Håll oss uppdaterade, igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här har vi en som haft den största svackan av alla svackor....
Jag är nu på näst sista terminen på psykologprogrammet och det är så jäkla tungt. Allt tråkigt har de slängt in på de sista terminerna... Och jag tål seriöst inte vinter! Jag mår fysiskt dåligt av blåst och regn och kyla. Och snö! Fy, snö är ännu värre.
Men- igår tog jag mig i kragen och red ut. Vi har tragglat så mycket galoppfattningar och övergångar den här vintern så vi är alldeles snurriga i huvudet... och igår bjöd lille herr Snorri på TÖLT helt utan motstånd! Han bara tickade på, hela rundan, och det gick t.o.m att öka. Kan säga att han aldrig varit så här kul att tölta, jag satt och skrattade!
Så nu ska jag njuta av honom resten av det här året och sen får mamma och eventuellt en kompis ta över det mesta. för då är det ut i verkligheten för mig, dags att börja jobba heltid. Dessutom måste jag plugga en massa också under första året så jag bävar lite för arbetsbördan faktiskt. Får se om man kan hitta en stalltjej som kan assistera mamma med stall och ridning :) :)
 
+ @Katur

Vilken sort har ni?

Jag funderar mest på att fixa nån slags variant av nedsläpp i ligghallen. Grind i hagen tror jag blir svårt med väder och vind. I så fall behöver vi hönät under tak typ annars blåser det bort.

Även vi har en feed-ex. De kanske kan skicka med en timer med längre tid? Om du är händig är det nog inte så svårt att göra en själv heller :) Med tanke på vilken enkel konstruktion det egentligen är! Vi har ett traktordäck och en egengjord "hölåda" i hagen för att undvika att det blåser iväg.
 
Ni som har grind/tråd..
Smiter inte hästarna in under dagen?

Jag var inne på detta att lägga ut dagen innan i en del av hagen och stänga av med hjälp av en sån där grind som öppnas upp med hjälp av timer.
Men är rädd för att min häst kommer gå igenom tråden och in och äta när hon tycker hon vill äta hö... men ska ju inte döma ut iden helt innan jag testat=)

Inte våra. Den ena har varit en riktig rymmare under sommaren men efter att ha fått en rejäl stöt för ca 15 år sedan håller även han sig i skinnet :)
 
Även vi har en feed-ex. De kanske kan skicka med en timer med längre tid? Om du är händig är det nog inte så svårt att göra en själv heller :) Med tanke på vilken enkel konstruktion det egentligen är! Vi har ett traktordäck och en egengjord "hölåda" i hagen för att undvika att det blåser iväg.


Har funderat på om vi kan klura ihop en egen variant. Ska kolla med den äldre generationen som är lite mer tekniskt begåvade. Jag har en tanke men vet liksom inte hur man får ihop det på ett bra sätt.
 
Nån som vet nåt om skäckhingsten Vidir fra saefelli??
Att han är till salu :p

En kompis har en 1 åring efter honom, en trevlig kille, välväxt å blir nog ganska stor för han är betydligt större en sina jämngamla kompisar. Men Vidir är ju stor oxå.

En annan kompis har en 4 åring efter honom, trevlig häst, runt 140. Varit väldigt lätt att rida in och lätt för Tölt.

Han verkar ge ganska så välväxta, snälla och schyssta avkommor.
 
Att han är till salu :p

En kompis har en 1 åring efter honom, en trevlig kille, välväxt å blir nog ganska stor för han är betydligt större en sina jämngamla kompisar. Men Vidir är ju stor oxå.

En annan kompis har en 4 åring efter honom, trevlig häst, runt 140. Varit väldigt lätt att rida in och lätt för Tölt.

Han verkar ge ganska så välväxta, snälla och schyssta avkommor.
Ja jag såg ju det!!:) Letar efter en ny häst!! Dock var han inte riden sista åren.. Var lite nyfiken om nån sett honom under ryttare?!:)
 
Ja jag såg ju det!!:) Letar efter en ny häst!! Dock var han inte riden sista åren.. Var lite nyfiken om nån sett honom under ryttare?!:)
Denna?
main.php
 
b143334.jpg

b143339.jpg

b143337.jpg

b143336.jpg

b143335.jpg

b143332.jpg

b143323.jpg

b143324.jpg

(Tränade korta galoppökningar, så att han går ännu mer UPPÅT i ökningen .. Vilket resulterade i en jäkla massa tryck och väldigt stora och luftiga bogar = Sadeln åkte bak :rofl: Den sattes till rätta igen efter denna långsida ;) )
b143320.jpg

b143321.jpg

Bilderna ligger i omvänd ordning, så sista bilderna är arbetstrav ..

Nu fick ni en hel bildbomd :angel:

Vad snygg han är!! Håller tummarna för visningen.:love:
 
Idag blev jag bestulen på min häst så jag fick agera åskådare. :love:
Detta är faktiskt tredje ryttaren (inklusive mig) som rider honom under hans 4,5 åriga liv.
img_2200_5526d88bddf2b36e3593a4b7.jpg


img_2227_5526d8d32a6b22a7f6fb68b2.jpg


img_2193_5526d94b2a6b22a6e4b217b9.jpg
 
Det här med klippning, förresten.
När är det okej/inte okej att klippa längre?

Vad jag vet finns det ju dom som klipper året om. Även dom som klipper en sista gång innan sommaren drar igång.
Vad säger ni?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
338
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 679
Senast: Gunnar
·
Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
194
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 777
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Sadelgjord när gjorden glider bak?
  • Fjordingtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp