Hållbara leksaker

Konstigt nog håller Ikeas mjukisdjur otroligt bra. I alla fall i jämförelse med djuraffärernas utbud.

Gillar hunden att strimla hade jag köpt en bunt ikeadjur och låtit den göra det (förutsatt att hunden inte äter upp delarna.
IKEAS råtta är storsäljare hos dansksvensk gårdshundsägarna :angel: Mjukisdjur varar tyvärr ej så länge, men det händer att de får sådana ändå för de gillar verkligen att riva ut stoppningen...

Håller med,Gissa fick en Ikeamus 2013 som valp,den håller än trots att flera andra valpar fått låna den då o då.
Jag har också alltid tyckt att IKEA-mössen är fantastiska. De tål dock inte att kampas med av valptänder, bröderna bus här hemma sprättar upp sina på några minuter. Men "skinnen" är kul de med! :D

Om det är tuggsaker man är ute efter kan jag rekommendera horn av olika slag. Köpte ett avsågat buffelhorn till min som varit med länge, även horn från kronhjort är hårt och stryktåligt.

Om det är tuggsaker man är ute efter kan jag rekommendera horn av olika slag. Köpte ett avsågat buffelhorn till min som varit med länge, även horn från kronhjort är hårt och stryktåligt.
Har faktiskt beställt horn från kronhjort idag :) Hoppas de gillar det.

Måste varna lite ang horn, mer än en hund har sabbat tänderna på dylika.

Jag köper barnleksaker, de är generellt tåliga som f-n eftersom de ska vara barnsäkra.

Hade gett upp leksaker och gav bara horn ett tag då Sherlock är en helt galen leksaksmördare. Men han vill leka och med våra golv fungerar det inte alls att han efter en stunds gnagande börjar slänga omkring ett hårt horn mitt i natten!
Men så tipsade en kurskamrat om Zogoflex. Köpte "Bumi" och "Zisc" och är supernöjd! Vågar till och med lämna dem framme så att han kan leka precis när han känner för det :) Ziscen har han kommit på att han kan böja och komma åt att nagga kanterna lite, men den höll ändå i ett par månader innan det hände! Bumin är som ny fortfarande.
Fick hem Bumin idag och änsålänge är det verkligen lovande! De har hållt på med den till och från hela dagen och inte en enda skråma. Vanligtvis så brukar leksaker i plast vara i smulor vid detta laget. Tusen tack för tipset!

Liknande trådar

Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 552
Senast: anna_panna
·
Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 930
Senast: Sezziyanen
·
Hundhälsa Jag har en Cavalier på 5 år som är så trött! Jag köpte henne när hon var 3 och då var hon kraftigt överviktig men med mer motion och...
Svar
13
· Visningar
1 689
Senast: Guldaskig
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 217
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar