Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Och nu håller jag på och fyller i blanketterna om byte av efternamn. Nu när jag kan skriva på själv, barnen vill byta. Jag bytte tillbaka till mitt namn som ogift mer eller minde omgående efter att jag fick veta, nu är det barnens tur...

Jag skrev också ihop det brevet till honom som jag tänkt göra länge. Det blev nästan 6 sidor tankar, frågor, känslor och liknande. Hoppas orden är vassa och att han mår ännu sämre efteråt. Svar på mina frågor kommer jag inte att få, för han har inga svar att ge...Men han vet i alla fall vad jag känner och tycker, det kändes riktigt bra att får skriva det även om orden inte riktigt räcker till att beskriva allt jag känner.

Så här på alla hjärtans dag vill jag ge er underbara bukefalister tio tusen rosor för det enorma stöd och den värme vi har fått av er under den här oerhörda resan. Ni har funnits som en bergvägg bakom min rygg varje gång jag tvivlat, varje gång jag varit på väg att bryta samman av ilska, sorg, frustration och besvikelse. Då har jag läst här, läst alla era varma ord och verkligen känt av erat stöd...

Buke är avgjort bäst när det gäller.:bow::bow::bow:

Så himla bra att byta bort namnet. Det ökar ju också avståndet, efter att det han gjort blivit offentligt.

Och bra att du kunde skriva vad du tänker när det nu känns bra att ha gjort det. Om du gör som du känner är bäst, så blir det bra. Det vet vi ju vid det här laget.:bow:

Jag tror att vi är alla glada att du har kunnat finna något stöd hos oss, här. Jag tror att alla vi som följt med dig och småcitronerna har lärt oss mycket.

Ja buke är verkligen bäst när det gäller. Så mycket stöd man kan få här av helt okända människor... det är helt underbart.

Härligt att ni kan få nytt efternamn nu allihop. Det blir ju en riktig nystart som verkligen sätter punkt för hans inflytande i era liv.

Vad bra att du har kunnat få ned allt så att han får svart på vitt hur du känner. Jag hoppas att han någonstans långt inne har riktigt mycket ångest för det han har gjort. Han lär ju inte ha några svar som du skriver men jag hoppas verkligen att det tar på honom.

Jag är så glad för eran skull att det har ordnat upp sig såhär bra som det ändå har gjort. Jag hoppas att ni alla kan få läka och gå vidare och bli riktigt lyckliga.

Hej, Citron... Läste igenom hela den här tråden häromdan, och är fortfarande lite chockad...:crazy:

Först skäms man att man är av den mänskliga arten, vars "hannar" (även honor ibland) kan göra sådana fullkomligt gräsliga och vidriga saker, ja jag finner inga ord, precis som du i början... Alla som finns runtomkring, lärare, grannar, bekantskapskrets, alla som INTE HAR SETT och inte har förstått, jag - vi alla! - är en av dom!!!:crazy:

Sen, senare i tråden, känner man, att det är sådana som DU som faktiskt gör det värdigt att vara människa... Du har rest dig som den tigerklvinna, amazon, MAMMA!, du är, och slåss med näbbar och klor för dina barn, skyddar dom, och visar den skyldige vilket ruttet as han är, visar vad du känner och tänker, och kan ändå förklara för barnen på ett begripligt sätt... Och med beslutsamhet och kraft reser du dig upp, tar med din familj, och går faktiskt vidare...!!

Ja, Citron, jag vill bara visa min fulla beundran för dig! Du är värd alla pris som finns, "Årets Hjälte", "Årets Mama" osv, men framför allt önskar jag att du känner att du ÄR en fantastisk, stark, underbar kvinna - och MAMMA!!! - och jag önskar att jag är vore lika stark som dig om det behövs någon gång!!!

Lycka till, Citron!!!!!!!!!!!

:bow: :bow: :bow:

Och nu håller jag på och fyller i blanketterna om byte av efternamn.
----
Jag skrev också ihop det brevet till honom som jag tänkt göra länge.

Vilken process du är i! Och den går åt alldeles rätt håll. Suveränt bra att du skrev av dig till honom:bow:

Härligt att ni kan sätta punkt och börja erat nya liv. Kan inte tänka mig hur jobbigt det har varit och säkerligen fortfarande är och kommer vara...

Jag kan inte förstå hur någon man älskar/har älskat kan lura en så jä*ligt som han gjort, hur han lyckats dölja det så länge? Men mest av allt beundrar jag DIG, som agerat som du gjort när du fått veta. Som kravlat dig upp när du fallit, och kämpat, som någon ovan skrev, som en riktig tigerkvinna! :laugh:

Du har gjort mig mållös -igen, fantastiska du! :bow:

Hoppas aset tar åt/till sig det du skriver, han kommer alltid att vara ett stort jäkla vedervärdigt as, så det minsta han kan göra är att läsa brevet och tänka efter.
Kanske inser han vad han gjort - och att han nu är helt chanslös ute i samhället, sådana här saker passerar ingen obemärkt när det väl kommit fram ur mörkret.

Har nu läst igenom tråden och när jag läste om domen så andades jag äntligen ut.
Du är en fantastisk mamma och människa. Din styrka är beundransvärd och inspirerande. Det är inte konstigt att dina barn är så starka, de har fått det av dig.
Jag önskar er all lycka och vet att ni kommer ta er igenom detta tillsammans.

Kära trådskapare, jag är på tremånaderssemesteri Australien som tyvärr snart är slut. Hade lite internettid att slösa bort så jag passade på att uppdatera mig om hur det gått för er och finner mig själv med tårar i ögonen för att allt gårer väg just nu, om man nu kan uttrycka sig så efter det hemska som hänt. Skickar massor av varma lycka tillkramar till er.

Kl

Den 13 nov skrev TS första inlägget och man undrade då hur i helsike det här skulle lösa sig på bästa sätt. Nu vet vi, en bra bit på väg.

Vet du om åklagaren har bestämt sig huruvida hen ska överklaga eller ej? Och hur känner dina döttrar vill de överklaga skadeståndet?

Vet du om åklagaren har bestämt sig huruvida hen ska överklaga eller ej? Och hur känner dina döttrar vill de överklaga skadeståndet?
Han har ju fått ett ovanligt högt straff så knappast kommer åklagaren överklaga det + de fick väl det skadeståndet de yrkade på. :confused:

Det blir ingen överklagan från vår sida, vi fick de skadestånd vi begärde och straffet blev ett år mindre än åklagaren yrkade på. Han ville ha 8 år.

Frågan är om han kommer överklaga, vi har inte hört något men han har till den 28 på sig...

Om det är ovanligt högt eller inte går inte att säga, tvärtom, det ligger ju mitt i straffskalan. Det är inte heller bara strafflängden åklagaren tittar på, utan domskälen, alltså varför rätten dömt som den gjort.

Citron: Det känns inte som om han kommer att överklaga, eller hur? Han verkar ju ha erkänt alltihop, lämnat vårdnadsfrågan och verkar ha brutit ihop i största allmänhet.

Håller tummarna för att domen vinner laga kraft!

Tycker inte heller att det känns som om han kommer överklaga.
Vi håller tummarna ett tag till.
All lycka i världen till hela familjen citron

Han överklagade...förbannade jävla helvetes as...

Liknande trådar

Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 300
Senast: krambanan
·
M
Övr. Barn Bakgrund: Vi har en tioårig flicka, ganska känslig sak som vi redan från början fått stötta och pusha i alla situationer. Hon blir lätt...
Svar
11
· Visningar
2 660
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama