Hallå där! Vad håller du på med? del ??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den jag köpte är slut.

Aj då :p Det är faktiskt en ohygglig lyx att ha rök. Jag har rökt hjärta och rökt fläsk i frysen också, bara att ta fram när man blir sugen. Samma med fisken, har man en förberedd bit i frysen går det ju snabbt att tina den och är den inte jättestor röker man den snabbt. Biten igår var rätt liten och tog väl kanske 40min-1 timme.

Hemma igen efter en intensiv helg hos syrran, julfirande blev väl bra även om det var väldigt annorlunda mot vårt vanliga. ;) Mamma gav i samma gamla vanliga ordning helt katastrofala julklappar... Till dottern som hade önskat sig ett antal specifika titlar på böcker, i god tid före jul så köpte hon helt andra böcker som dottern inte var så intresserad av, sen fick hon även en beg film som var inköpt på loppis, strumpor som verkar vara inköpta på någon lågpris butik, sonen fick åtminstone den boken han hade önskat sig. Jag fick en bok som jag redan hade fått två gånger tidigare så jag vägrade ta emot den, en bok som jag åtminstone skulle kunna tänka mig att läsa, en loppisfilm, en olja från Turkiet :crazy: tydligen var den dyr, men jag vet inte vad jag ska ha den till... :cautious:
Sen drev hon mig och syrran till vansinne på många olika sätt, vi diskuterade sommarstugan idag innan vi åkte hem. Det är problem med avloppet, vi försöker se till att det ska gå att vara där utan att behöva lägga en dag på att städa varje gång men mamma kom hela tiden tillbaka till att det saknades en list under garderoberna i sovrummet, något som inte har funnits på drygt 30 år. När vi frågade varför just den där listen var så viktig så säger hon "för att mössen inte ska komma in"... :banghead:

Aj då :p Det är faktiskt en ohygglig lyx att ha rök. Jag har rökt hjärta och rökt fläsk i frysen också, bara att ta fram när man blir sugen. Samma med fisken, har man en förberedd bit i frysen går det ju snabbt att tina den och är den inte jättestor röker man den snabbt. Biten igår var rätt liten och tog väl kanske 40min-1 timme.
Vi hade en rök på tomten till huset där Jag växte upp. Min pappa rökte mycket fisk när jag var barn. Rökt abborre och gös. :love::d

Nyss hemkommen, fick lite julfirande hos mamma idag och ätit god mat.
Dock vet jag inte om jag är så nöjd över alla klapparna. Fick en CrockPot (tror jag den hette), det är nån "slowcooker" så man kan låta det stå å puttra och det är färdigt en viss tid. Jag har ingen plats för den i köket och varken vet vad jag ska ha den till eller göra av den.
Mamma försökte även säga att alla som använder den inte vill använda något annat sen, hon sa även att man kan lägga i mat å så är det klart när man kommer hem. Problemet är att jag inte har tid på morgonen att fixa sådant och kan inte göra det på kvällen för då står maten framme i över ett dygn och det känns väl så där.... jag tror inte jag kommer använda den mycket tyvärr... känns som en onödig pryl för mig.

Dock vet jag inte om jag är så nöjd över alla klapparna. Fick en CrockPot (tror jag den hette), det är nån "slowcooker" så man kan låta det stå å puttra och det är färdigt en viss tid. Jag har ingen plats för den i köket och varken vet vad jag ska ha den till eller göra av den.
Mamma försökte även säga att alla som använder den inte vill använda något annat sen, hon sa även att man kan lägga i mat å så är det klart när man kommer hem. Problemet är att jag inte har tid på morgonen att fixa sådant och kan inte göra det på kvällen för då står maten framme i över ett dygn och det känns väl så där.... jag tror inte jag kommer använda den mycket tyvärr... känns som en onödig pryl för mig.
Har det gått bra med hästen?
/B

Inte här. Har svårt att somna. Fast jag har mitt ked5jetäcke...
Mitrazapin och Fluoextin är antidepressiva
Jag blir vansinnigt trött av mirtazapinet så det är utvalt för att få bukt med min eländiga sömn.
Plus då att jag ska ta lergigan vid 16 för att bygga på tröttheten.
Jag är glad bara det funkar haha

Du kan förbereda allt och lägga in det i kylen dagen innan.

Lätt att pytsa ner i grytan på morgonen.

Eller så använder du den på helgerna och lagar storkok.

Jag blir vansinnigt trött av mirtazapinet så det är utvalt för att få bukt med min eländiga sömn.
Plus då att jag ska ta lergigan vid 16 för att bygga på tröttheten.
Jag är glad bara det funkar haha
har ätit mitrazapinet i 20 år minst. Ingen trötthet. Bara konstiga drömmar...

Jag förstår inte varför andra ska ta sig rätten att antingen uppfostra mig eller hullbedöma mig som om jag vore boskap genom att tafsa på min mage.

Nu vill jag att folk åker hem. Jag är klar med julen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
385
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 070
Senast: Mabuse
·
Fritid Min mamma fyller år så vi ska till Gotland i början på mars. Vad gör man där den tiden? Tips på bra boende? 2 äldre jag och min syster...
Svar
6
· Visningar
331
Senast: Seaside
·
Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 293
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve