Hallå där! Vad håller du på med? del ??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit hos föräldrarna, och såg en sån fantastisk film! Pride heter den, en brittisk film, ganska ny. Vettig historia, rolig och rörande. Se den! :D

För övrigt är jag alldeles bubblig i magen efter att ha ätit dubbla portioner apelsinris till efterätt :p (förutom all fika jag klämde i mig i förmiddags :D )
Åh, är den bra? Så roligt, jag spelade in den. Då gjorde jag rätt. :D

Efter dagens förmodade blodtrycksfall har jag nu jobbat på att återställa balansen. Rödvin, råbiff, chokladsufflé, margaritas... kom sen på att detta troligen mest bidrar till ett dödligt kolesterol alternativt skrumplever. Kaos. Är ju lite svårt att hålla reda på alla jävla medicinska termer :angel:
Var extremt nära att ta en taxi hem pga för mätt för att röra mig men släpade mig i långsam mak hem och sitter nu och spelar cheezy italienska pop-låtar.

Ligger i sängen och väntar nu på stormen , allt är förberett det som kan förberedas nu !sen får man se hur jävligt de ser ut i morgon på gården men lungt änså länge

Ja jag bor tyvärr i ett väldigt gnällområde när det gäller sånt här men jag orkar inte diskutera.
Och så argumentet: ja men jag gillar dem som arbetar och gör rätt för sig.
Ja och hur ska våra flyktingar kunna göra rätt för sig innan asylprocessen mm är klart?
Det är inte deras fel att systemet är uppbyggt som det är.
Vet du, jag hade inte alls flyktingarna i åtanke utan våra inhemska som bott här i generationer. Det gnälls och gnälls och gnälls, det tas alldeles för mycket för givet och "nån annan" ska lösa problem som egentligen är icke-problem. Det gnälls över måendet, jamen gör nåt åt det då för ingen annan lär fixa det. Vi vet inte hur bra vi har det egentligen. När huset ligger i ruiner, vi kanske är på flykt och vi får lov att sova under en buske och saknar livets nödtorft då, men först då, är det läge att gnälla.

Vet du, jag hade inte alls flyktingarna i åtanke utan våra inhemska som bott här i generationer. Det gnälls och gnälls och gnälls, det tas alldeles för mycket för givet och "nån annan" ska lösa problem som egentligen är icke-problem. Det gnälls över måendet, jamen gör nåt åt det då för ingen annan lär fixa det. Vi vet inte hur bra vi har det egentligen. När huset ligger i ruiner, vi kanske är på flykt och vi får lov att sova under en buske och saknar livets nödtorft då, men först då, är det läge att gnälla.

Håller med dig till viss del. Vet rätt många unga människor i glesbygd (främst) som verkar bli utbrända av att göra ingenting, men har gott om tid att typ shoppa på Ullared och ha en farm av diverse djur. Men jobba lite smått det funkar inte. Inte med något alls, helt otänkbart.
Samtidigt gnäller samma människor gärna på invandringen och att alla "tar deras jobb". Vilka jobb då? LOL på den liksom.

Tillägg: Typ samtliga av dessa anger på Facebook att de gått i citat "livets hårda skola". Hade inte rekommenderat denna studieform till någon utifrån utfallet ;)

Senast ändrad av en moderator:
Håller med dig till viss del. Vet rätt många unga människor i glesbygd (främst) som verkar bli utbrända av att göra ingenting, men har gott om tid att typ shoppa på Ullared och ha en farm av diverse djur. Men jobba lite smått det funkar inte. Inte med något alls, helt otänkbart.
Samtidigt gnäller samma människor gärna på invandringen och att alla "tar deras jobb". Vilka jobb då? LOL på den liksom.

Tillägg: Typ samtliga av dessa anger på Facebook att de gått i citat "livets hårda skola". Hade inte rekommenderat denna studieform till någon utifrån utfallet ;)
Tycker just den där livets hårda skola verkar mysko.
Särskilt när man vet att personen har en gedigen högskola bakom sig.
Varför då skriva så? Vad är det att skryta med liksom

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
386
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 074
Senast: Mabuse
·
Fritid Min mamma fyller år så vi ska till Gotland i början på mars. Vad gör man där den tiden? Tips på bra boende? 2 äldre jag och min syster...
Svar
6
· Visningar
335
Senast: Seaside
·
Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 293
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Pusseltråden
  • 🎄Jul 2024🎄