Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tittar enbart på hästens lynne och rörelser.Om ni ska titta på oridna unghästar, vad tittar ni på då? Både innan ni träffar hästen (Stam, blup, syskon, föräldrar, tävlingsmeriter hos dessa, osv?) samt då ni tittar på hästen (Exteriör, rörelser, temperament?)
Jag har bara varit spekulant på hästar man kunnat provrida tidigare.
Jahopp. Då har Tyra ätit klart denna omgång metacam. Fortfarande halt. Får ringa veterinären i morgon. Jag hatar detta. Orkar inte mer. Vi ska ha barn om två veckor för i helvete. Bli bra benet. Snälla..
Jag har visserligen aldrig köpt en unghäst men ja, jag skulle definitivt besiktiga den. Om inte annat så har man mer på fötterna OM något skulle hända, gentemot försäkringsbolag mm.Besiktar ni om ni köper oriden/ohanterad unghäst?
Men fy, vad trist . Så jädra segt när de är sjuka eller halta och man bara kämpar utan resultat!Jahopp. Då har Tyra ätit klart denna omgång metacam. Fortfarande halt. Får ringa veterinären i morgon. Jag hatar detta. Orkar inte mer. Vi ska ha barn om två veckor för i helvete. Bli bra benet. Snälla..
Jag har inte gjort det. Den senaste bad jag att få tänderna kollad på bara. Jag väljer att ta den lilla risk jag anser det vara.Besiktar ni om ni köper oriden/ohanterad unghäst?
Erro besiktades när vi köpte, då endast en "normal" besiktning.Besiktar ni om ni köper oriden/ohanterad unghäst?
Ja, när jag köpte min treåring så besiktades han han hade kommit hem från hingstbete ca 10 dagar innan det. Vill besikta för att kunna försäkra och för att veta att jag inte köper på mig några problem som jag kanske inte sett utan att ha besiktat...Besiktar ni om ni köper oriden/ohanterad unghäst?