Håll oss Uppdaterade - Igen!

Suck nu har gräset börja komma, hur jag än gör kommer han lägga på sig. Ser ju äntligen inte ut som en förväxt shettis:angel:
DSC_1537.JPG

I know the feeling! Laukur har kommit i rätt bra form under våren men nu är ju det kört snart :banghead: Ändå får han bara äta det gräset som växer upp i den vanliga hagen, något bete är inget alternativ.

Det är totalt ofattbart, "min" fina Flóa springer nu på de evigt gröna ängarna.
Hon fick tarmvred i söndags och trots att de på Slöinge gjorde allt de kunde så gick hon inte att rädda. Hon hade så dåliga värden att det inte ens diskuterades en buköppning utan efter några timmars kamp fanns det bara ett sätt att avsluta det hela.
Äskade, älskade Flóa, jag kan inte fatta att jag aldrig mer kommer att få se henne komma emot mig med sina långa kliv i hagen eller känna henne nagga mig i rumpan när jag kratsar hovarna.
Hon skulle fylla 8 nu på fredag :cry: :heart.
För er som är vän med mig på FB så ber jag er att inte skriva något där eftersom hennes ägare inte klarar att prata om saken eller svara på frågor just nu.

Beklagar verkligen :cry:

Nu har flugan landat hos @valvis där hon ska på dejt med den här snyggingen:

DSC_0573.jpg

DSC_0539.jpg

:love::love:
Den här gången hoppas jag verkligen på ett stoföl, vi har haft 3 hingstar på raken nu.

Både Krás och Syrpa är mammor-på-lån i år. Krás ska betäckas med Óskar igen och Syrpa ska betäckas med Jóker.

Nästa år kommer bli superspännande!

Hon fick tarmvred i söndags och trots att de på Slöinge gjorde allt de kunde så gick hon inte att rädda. Hon hade så dåliga värden att det inte ens diskuterades en buköppning utan efter några timmars kamp fanns det bara ett sätt att avsluta det hela.
Äskade, älskade Flóa, jag kan inte fatta att jag aldrig mer kommer att få se henne komma emot mig med sina långa kliv i hagen eller känna henne nagga mig i rumpan när jag kratsar hovarna.
För er som är vän med mig på FB så ber jag er att inte skriva något där eftersom hennes ägare inte klarar att prata om saken eller svara på frågor just nu.

:cry: Beklagar!!

@Silkisif - Åhh, hade jag bott längre söderut hade jag också varit sugen.. :love:

Tyra går till Glitnir frá Eikarbrekku, bara vi får godkänt av veterinären att benet håller för handbetäckning, vilket det bör göra. Återbesök om 1.5 v ungefär, sen ska hon få åka på dejt. Tyvärr så brunstar hon NU, haha. Men det lär ju komma fler brunster. Blir kanske lite sent föl till nästa år men inte katastrofalt. Vi får ju anpassa oss efter förutsättningarna vi fått liksom.

I övrigt promenerar vi, pysslar och myser. Uppe i 20 minuters promenad per dag nu, känns som om hon blir lugnare och trevligare att gå med ju längre vi får gå. Får lite utlopp för sitt rörelsebehov. Liite i alla fall. Och så går hon ju i sjukhage och inte enbart box nu, blir väl bättre av det med. :)

I övrigt tycker jag verkligen i mina lekmannaögon att det ser bra ut. Benet är inte svullet, hon rör sig fint och ledigt i skritt, halt i trav men är väl inte så konstigt. Hon blir lite varm i benet efter promenaderna så på veterinärs inrådan kyler vi lika länge som vi promenerar. Jag håller mig hoppfull inför en framtid efter skada och föl. Bara att hålla tummarna att hon slår med häpnad. :heart

Nu har flugan landat hos @valvis där hon ska på dejt med den här snyggingen:

DSC_0573.jpg

DSC_0539.jpg

:love::love:
Den här gången hoppas jag verkligen på ett stoföl, vi har haft 3 hingstar på raken nu.

Både Krás och Syrpa är mammor-på-lån i år. Krás ska betäckas med Óskar igen och Syrpa ska betäckas med Jóker.

Nästa år kommer bli superspännande!
Nu blev jag avundsjuk!

Beklagar :(

Så sorgligt med Flóa. Beklagar!

Själv har jag en positiv nyhet! Min Spá (e. Smári frá Skagaströnd) har precis konstaterats dräktig med Goði frá Audholtshjáleigu (e.Orri) Det blir Spás andra föl, och mitt allra första. Hoppas nu allt går bra!

Jag har väl egentligen inte något nytt att komma med.
Men jag tränar vidare med mina pållar.
Idag fick Undri jobba med tunnor - använder som markering för serpentiner - och det gav fina resultat gällande lösgjordheten. Jag glömmer mellan varven hur fantastiskt bra det är med serpentiner av olika slag: olika "branta", ibland med bogförflyttning, ibland använda tunnan som centrum för något som närmast kan beskrivas som framdelsvändning.
Tur att jag ibland kommer ihåg hur bra det är också och ställer fram tunnorna...

Tack alla :heart!
Ska försöka ta mig till stallet nästa vecka, tror att jag behöver det för att inse att hon faktiskt är borta. Vill egentligen inte se åt en häst igen men samtidigt vill jag ju inte sluta heller :(.

Jag känner mig helt vilse i det här med betäckning, haha. Har fött upp katter i tio år men allt med hästbebis är så nytt. Är det något mer än SIFs stoavgift jag behöver ordna innan jag åker med henne till hingst?

Åh Laukur blir bara bättre och bättre :love: Svårt att tro nu att jag fick gräva djuuuupt efter nånting som en liknade tölt när jag red in honom! Igår var han bara perfekt, i alla fyra gångarterna! Vi hade vunnit VM om vi varit där igår kväll :angel:

Kanske lite överdrivet men det känns lite så ibland haha :p Det är så värt att allt slit för han har sån potential :) Bara jag som ska kunna förvalta det :o

Tack!! :heart Det gör jag med... Men han är tusan så känslig och full med åsikter. Kul, men ibland får matte huvudvärk :D:p

Känslig OCH full av egna åsikter ja då förstår jag att det inte är lätt :D

Han är så välriden och fin och ni är en förebild för mig i min egen träning med Laukur :)

Inridningen av Ljómi går sakta men säkert framåt :) Folk tycker antagligen att vi tar tid på oss men jag är rätt duktig på att skita i vad folk tycker och gör som jag vill och anser är bäst ändå ;) Plus att jag fokuserar mycket på Laukurs träning och vi har två småbarn :D Men jag tycker det passar honom att ta det sakta så han hinner växa till sig i kroppen också. Tycker han är så liten när jag jämför med Laukur :p

Men igår var vi ute och provade lite galopp för första gången. Det var ett av mina mål innan han ska få sommarlov. Nästa mål är att han ska ha varit ute några ggr till och fattat att det är roligt att springa på ute även utan sällskap :) Ska försöka få med maken och Laukur ut också för lite draghjälp.

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
617
Senast: Ajda
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
2 527
Senast: Lilla
·
Svar
2 001
· Visningar
98 464
Senast: pepp
·
Bukefalos I den nya versionen av forumet som jag hoppas kunna uppdatera till snart finns det möjlighet att konvertera bilder till webp-formatet...
Svar
1
· Visningar
573
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama