Hallå där! Vad håller du på med? del ??

Status
Stängd för vidare inlägg.
...hur hög är för hög? :confused:
Tänkte göra en vanlig prinsesstårta med hallonmousse istället för sylt..

Du har väldigt lite att leka med om den är 32. Så det kan funka precis men möjligt att det blir lite väck. Om formen är 24 och locket 32 så har du bara 4cm att leka med på sidorna vilket är väldigt lite.

Det ligger dock en Panduro affär på vasagatan inne i Västerås men jag tror även att det finns i scrapbooking affären (det fanns iaf för en vecka sedan, men du kan ju alltid ringa) som ligger vid Erikslund (över gatan från Max).

Verkar också finnas en Panduro i citygallerian men det kanske är samma som den på vasagatan? Är aldrig inne i Västerås centrum så har ingen aning.

Du har väldigt lite att leka med om den är 32. Så det kan funka precis men möjligt att det blir lite väck. Om formen är 24 och locket 32 så har du bara 4cm att leka med på sidorna vilket är väldigt lite.

Det ligger dock en Panduro affär på vasagatan inne i Västerås men jag tror även att det finns i scrapbooking affären (det fanns iaf för en vecka sedan, men du kan ju alltid ringa) som ligger vid Erikslund (över gatan från Max).

Verkar också finnas en Panduro i citygallerian men det kanske är samma som den på vasagatan? Är aldrig inne i Västerås centrum så har ingen aning.

Men vad fasen, blir snart tokig tror jag :banghead:
OM nu panduro har vit marsipan (försökte kika där när jag bodde i Linköping, men de hade inte), hur mycket krävs då för ett lock? :arghh:

Just nu känns veckiga tårtor och mindre tårtform som enklaste utvägen....................

Okej bakproffsen @Inglorion , @ainasoja och vem var det nu mer...? :idea:
Eller någon annan med stor buke-kunskap!

Hittar ingen vit marsipan på ica, förutom den färdigkavlade på 32 cm i diameter. Hittade även en ny bakform på 24 cm i diameter. Kan detta funka?
Måste ha en backup ifall jag inte får tag på bageri.. Behöver inte bli en proffs-snygg-tårta, är helt säker på att den kommer smaka gott och snabbt bli uppäten ändå :d :p

Känner nästan för att erbjuda mig och komma och kavla ut marsipan åt dig, men jag vet inte vart jag är på Nyår än. Det är möjligt att jag kör över Västerås och Enköping (är iofs inte så långt bort).

OM nu panduro har vit marsipan (försökte kika där när jag bodde i Linköping, men de hade inte), hur mycket krävs då för ett lock? :arghh:

Just nu känns veckiga tårtor och mindre tårtform som enklaste utvägen....................

Ring affären! De kan nog svara på hur mycket de har hemma :)

Panduros vita marsipan Finns i 200 grams bitar. Hur mycket väger dom du tittat på?

Jag bor 7 minuter från Panduro. Står att det finns ett fåtal kvar i min butik.

Känner nästan för att erbjuda mig och komma och kavla ut marsipan åt dig, men jag vet inte vart jag är på Nyår än. Det är möjligt att jag kör över Västerås och Enköping (är iofs inte så långt bort).

Du är välkommen, tårtorna görs nog på fredagen eftersom hela lördag kommer vara fullsmockat med typ brudfrisyr, fotografering och vigsel :D
På tal om det, borde väl ta tag i sockerdekorationen ikväll.. Mer piroger kan jag inte baka förrän de som finns i frysen flyttat ut till sommarstugans frys :grin:

Nej nej, det går lugnt och fint det här med ett bröllop där man gör mycket själv :angel:

Ring affären! De kan nog svara på hur mycket de har hemma :)

De säljer nämligen både 1kg och 200g paket i vit marsipan hos Panduro och det burkar skilja sig med vad de har hemma mellan affärerna. Hittade på en sida som rekommenderade 500g för en 26cm tårta men det beror på hur tjockt du vill ha det (för 5mm tjocklek stod det 1.25 kg vilket låter väldigt mycket!). Men eftersom du återanvänder det du skär bort så går hur mycket du ska ha ner per extra tårta!

En vän rekommenderar dock att du köper den färdigkavlade och kavlar ut den mer eftersom 1.5 till 2mm borde räcka.

Panduros vita marsipan Finns i 200 grams bitar. Hur mycket väger dom du tittat på?

Jag bor 7 minuter från Panduro. Står att det finns ett fåtal kvar i min butik.

Skönt att någon här inne fortfarande kan tänka! :bow:
Odense-locken är på 200 g och Icas på 210 g. Behöver alltså mer än ett paket per tårta, om det inte finns större paket.

Du är välkommen, tårtorna görs nog på fredagen eftersom hela lördag kommer vara fullsmockat med typ brudfrisyr, fotografering och vigsel :D
På tal om det, borde väl ta tag i sockerdekorationen ikväll.. Mer piroger kan jag inte baka förrän de som finns i frysen flyttat ut till sommarstugans frys :grin:

Nej nej, det går lugnt och fint det här med ett bröllop där man gör mycket själv :angel:

Hahaha ja det där känner jag igen! Vi hade dock inhyrd mat men gjorde en grillad gris själv. Däremot kom en vän ner och spenderade tre dagar med att enbart baka till dessert bord och göra tårtan! Helt fantastiskt för det var så mycket annat vi sorterade ut, det bästa var när jag glömde hämta alla tallrikar och bestick vi hade hyrt och fick skicka iväg en besökare från England med GPS för att hämta med bilen :angel:

Klurar på hur fasen en vigselakt egentligen är uppbyggd.... vågar man lita på Svenska Kyrkans hemsida? :cautious: :idea:

Vet inte hur det står på hemsidan, men skulle tro att du kan lita på det. Vigselformen står även k psalmboken om du har en sådan :angel: Men har ni inget möte med prästen före vigseln?

Lät som en lagom avancerad lösning ;)
Då kör vi nog på det. Eventuellt mindre tårtform också så kanske vi är i hamn sen?

Hon gjorde min bröllopstårta och gör tårtor till manga andra så hon brukar ha fiffiga lösningar på lager ;) Asbra för jag bakar nästan aldrig längre och är på väg att skicka upp alla mina stansar osv till henne.

Vet inte hur det står på hemsidan, men skulle tro att du kan lita på det. Vigselformen står även k psalmboken om du har en sådan :angel: Men har ni inget möte med prästen före vigseln?

Är det i kyrkan då? För då brukar man väl möta upp innan eller? Vi hade ju borglig vigsel och den personen kom ju till huset och då var det väldigt annorlunda och egentligen blev det lite rörigt precis när jag anlände för det var ingen som ens hade sagt hej till personen av de som var där :meh: Det hade varit lite bättre att liksom ha någon slags plan.

och @Inglorion
Vi har haft möte med prästen men skrev inte ner exakt allting eftersom vi inte riktigt tänkte på det just då.. Psalmbok har jag ingen hemma här tyvärr.
Sen har prästen gått och blivit sjuk också :(
....men han skulle få någon pensionerad gammal polare att hoppa in. Rörigt? Japp! :D :nailbiting:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
385
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 065
Senast: Mabuse
·
Fritid Min mamma fyller år så vi ska till Gotland i början på mars. Vad gör man där den tiden? Tips på bra boende? 2 äldre jag och min syster...
Svar
6
· Visningar
331
Senast: Seaside
·
Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 293
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar