

Du klarar detta. Men som jag skrev tidigare i tråden så är det inte alls över bara för att rättegången i tingsrätten är över. Jag försökte förvarna lite. ;) Detta är en lång process och det kommer inte att vara så enkelt som att efter hovrätten så är det över.

Men när ni vet det så är det bara att kämpa på. Och kom ihåg att den absolut svåraste tiden är över. Tiden med övergreppen är över. Anmälan är över och nu när processen är igång så får man följa med i strömmen lite när myndigheterna tar över. Men ni klarar av det väldigt bra!! Var stolt över det. Var stolt över att du klarar det så bra så att du har koll på läget.

Visst är det jättejobbigt, men du fixar detta. Du och barnen tillsammans. Den värsta skiten är över.

För att få lite mer kött på benen och känna dig mindre förvirrad i berg och dalbanan ring till åklagaren och fråga allting du vill fråga. Kommer du inte på vad du vill fråga, så frågar du åklagaren ifall den kan berätta vad den tycker att du behöver veta. Det inbegriper allting i processen fram till hovrätten, vad som kommer att hända där, vad som tas upp och inte, vad är riskerna, tror åklagaren att hovrätten kommer att se annorlunda på situationen.

Jag trodde inte han skulle överklaga, dumt kanske men det tog över en vecka efter att domen skulle vunnit laga kraft innan vi fick det. Och sen skrev han ju så smöriga brev innan det, den manipulativa fan.

Barnen fick brev i fredags, de kommer inte att få läsa dom breven. Eftersom han där skriver hur mycket han saknar att höra deras röster och blahablaha...Han har ju frågat mig om han får ringa, jag har inte svarat på det ännu, svaret är nej men jag har inte bråttom att säga det till honom. Hans mamma verkar snoka efter vårt nya hemnummer, troligen så han ska kunna ansöka om att få ringa hit utan mitt godkännande.

Hon får nöja sig med mitt oreggade kontantkort som telefon nummer till oss.

Ja, åklagare är svåra att få tag i...

Jag säger som flera andra: Ring! Jag är journalist och ringer åklagare i jobbet då och då, det kan som sagt vara lite luriga att få tag på men våga ligga på lite så ska det nog vara ganska snabbt gjort.
Heja dig och barnen!

Kan barnens målsägarbiträde kanske kan hjälpa dig? Antingen med att komma i kontakt med åklagaren eller svara på om åkagaren har överklagat.

A n g numret. Försök att komma ihåg att säga till myndigheter som du ger telefonnumret till att ni har hemligt telefonnummer. De kollar nämligen inte självmant upp detta. O finns det ingen markering om det så är de flesta myndigheterna skyldiga att lämna ut numret.

A n g numret. Försök att komma ihåg att säga till myndigheter som du ger telefonnumret till att ni har hemligt telefonnummer. De kollar nämligen inte självmant upp detta. O finns det ingen markering om det så är de flesta myndigheterna skyldiga att lämna ut numret.
Hemligt nr betyder inte att myndigheter inte får lämna ut det. Är bara om man har skyddade personuppgifter de inte får lämna ut det.

Hemnummret är inte i funktion, telebolaget gör nått fel så vi kan ringa ut, men det går inte att ringa hit. Ringer man nummret så säger en sån där söt röst att nummret inte har någon abbonent. Det gör mig faktiskt inget i dagsläget, så jag har inte så bråttom att ordna med det.

De ställen jag har gett numret till har jag mycket noga påpekat att det är hemligt och inte får ges ut till någon och skolorna får inte sätta det på klasslistorna.

Jag funderar mer och på ett kontaktförbud...Då slipper jag liksom hela alltihopa.

Så länge det inte är så att de yngre barnen vill ha kontakt med honom så tycker jag det låter som en bra idé :)
Så slipper du tänka på det mer sen!

De begär det inte aktivt, de skriver inga spontana brev eller så. JAg har sagt att jag inte kommer hindra de från att ha kontakt med honom, vilket inte är samma sak som att han har rätt att kontakta dom. Det betyder inte att jag måste uppmuntra kontakten...Elakt på sätt och vis ja, men allvarligt jag skiter i det.

ahaa, då är jag med :) Men då tycker jag absolut att du skall begära kontaktförbud. Så länge de vet att de får kontakta honom om de skulle vilja det, så blir det nog lättare för er alla att inte behöva oroa er för att han skall kontakta er hela tiden :)

ahaa, då är jag med :) Men då tycker jag absolut att du skall begära kontaktförbud. Så länge de vet att de får kontakta honom om de skulle vilja det, så blir det nog lättare för er alla att inte behöva oroa er för att han skall kontakta er hela tiden :)

Kontaktförbudet upphävs om de kontaktar honom för då anser tingsrätten att förbudet inte behövs... Och de är nog bara de två äldsta, som blev utsatta för brott, som kan få kontaktförbud gentemot honom.

ok! Jag är inte så insatt :o
Så man kan inte hindra honom att kontakta TS då egetnligen?

nej det är klart... tänkte "besöksförbud" som man sett i tv...

Men då vet jag!

Liknande trådar

Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 300
Senast: krambanan
·
M
Övr. Barn Bakgrund: Vi har en tioårig flicka, ganska känslig sak som vi redan från början fått stötta och pusha i alla situationer. Hon blir lätt...
Svar
11
· Visningar
2 654
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama