hamster med ögonproblem?

T

Toviie

Jag har en liten dvärghamsterhona som är ungefär ett år gammal. för ungefär 3- 4 dar sen så upptäckte jag att hon var lite kladdig runt ena ögat. hon har ögat antingen stängt eller så "kisar" hon. hon är pigg annars och äter o dricker, därför har jag tyckt att det har vart onödigt å ringa vetrinären. men eftersom det inte försvinner så blir jag orolig å skulle vilja veta vad det kan vara och vad jag ska göra åt det? hon bor tillsammans med sina två kullsystrar men den senaste tiden har hon blivit lite utstött av dom och ska få flytta till en egen bur.

men vad kan jag då göra åt det här med ögat?

Sv: hamster med ögonproblem?

kan du inte spola det med saltlösning(kan det vara rätt?) eller vattenlösing??

Brukar göra det ganska så ofta, skadar inte..

Hamstern har nog fått nått i ögat

Sv: hamster med ögonproblem?

kan du inte spola det med saltlösning(kan det vara rätt?) eller vattenlösing??

Brukar göra det ganska så ofta, skadar inte..

Hamstern har nog fått nått i ögat

okej! ska prova. men jag tänkte om det kunde vara eftersom hon har bråkat lite med sina burkompisar om det är någon av dom som typ har skadat henne eller så..

Liknande trådar

Hundhälsa Hämtade min hund på hunddagis efter jobbet idag, och allt var som vanligt. Men när vi kom till stallet 10 min senare reagerade jag på...
Svar
7
· Visningar
2 248
Senast: _Taggis_
·
Hästvård Vetetrinären har konstaterat att mitt 25-åriga halvblodssto har en skada/inflammation i en tand efter en gammal tandfraktur. Hon äter...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 756
Katthälsa Hej! Har rätt stora problem här hemma med min lilla katt Zingo som är 11 år gammal. Nu har lille Zingo tydligen åkt på diabetes. Han...
Svar
4
· Visningar
1 947
Senast: Sol
·
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
53 976

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka