Hallå där! Vad håller du på med? del ??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har det på båda två. Har en Samsung 5 Neo och en Samsung S6.

Hade det till och med på min Samsung S2 för typ 6 år sedan.
Jag har en Samsung S2 Plus som min privata lur. Jag vet inte riktigt hur jag ska hitta hur man stänger ljud och aviseringar inför natten. Jag har letat.

Nej för fasen. Du kommer nog inte ha några problem med att få medicin mot fatigue utskrivet.

Så upp med hakan och ta tag i det.

Tänk dock på att du även nyligen haft skov och det gör att man blir ännu tröttare tills kroppen återhämtat sig från den. Det kan ta ett tag.

Jag känner igen känslan du har. Man är så trött att man gråter och blir arg och ledsen.

Har ju uppenbarligen inte ens försökt än, men tänkte att de kanske är lite restriktiva med att skriva ut sådana med tanke på att när man läser texter om fatigue så verkar de lägga krut på att beskriva andra förhållningssätt och bara nudda lite lätt vid mediciner. Det är inte heller någon från vården som sagt åt mig att jag kan få sådant utskrivet om tröttheten blir för mycket. Sedan tänker jag att man kanske vill vänta med att skriva ut med tanke på att som du säger, så är det ändå relativt nyss jag haft skov.

Ska försöka få upp hakan och ringa i veckan och höra mig för iaf :)

Bara för det så letade jag igen och hittade det.

Skönt att du hittade den. Den är underbar att ha!

Jag har ställt in så att folk fortfarande när mig om dom ringer men alla ljud från mail mm är avstängda.

Det är främst pga att jag måste svara ifall någon ringer mig och sjukskriver sig. Dom har order om att sjukskriva sig via telefonsamtal oavsett tidpunkt på dygnet.

Har ju uppenbarligen inte ens försökt än, men tänkte att de kanske är lite restriktiva med att skriva ut sådana med tanke på att när man läser texter om fatigue så verkar de lägga krut på att beskriva andra förhållningssätt och bara nudda lite lätt vid mediciner. Det är inte heller någon från vården som sagt åt mig att jag kan få sådant utskrivet om tröttheten blir för mycket. Sedan tänker jag att man kanske vill vänta med att skriva ut med tanke på att som du säger, så är det ändå relativt nyss jag haft skov.

Ska försöka få upp hakan och ringa i veckan och höra mig för iaf :)

Dom är inte restriktiva... dom är rätt så förstående gällande medicinering mot fatigue nu för tiden.

Jag är inne på min tredje medicin mot fatigue nu.

Tack vare den och fungerande bromsmedicin ( Mabthera som även du har ) så har jag blivit så pass bra att jag klarar av att jobba heltid( och lite till ) i städbranchen nu.

Hade någon sagt åt mig att jag skulle jobba heltid igen för 3 är sedan hade jag aldrig trott dom!

Fatiguen har alltid varit min värsta bov men den har lättat efter att jag slutade få skov.

Jag är grymt sugen på något gott. Men har bestämt att jag inte ska äta mer idag (och behöver inte äta mer idag). Dricker vatten. Inte samma sak. Misär. :down:

Dom är inte restriktiva... dom är rätt så förstående gällande medicinering mot fatigue nu för tiden.

Jag är inne på min tredje medicin mot fatigue nu.

Tack vare den och fungerande bromsmedicin ( Mabthera som även du har ) så har jag blivit så pass bra att jag klarar av att jobba heltid( och lite till ) i städbranchen nu.

Hade någon sagt åt mig att jag skulle jobba heltid igen för 3 är sedan hade jag aldrig trott dom!

Fatiguen har alltid varit min värsta bov men den har lättat efter att jag slutade få skov.

Som vanligt är du guld värd! Hade bara tänkt gnälla av mig lite, och väntade mig inte konkreta råd. Tack :heart

Är det en besvärlig process att få? Jag antar att de måste kolla blodtryck och hjärtat innan, men vill de ha någon detaljerad kartläggning av tröttheten osv? Måste man göra någon form av tester så sett?

Som vanligt är du guld värd! Hade bara tänkt gnälla av mig lite, och väntade mig inte konkreta råd. Tack :heart

Är det en besvärlig process att få? Jag antar att de måste kolla blodtryck och hjärtat innan, men vill de ha någon detaljerad kartläggning av tröttheten osv? Måste man göra någon form av tester så sett?

Jag kollar blodtryck och puls var 6:e månad vid medicineringen och har även gjort otaliga mängder EKG pga mina uppiggande.

Men annars är det inga större besvär än så.

Nu får jag Concerta och den sorten och även Amfetamin är dom mer restriktiva på än dom man får prova på från start vilket är förståeligt.

Men vad jag minns när jag fick min första medicin som är Modafinil så var det inga speciella kontroller alls.

Ta kontakt med din neurolog och begär ett samtal för diskussion om medicinering via mina vårdkontakter så är det smidigt och över redan nu.

Du förlorar inget på att pröva :heart

Jag kollar blodtryck och puls var 6:e månad vid medicineringen och har även gjort otaliga mängder EKG pga mina uppiggande.

Men annars är det inga större besvär än så.

Nu får jag Concerta och den sorten och även Amfetamin är dom mer restriktiva på än dom man får prova på från start vilket är förståeligt.

Men vad jag minns när jag fick min första medicin som är Modafinil så var det inga speciella kontroller alls.

Ta kontakt med din neurolog och begär ett samtal för diskussion om medicinering via mina vårdkontakter så är det smidigt och över redan nu.

Du förlorar inget på att pröva :heart

Det låter ju lovande. Jag har ganska lågt blodtryck som det är och inga kända problem med hjärtat, så det borde inte innebära problem så sett. Fint att du hittat en kombination som funkar för dig iaf!

Ska ringa till veckan istället, de på mottagningen är så trevliga och jag har egentligen ingen neurolog, för de har bara stafetter. Blir enklare med direkt kommunikation när man är medveten om att det är lite rörigt med stafetterna ;)

Beställt från matsmart igen, så skönt att få det hem. De hade mjöler jag använder flr 5kr paketet, alltid trevligt för en glutenintolerant :) Även om jag bakar det mesta själv blir det dyrt.
Nu är det säng, ljudbok och gose-Kråka i sängen som gäller :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
385
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 065
Senast: Mabuse
·
Fritid Min mamma fyller år så vi ska till Gotland i början på mars. Vad gör man där den tiden? Tips på bra boende? 2 äldre jag och min syster...
Svar
6
· Visningar
331
Senast: Seaside
·
Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 293
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar