Hallå där! Vad håller du på med? del ??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobbat klart för dagen :)
Ska hoppa in på lilla Ica här och se om de har någon roligt dvd till salu, avskyr att det bara går gamla filmer på tv över jul och nyår.

Middagen intagen. Men jag är fortfarande hungrig så ska nog ta lite till. Var detta som blev middag.
indian-tikka-masala-2-port-knorr.jpg

Här har en mini "Urk" kommit tillbaka,funderar på om jag ändå vill gå ut med hunden eller bara släppa ut henne på tomten och om jag i så fall hinner gå nu innan maten är klar (står i ugnen o sköter sig själv)
Jag vill inte komma hem till bränd mat.

Sitter och lipar för att jag är så trött och att allt känns så hopplöst. Läser strategier för att hantera fatigue, och såklart innebär det att prioritera bort saker för att försöka få ork. Men jag har redan prioriterat bort det mesta redan, jag orkar inte planera in två saker på samma dag (exempelvis plugga ELLER vara social) sedan fler år. Hoppas att jag kanske kommer kunna få testa medicinering som kan hjälpa lite, men gissar på att det kanske kommer vara ett ganska stort projekt att få det... och jag blir utmattad av bara tanken.

Hoppas du kan få testa medicin. Jag vet hur det är med sån trötthet. Man blir helt desperat.
De vet att du inte har några fysiska problem?

För mig var det sköldkörtel och diverse matallergier som störde utöver whiplash och fibromyalgi.
Jag fick ingen hjälp i Sverige. Men utomlands hittade man direkt problem och medicinerade.

Oavsett: jag förstår dig och känner med dig. Hoppas du får hjälp!

Fryser som sjutton. Behöver ner i källaren till tvättstugan. Funderar på att vara omständig och ta upp den blöta tvätten för att slippa gå en extra vända om en timme igen... Och alltså hänga den på tork uppe.
Jag vill dessutom egentligen ha mer coca cola, som nyss tog slut, men pga att jag fryser så pallar jag inte att gå ut. :banghead:
Nä gå ner i tvättstugan (iförd nattlinne, fleecetröja, leggings och raggsockor, snyggt värre!) sen ta ett bad kanske.

Hoppas du kan få testa medicin. Jag vet hur det är med sån trötthet. Man blir helt desperat.
De vet att du inte har några fysiska problem?

För mig var det sköldkörtel och diverse matallergier som störde utöver whiplash och fibromyalgi.
Jag fick ingen hjälp i Sverige. Men utomlands hittade man direkt problem och medicinerade.

Oavsett: jag förstår dig och känner med dig. Hoppas du får hjälp!

Jag har MS, och det är nog relaterat till den som tröttheten kommer ifrån. Så.. jag vet ju varför, men jag vet också att det här förmodligen inte kommer att bli bättre, kanske hanterbart med strategier och eventuell medicinering. Det känns bara som ett så omöjligt projekt när man är så trött.

Tack för omtanken iaf, och jag känner med dig också!

Fick ett tack nu på sms. Tror jag väntar med det andra till i morgon. Dom har ju lovat att fixa det och jag orkar inte få panik över nåt nu i kväll på jobbet.
Andas och jobbar vidare.....

Avskyr när jag har såna här katastrofdagar!
Vet hur det är, hoppas det löser sig smidigt :)

Dags att titta lite på dumburken och kvällsfika
I morgon är jobbardag. Hoppas att jag inte får någon halsbränna igen...
Ska på massage sedan efter jobbet. Fick ett presentkort på det av morsan i julklapp

Det beror på vilken modell man har. Jag har det på jobbtelefonen, inte min privata. Den sistnämnda har jag inte lyckats ställa in så den inte stör, så typ allt är avstängt och jag glömmer att slå på saker när jag är vaken. Båda är Samsung.

Jag har det på båda två. Har en Samsung 5 Neo och en Samsung S6.

Hade det till och med på min Samsung S2 för typ 6 år sedan.

Sitter och lipar för att jag är så trött och att allt känns så hopplöst. Läser strategier för att hantera fatigue, och såklart innebär det att prioritera bort saker för att försöka få ork. Men jag har redan prioriterat bort det mesta redan, jag orkar inte planera in två saker på samma dag (exempelvis plugga ELLER vara social) sedan fler år. Hoppas att jag kanske kommer kunna få testa medicinering som kan hjälpa lite, men gissar på att det kanske kommer vara ett ganska stort projekt att få det... och jag blir utmattad av bara tanken.

Nej för fasen. Du kommer nog inte ha några problem med att få medicin mot fatigue utskrivet.

Så upp med hakan och ta tag i det.

Tänk dock på att du även nyligen haft skov och det gör att man blir ännu tröttare tills kroppen återhämtat sig från den. Det kan ta ett tag.

Jag känner igen känslan du har. Man är så trött att man gråter och blir arg och ledsen.

Var den god? Stark? Räkna med att jag är som ett litet barn när det gäller starkt, medium för andra får jag lite lätt panik av ;)
Jo jag tyckte den var helt okej! Det är inget jag lagar i vanliga fall så vet inte hur det "ska" smaka :p Och inte stark :) Det ska vara 1 msk matlagningsgrädde i, så om du känner dig osäker går det säkert utmärkt att slänga i en extra skvätt grädde :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
385
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 065
Senast: Mabuse
·
Fritid Min mamma fyller år så vi ska till Gotland i början på mars. Vad gör man där den tiden? Tips på bra boende? 2 äldre jag och min syster...
Svar
6
· Visningar
331
Senast: Seaside
·
Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 293
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar