Hallå där! Vad håller du på med? del ??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har släppt ut hästar, fixat stall och jobbat min lilla bruna på töm på morgonen. Blåser som fan ute och jag har ont i halsen och är snorig. Vart ska denna dag ta vägen? Jag borde åka in till Örebro och handla men känner mig inte superpeppad på det. Tar en kopp te till och funderar på vad jag har lust till :)

Mejlar med min bankkontakt, måste lösa problemet att mamma inte kommer åt pengarna på pappas kontot för att betala räkningarna. Min plan är att skaffa internetbank och att jag åker över med datorn och hjälper henne flytta pengar när det behövs.

Fick en BLÖT puss till väckning idag! Vovven slickade mig i örat och tyckte jag skulle kliva upp :p :love:
Har precis lagat mina favvoleggins och hoppas dom håller ett tag till.
Maken sitter och betalar räkningar och jag är glad jag slipper se dom.
Har en extra räkning på 20 tusen för bostadsanpassning för sonen denna månaden. Kommunen som betalar men ändå. Jag är bara tacksam dom beviljade nya termostater på alla elementen som han envist skruvar ner till noll varje vinter för han har en fixidé om att alla ska vara på snöflingan O_o :crazy:

Nu fick vi låsbara och det är varmt inomhus :banana:

Nä, nu fick jag en smsavi om att hämta ut ett paket som jag beställde 18 november. ÄNTLIGEN :banana: :bump: :banana:
Hoppar in i bilen bums!

Ska dricka kaffe, sen duscha och så måste vi till affären för att handla saker till sallad
Imorgon ska vi en sväng till Linde

@EmmaW va jobbigt det låter! För mycket att grubbla över är aldrig lätt. Och även om det sannolikt är obegogade orosmoment så är de liksom så viktiga att de är lätt att tankarna hamnar där ändå.

Hoppas att du får rett ut iaf några under dagen :) kram!

Betalat räkningar och skickat surt mail om att paketet jag beställde 3 december (julklapp) fortfarande inte kommit fram och räkningen förfaller imorgon.
Funderar på att ta mig ur morgonrocken och i stallkläderna. Tror det kräver lite mer eftertanke dock så att jag inte stressar i onödan :p

Har hämtat ut alla paket med grejer som jag beställt nu på rea. Tokigt mycket saker :angel: MEN jag har nu världens bekvämaste och snyggaste träningskläder :D Hade dessutom höga förväntningar på löparskorna, men de visade sig vara bättre än väntat, så nu längtar jag efter att ge mig ut och springa igen. (vilket ska göras om kanske en timme).

Jerusalem är fantastiskt! Dock inte de arabiska männen... senast tog det 3 min innan vi blev verbalt våldtagna. Jag vill kunna gå runt i en stad utan att behöva höra grova sexuella shoutouts hela tiden eller behöva vara på spänn för att freda mig.

Usch, det låter verkligen inte roligt! :crazy:

Fy så sorgligt :cry:

Jag blev verkligen ledsen när Carrie Fisher gick bort, prinsessan Leia var ju en av de första kvinnliga karaktärerna som inte var något mähä eller enbart ögongodis. Annars var ju kvinnoporträtten i de filmer man växte upp med (jag är ju -73:a) inte mycket att hänga i julgranen :meh:

Enligt Debbies son Todd var hennes sista ord 'I want to be with Carrie'. De pratade om hennes begravning när hon helt plötsligt fick en stroke; så fruktansvärt sorgligt alltihop. :cry:

Jag var verkligen ingen filmtittare då jag växte upp (är - 91:a), det är bara de senaste åren jag blivit filmgalen. Eftersom jag nästan enbart ser filmer från 1930 - 1950/60-talet så är ju kvinnorna på film väldigt underkastade och deras betydelse nedskrivna. Produktionskoden från 1934 gjorde dem ännu mer timida än pre-code filmerna. :p

---

På ämnet då - jag väntar på att mamma ska komma förbi! :D

Betalat räkningar och skickat surt mail om att paketet jag beställde 3 december (julklapp) fortfarande inte kommit fram och räkningen förfaller imorgon.
Funderar på att ta mig ur morgonrocken och i stallkläderna. Tror det kräver lite mer eftertanke dock så att jag inte stressar i onödan :p
är det klarna faktura? Det går att förlänga dem med 10 dagar utan kostnad i så fall. om man loggar in på "sitt" klarna :)

Letar efter en diskmaskin och hade hoppats att jag skulle hitta något vettigt på Blocket men dom finns så långt bort :down: Roadtrip eller köpa helt ny, det är frågan just nu :cautious:

Har konstaterat att jag är en sådan där jobbig jäkel som aldrig går att nå på telefon :o
Helt enkelt för att jag aldrig kommer ihåg att slå på ljudet på morgonen. Har det aldrig på när jag sover

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
385
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 070
Senast: Mabuse
·
Fritid Min mamma fyller år så vi ska till Gotland i början på mars. Vad gör man där den tiden? Tips på bra boende? 2 äldre jag och min syster...
Svar
6
· Visningar
331
Senast: Seaside
·
Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 293
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve