• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Marshal
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 52
  • Visningar Visningar 4 487
M

Marshal

Någon vänlig själ som vet var jag kan hitta bilder på Hamilton (E. Irco Mena) på nätet?

Sv: Hamilton

Här är en

1-5-3.jpg

Den är tyvärr inte så bra, tog den från ASVH:s årsbok året han godkändes.

Senast ändrad:

Hej
Om du vill ha bilder på Hamilton kanske jag kan fixa några till dig. Jag står inhyrd hos Hamiltons uppfödare. Jag kan be att få något kort och scanna in till dig. Vad vill du i så fall ha för bild? :)

kima skrev:
Hej
Om du vill ha bilder på Hamilton kanske jag kan fixa några till dig. Jag står inhyrd hos Hamiltons uppfödare. Jag kan be att få något kort och scanna in till dig. Vad vill du i så fall ha för bild? :)

OOO snälla jag vill oxå ha på han om du är snäll :) jag vill gärna ha på huvud och helkropp. Hur är han i stall o så?? Rids han något nu eller????

Hej igen.
Jag har pratat med Lennart som fött upp Hamilton. Jag ska få låna några kort som jag kan scanna.
Han har skickat de flesta korten som han hade till hon som äger Hamilton nu men har några fina kvar som han ville behålla.
Kvar hemma på gården har han Hamiltons helsyster, Irma 13 år, hon är ett år yngre än Hamilton.
Hon är jättetrevlig. Stor, ca 170 cm och ganska grov. Lugn och trevlig men med egen vilja. Hon fick avelsdiplom som 3-åring och gångartsdiplom som 4-åring. Hoppa ville hon inte den dagen. Hon är tävlad tom LA hoppning med Lennarts dotter.
Hamilton var lugn och trevlig som unghäst. Lennart brukade vara ute och gå med honom och han följde med som en hund. Lennarts dotter red in honom. Sen inför Breeders som 5-åring angagerade de en annan ryttare. Han kom 6:a i fälttävlan då.
Det var ungefär vad jag vet. Jag ska få korten i morgon men kan inte scanna dom förrän på måndag.
Trevlig Helg.

Hej,
nu fler frågor om Hamilton!
Varför används han inte mer i aveln, en Irco Mena son måste ju vara intressant? Eller har han varit stationerad utomlands?

Några synpunkter gällande för/nackdelar gällande denne herre?
Någon som har resultat från hans bruksprov?
Vad har han för egna tävlingsmeriter?
Avkommor värda att nämna?

Han exporterades för några år sedan och kom tillbaka till Sverige förra året.

Håller med om att Irco Mena-blodet borde vara intresaant för uppfödare, och särskilt i kombination med Any Questions!

Håller med om att Irco Mena-blodet borde vara intresaant för uppfödare, och särskilt i kombination med Any Questions!
:bow: :bow:
Han borde vara högintressant, men avelssverige tittat ju så gärna på vad tyskland gör och framförallt gjort och det blodet som var intressant och poppis och gångbart i tyskland för sisådär 20år sedan har ju nu funnit sina vägar till sverige och då ratas redan väl beprövade "svenska" linjer :crazy:

Man kan ju undra hur många som egentligen vet att Any Questions var morfar till Milton, och att Miltons farfar var farfar till Irco Marco :smirk:

Troligen inte så många, men vi har ju det toppmoderna ;) Capitolblodet nu som är så intressant och Landgraf osv..... :angel:

Tycker att det är så sorgligt att man i Sverige koncentrerar sig på ett par blodslinjer istället för att se hela spektrat :smirk:

Hamilton har tävlat tom 150 hopp och svår Ft(tror jag).

Jag betäckte mitt sto som är efter Hamilton med Gold löwe och väntar på att fölet skall anlända den siste april :)

Tror och hoppas att det blir en mycket bra tävlingshäst!!

Hamilton har trots hittills endast 22 avkommor bl a:
Irceux 1:a treårstestet med 9-10 i hopp och även 7:a i
treårs hoppchampionatet -02.
Rudolf 4:a treårstestet med 8-9 i hopp -02.
Floyd 7:a i fyraårs fälttävlanschampionatet-03 och
6:a i femårs Breeders fälttävlansfinalen -04.
Golden Lady i final i fyraårs fälttävlanschampionatet-03.
Seacat i final i fyraårs fälttävlanschampionatet-03.
Fletch exp t Norge.
Lavell 1:a Mälar cupen fälttävlan(lag)-03.
Lina 1:a DM fälttävlan(lag)-03.
Great Sally näst högst bedömda hopphäst kvalitetstävlan-04.

2004 betäckte Hamilton 41 ston.....

Läser i hingstkatalogen från 2003, han finns inte med i den för 2004, att han betäckt 30 ston, hade en start utan placering i 1.45-hoppning och två starter i MA1 fälttävlan utan placering.
Han är placerad i M1 fälttävlan och 1.40-hoppning. Men detta är som sagt siffror från 2002 så mycket kan ha hunnit hända!

På SvRF sida kan man konstatera att han nog inte tävlat alls under 2004. :confused:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 154
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
Trädgård & Växter Jag har tillgång till mängder av jättefina vinterpäron., vet dock inte vad sorten heter. Men vad gör man med dem? Hur förvarar man dem...
Svar
0
· Visningar
347
Senast: Nebraska
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 735
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit
  • SWB, hög ridbarhet och hög hållvarhet?
Tillbaka