Hamster med diarée?

Nera

Trådstartare
Jag tror att mitt lilla hjärta har fått diarée :cry:
Hon är lite svullen och "hängig" om magen, har ganska lös och väldigt illaluktande avföring. Annars är hon rätt pigg, sover lite mer än vanligt kanske men äter bra och dricker bra.
Tror ni detta är diarée?
Vad kan/ska man i så fall göra för att min lilla älskling ska bli bra?
Tycker synd om henne och det luktar väldigt illa när man ska tvätta henne i rumpan.

Sv: Hamster med diarée?

ger du henne några frukter / grönsaker?

om du gör det tycker jag att du ska sluta med det ett tag, och se om avföringen fortfarande är lös och så.
jag kan inte mycket om hamstrar (än, tyvärr), men det är ju så man gör med typ alla andra djur.

ring en vet. och hör annars, det är ju säkrast :)

men jag hade iaf, inte gett någon frukt eller så.
till kaniner kan man ju bara ge hö, men jag vet ju inte om du ger hö, jag har lärt mig att man inte ska ge hö till hamstrar så...

jag har slutat med frukt och grönt nu för att se hur det går...
men hon är ju pigg och så i alla fall...

Jo hon är hyffsat pigg i alla fall. Äter all mat hon får och dricker.
Sover kanske liite mer än vanligt men inte så mycket i alla fall.
har försökt med att dra ner lite på maten med, har hört att en del djur får diarée om de äter för mycket.

Ingen mer som har tips på vad man kan ge/inte ge för mat osv?

Jag skulle ringa en veterinär, vad ger du för mat ? sköljer du grönsakerna om dom är besprutade ? har du tvär byt foder ? och hur gammal är den ? bebisar är ju extra känliga .. hoppas det går bra med lill-skrutten!

Liknande trådar

Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 028
Senast: super
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 481
Senast: Hazel
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 629
Senast: Enya
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 336
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar