Sv: Halti

För den delen skulle jag gärna vilja se dig köra Mina hundar med Din metod..
Snacka om att det skulle skita sig totalt ...:smirk:

Skydd me rottis är det nog få som gör , på SMét var det 5st på ett helt SM inga polishundar längre som är av rasen Rottweiler mig vetterligen. så det har inget me det o göra. Jadzia som sett mig träna kan intyga att jag inte är speciellt hård mot han men han vet dock vad som kan hända också.

För att hunden ska veta vad som kan komma att hända, så måste det ju redan ha hänt ett antal gånger......
Alltså Har du varit väldigt hård i din inlärningsmetod.....

Gnist skrev:
För den delen skulle jag gärna vilja se dig köra Mina hundar med Din metod..
Snacka om att det skulle skita sig totalt ...:smirk:

Lägg ner att det är mina metoder, tror du att det är jag som uppfunnit dom eller vad då, jag var inte ens född när folk träna hund på sånt sätt, jag talar om för hunden rätt o fel varken mer eller mindre.

Nej jag har tagit det lungt i min inlärning men fanns tillfällen då han skulle ta över hemma o jag fick fightas rätt så rejält ett par gånger me han så han vet nog vem som bestämmer , i träning har jag inte gjort nåt sånt för det behövs inte där , han vet vem som bestämmer o han skulle aldrig nocchalera mig under träning.

Jisses då så snarstucken man kan vara...
Får väl förtydliga det för dig..
När jag skriver Din metod, så tror jag(och frmdl ingen annan heller) givetvis inte att du uppfunnit den...:smirk:
Utan jag menar den metod du använder i din träning av din hund

Min hund varken tränar eller tävlar skydd. Det vore direkt oschysst mot henne.

Jag kanske också ska förklara vad helvetet innebär för min hund. I det fall då hon hamnade där så drog hon på vilt. Första och enda gången hon fått för sig detta, men jag ville också vara säker på att det blev den sista. Har sett tillräckligt med hundar som blivit ihjälkörda under viltjakt. Jag lyckades genskjuta henne och klev ut ivägen för henne så att hon rusade rätt in i mig. Det gjorde säkerligen ont på henne, men det tog stopp. I direkt anslutning till det grabbade jag henne i nacken och lyfte henne och stirrade stint i hennes ögon samtidigt som jag mycket ilsket morrade fram diverse svordomar.

Även om det innehöll ett minimi av fysiskt våld så var detta helvetet för min hund. Hon hade nog föredragit att bli piskad med kopplet. Anledningen till att jag tog till storsläggan på en gång och inte korrigerade mildare var för att viltjakt är absolut totalförbjudet för henne. Jag ville pränta in en så obehaglig minnesbild i henne att hon aldrig någonsin skulle komma på tanken att jaga igen. Hellre det än att inte kunna ha henne lös utan att nervöst kontrollera efter vilt eller få henne överkörd.

Jag har även placerat en annan hund i helvetet genom att hänga den i kopplet och käfta till den rakt över truten. Hunden skulle då klippa en annan människa.

Har man aldrig haft en hund som ägnat sig åt jakt eller andra väldigt oönskade beteenden så förstår jag att man inte har behövt placera den i helvetet heller.

Det behöver inte ha hänt ett antal gånger. Det räcker med att det har hänt en gång. Hunden kommer ihåg det.

Nej nu skiter jag i detta ska åka till de värmländska skogarna o träna hund hela helgen. så ha det gött.....

Nog har jag haft hundar som gjort otillåtna saker, men jag har Inte behövt ta till era metoder, för att korrigera och få bort det oönskade beteendet....

När det gäller vissa beteenden så chansar jag inte. Beteendet måste bort och det på en gång. Hellre går jag då på riktigt hårt än för lite så att hunden gör om det.

PIRU skrev:
Nej jätte fint att du inte gjort det o fortsätt så då....

Jo jag har ju inga planer på att ändra min träningsmetod....:smirk:

Kanske jag grunduppfostrar mina valpar och unghundar så pass bra att dom inte behöver "hamna i helvetet" som vuxna pga dom redan i ung ålder vet vad rätt & fel / svart & vitt är......:angel:

Vem har sagt att min har hamnat i "helvete" som vuxen ?

skulle jag ta han för hårt ja då är det bara o ringa o varsko sjukhuset om att det kommer en svårt hundbiten person det kan jag lova han daltar inge bara för det är husse inte, men som det blivit så har han respekt o lär aldrig testa mer för han vet sin plats i huset. Så jag är föga orolig över några mer utfall mot mig, för första kom redan som 6månader´s valp o sen vid 18mån sen inga fler tendenser överhuvudtaget så nu är dte frid o fröjd.

men 30 hundar det vet jag att jag aldrig kommer o göra över med det vet ja...

så är det väl kanske så att vi har olika hundar du kan köra din stil men för det behöver du inte sitta här o tala om att jag gör fel för det, för tydligen funkar det för jag får resultat i det jag gör me han , inte enbart skydd , utan sök kör vi på skoj me stor framgång för o köra så sällan.

Eller så har du andra typer av raser. BC är inte direkt lik rottis, schäfer, malle eller någon annan bruksras. Det är heller inte någon av de andra raserna du har.

Bc har jag bara haft de senaste 4 åren.
Är i grunden en "bruksmänniska", som även jag har tävlat med mina tidigare brukshundar...:cool:

Nej, det är just det. Den hjälper inte mot problem. Den hjälper till i inlärningen.

ofta skrev jag. hos de flesta hundar hänger social kamplust och arbetslust ihop. men ingen regel utan undantag.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 760
Senast: fixi
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Hundavel & Ras Tänkte försöka slå slag i saken att börja tänka mer seriöst på att skaffa hund antingen i slutet av detta år eller 2024. Uppvuxen med en...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
9 552
Övr. Hund Usch måste bara skriva av mig! Om tråden är på fel ställe så flytta den gärna. Var med om en så obehaglig händelse idag! Är för...
Svar
2
· Visningar
1 731
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama