Hallå där! Vad håller du på med? del ??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis använt min nya Foreo Luna Go som jag fick i julklapp. Ska ta mig i kragen och sminka mig för att sedan pallra mig iväg på lite släktfirande. Ringde och sa att jag blir lite sen, för att undvika sura miner - men det lär inte hjälpa ;) Somnade först sju i morse och är tröööööött. Dvs är det mycket som måste sminkas över :P

och @Inglorion
Vi har haft möte med prästen men skrev inte ner exakt allting eftersom vi inte riktigt tänkte på det just då.. Psalmbok har jag ingen hemma här tyvärr.
Sen har prästen gått och blivit sjuk också :(
....men han skulle få någon pensionerad gammal polare att hoppa in. Rörigt? Japp! :D :nailbiting:
Ah ok! Men har du specifika frågor så skicka gärna i PM. Har jobbat som kyrkovaktmäststr och har haft rätt många vigslar genom åren :)

@Inglorion Vid kyrkobröllop har en generellt ett möte med prästen ett tag före vigseln (dvs några veckor före). Just för att kunna stämma av med psalmer och sådant, samt för att prästen ska få lite "stoff" till vigseltalet ;)

Intagit min frukost efter en lååååång natt, morgon och dag... BARNET klagade på ont i magen igår kväll och tackolov så sa 6:e sinnet att "lägg BARNET bredvid mig inatt" :cautious:
02.00 vaknar jag av att BARNET kaskadkräks :yuck: say no moore... :meh:
Nu verkar det ha lugnat ner sig, nu är det "bara" 40 graders feber och sängläge - stackars mammas plutt :(:heart

och @Inglorion
Vi har haft möte med prästen men skrev inte ner exakt allting eftersom vi inte riktigt tänkte på det just då.. Psalmbok har jag ingen hemma här tyvärr.
Sen har prästen gått och blivit sjuk också :(
....men han skulle få någon pensionerad gammal polare att hoppa in. Rörigt? Japp! :D :nailbiting:

Ok! Jag skulle säga så här, att stressa inte ut över lite röra för gift blir du nog även om det inte är helt perfekt ;)

Har skickat PM också, det blev för långt för ett inlägg här.

Ah ok! Men har du specifika frågor så skicka gärna i PM. Har jobbat som kyrkovaktmäststr och har haft rätt många vigslar genom åren :)

@Inglorion Vid kyrkobröllop har en generellt ett möte med prästen ett tag före vigseln (dvs några veckor före). Just för att kunna stämma av med psalmer och sådant, samt för att prästen ska få lite "stoff" till vigseltalet ;)

Ja det var det jag tänkte det brukar ju vara "mer" i en kyrklig vigsel så då är det ju bra att man vet vad som händer :D

Apropå baka så extraknäckte jag ibland som bagare på ett bageri när det var kris och det började (som vanligt) med att jag lagade en antik degblandare åt dom. (Vadå "halka in på bananskal"?) :D
På det sättet kunde jag handla av Kåbia som var deras leverantör och en gång hade jag beställt gjutgelé och skulle göra frukttårta hemma för att ha med på en fest. Jag gjorde som man skulle, dvs. blandade gelé ur dunken med härdare men råkade läsa fel på "pocenten" och när jag drog ut gjutmassan med penseln härdade eländet direkt. :o Penseln fick sitta kvar i gjutgelén som bevis på att det viktigaste är inte att lyckas alla gånger utan att erkänna att vissa saker går åt h*lvete med besked från scratch. :laugh:

Har varit i stallet och myst med medryttarhästen idag. :love:

puss.jpg

Nu ligger jag i sängen och vilar upp mig inför ett till julfirande imorgon.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
385
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 065
Senast: Mabuse
·
Fritid Min mamma fyller år så vi ska till Gotland i början på mars. Vad gör man där den tiden? Tips på bra boende? 2 äldre jag och min syster...
Svar
6
· Visningar
331
Senast: Seaside
·
Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 293
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar