Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Det du gör är fantastiskt, det har vi ju sagt hela tiden. Härligt att även BUP ser det - och att det märks på sonen hur bra du är:bow::love:

Att tröttheten infinner sig nu, det får du nog bara räkna med. Tiden av fasansfull anspänning har varit så lång.

Men jag hoppas du kan hitta tröst i att så många ser hur duktig du är! Om du inte själv orkar tro på din förmåga, lyssna på alla oss andra som ser den och tror på den.

Allting har börjat sjunka in på ett sätt det inte gjort tidigare. Jag är trött, så oerhört trött. Flickorna mår över förväntan. De verkar nöjda med hur det blev.

De yngre visar inte mycket men yngsta tösen går hon kuratorn på skolan, grabben var på bup idag, de verkar inte så oroliga för honom. "Han har en oerhört stark och klok mamma som han vågar prata med och som stöttar honom på alla fronter."

Jag försöker i alla fall göra det jag tror är rätt. Jag kan inte göra mer än så...

Jag förstår att du är trött. Det är ju inte konstigt efter allt det här. Nu kan ni ju alla äntligen slappna av på ett helt annat sätt än tidigare och då kommer tröttheten. Nu behöver du ju inte slåss längre och då går liksom luften ur en. Var mycket uppmärksam på din kropps signaler så att du lyssnar och gör det du faktiskt behöver. Om det är att sova nästan dygnet runt så sov när barnen är i skolan så att du verkligen får den vila du behöver.

Skönt att dina flickor ändå mår såpass bra just nu. Att de blev trodda även av rättsväsendet och att han blev såpass hårt dömd måste vara en väldigt skön känsla för dem.

Skönt att de yngre barnen också får hjälp och att bup ser det som vi alla har sett, du är en helt fantastisk människa och mamma. Försök ta åt dej det nu mitt i all tröttheten för det är en oerhört fin sak. Att ens barn verkligen vågar prata med en är så oerhört viktigt.

Du gör absolut det som är rätt. Det har du gjort hela tiden. Du är verkligen fantastisk! Ingen kan göra mer än sitt bästa och det gör du verkligen.
Ta hand om er nu och gör det som ni behöver och inte det som ni tror förväntas av er.

Allting har börjat sjunka in på ett sätt det inte gjort tidigare. Jag är trött, så oerhört trött. Flickorna mår över förväntan. De verkar nöjda med hur det blev.

De yngre visar inte mycket men yngsta tösen går hon kuratorn på skolan, grabben var på bup idag, de verkar inte så oroliga för honom. "Han har en oerhört stark och klok mamma som han vågar prata med och som stöttar honom på alla fronter."

Jag försöker i alla fall göra det jag tror är rätt. Jag kan inte göra mer än så...

Som de andra sagt, att du är trött är inte ett dugg konstigt efter allt ni gått igenom och som ni har kämpat med känslor, tankar och allt runt omkring.
Du har skött alltihop exemplariskt, och mer än så.
Det går inte att säga för många gånger hur otroligt fantastiska ni är allihop! Småcitronerna hade inte kunnat haft en bättre mamma! :love::bow::love:

Ta hand om er nu och gör det som ni behöver och inte det som ni tror förväntas av er.
Precis så!

Senast ändrad:

Det är en fruktansvärd situation du har hanterat, och fortsätter att hantera. Jag tror inte att man kan göra mer rätt än du gör. Jag är jätteimponerad av dig. :bow:

Jag förstår till fullo att du är trött. Så mycket anspänning är ju egentligen för mycket för vem som helst.

Åh vad glad jag blir att han fick ett så pass strängt straff och att han släpper umgängesrätten. Nu kan ni äntlingen få fokusera på att läka och bara ta hand om varandra.:banana: Mängder av kramar härifrån!

Nu är han dessutom uthängd på ett flertal ställen på internet, med namn, bild, personnummer och adress...

Det är svårt att stå som en åsna mellan två hötappar, en del av mig vill det, en annan del vill det inte för att skydda barnen. Det är trots allt deras pappa, de små vet inte om det, vet inte vad folk skriver. De skulle nog må oerhört mycket sämre av att höra vad okänt folk önskar göra med deras pappa. Att en del av mig vill detsamma behöver de inte veta.

Måtte fan ta honom som utsätter sina barn för det här! Måtte fan ta honom för hur han skadat oss.

Jag visste att det här skulle komma, men jag har liksom petat det framför mig. Allt annat har tagit för mycket tid och osäkerheten om rättegången, domen, vårdnadstvisten och allt det andra...

Det är inte du som skjutit det framför dig, det här kunde du ju inte påverka.

Undrar om de som hänger ut brottslingar sådär tänker på att det får konsekvenser för andra än den uthängde...

Ta hjälp av experter omkring dig! Fråga organisationen du hade kontakt med, fråga polis och psykologer/kuratorer hur man brukar göra. Förr eller senare måste väl ändå de mindre få något slags förklaring varför deras pappa är borta ur deras liv.

Jo de små(för övrigt så kallar jag de små när de faktiskt är 10 och 12 men i alla fall) vet vad han gjort och så. Men att få läsa på nätet om hur folk vill döda ens pappa.

Jo de små(för övrigt så kallar jag de små när de faktiskt är 10 och 12 men i alla fall) vet vad han gjort och så. Men att få läsa på nätet om hur folk vill döda ens pappa.

Usch, vad jobbigt! Jag brukar ofta tänka på den sidan av myntet när jag läser i tidningar om förövare som åker dit. Jag tänker väldigt ofta på hustrun/mamman och barnen till "Hagamannen"; serievåldtäktsmannen i Umeå (Niklas någonting).

Och jag kan förstå din kluvenhet; att på ett sätt vilja att "alla" ska veta vem han är; att alla de som känt "den trevliga karln" ska få VETA vilken skit han är. Och samtidigt så blir sådan allmän kännedom ytterligare ett problem för barnen (och kanske delvis för dig också). Det är ju ändå deras pappa.

Smärtan över allt det som hänt kommer förstås att blekna med åren, men ni kommer för alltid vara tvingade att bära med er funderingar omkring det. Frågor som aldrig kommer att få några svar.

Nu sitter han ju inlåst och kan inte skada någon...Nu är det bara barnen som mår dåligt av att veta. De kan ju springa på det vart som helst.

Samtidigt som jag förstår folks hat, pedofiler är vedervärdiga typer. Men i det här fallet så är pedofilen också någons pappa, bror och son. I nuläget är det jag som får förklara, prata om, trösta, få dom att förstå. Stänga av mina egna känslor för att förklara för dom. Förklara att även om människor säger att de vill döda, så är det ett uttryck för känslor som är svåra att klä i ord som räcker till.

Samtidigt som jag själv skulle vilja veta om någon i mitt hus eller område är pedofil...Det är fan inte lätt det här.Någonstans...

Aha, så de vet. Bra.

De kanske inte ser det på nätet? Om de gör det, kanske du kan prata med om att folk skriver helt galna saker på nätet, att man måste lära sig att inte ta allt på allvar. Det kan ju vara ett samtal som de har nytta av i andra sammanhang också när det gäller nätet.

Fortfarande resonerar du så klokt, så klokt:bow:

Nu sitter han ju inlåst och kan inte skada någon...Nu är det bara barnen som mår dåligt av att veta. De kan ju springa på det vart som helst.

Samtidigt som jag förstår folks hat, pedofiler är vedervärdiga typer. Men i det här fallet så är pedofilen också någons pappa, bror och son. I nuläget är det jag som får förklara, prata om, trösta, få dom att förstå. Stänga av mina egna känslor för att förklara för dom. Förklara att även om människor säger att de vill döda, så är det ett uttryck för känslor som är svåra att klä i ord som räcker till.
*nickar*
Ja, så är det ju. Även pedofiler är ju människor. Trots allt. Verkligheten är aldrig svart-vit. Även en pappa som är pedofil kan ju på vissa plan, i vissa situationer, vid vissa tillfällen varit en helt normal, trevlig och till och med bra pappa. Hade han inte varit det så hade du självklart lämnat honom långt innan det här kom fram. För det barn som blivit utsatt kan det naturligtvis aldrig kompensera övergreppen, men om jag förstår dig rätt är (troligen) inte de yngre utsatta. Och för DEM kanske han i många delar varit en helt okej pappa i deras vardag.

Jag kan inte föreställa mig hur det känns i dig. Jag kan gissa och försöka förstå, men förstå fullt ut, nej, det tror jag inte man kan.

Önskar dig och din familj allt gott i er framtid!

Idag skriver jag på avtalet om ensam vårdnad!

Vilken underbar känsla!

Det känns som om det går bra nu :)

härligt, citron!
Det betyder att ni inte på något sätt är beroende av honom längre!
Du borde väl dessutom då få underhåll på något sätt, direkt från honom eller via fk? Det underlättar ju livet för er...

Åh så bra! Det känns som om det är det viktigaste av allt, för alla inblandade:laugh:

Nu är det klart...Fyra vackra papper ligger på mitt skrivbord. Fyra papper som bevis på ytterligare ett avslut i denna historia.

Liknande trådar

Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 300
Senast: krambanan
·
M
Övr. Barn Bakgrund: Vi har en tioårig flicka, ganska känslig sak som vi redan från början fått stötta och pusha i alla situationer. Hon blir lätt...
Svar
11
· Visningar
2 660
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama