Håll oss uppdaterade, igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja man vill ju det. Känns så trist att denna vackra, arbetsvilliga positiva vackra träningsnarkoman till häst bara ska vara hagprydnad å sällskapshäst.

Men han mår bra när han inte rids i alla fall, så det känns skönt :heart

Men så skönt i all otur att han ändå kan må bra av att bara var. Ni kanske kan förkovra er i trickträningsvärlden och i hästagility? Det är jättekul o bra träning för hjärnan!
 
Jag var iväg med kliniken med Vidja, som från och till tappat gnistan vid ridning. Iband är hon pigg och frammåt som förr, men oftast lite trög och hon vill inte tölta längre, först hade hon lite konstigt rörelsemönster i bakbenen. Nu går hon orent i upp och nerförsbacke. Volt är svårt, traven blir väldigt oren.
Idag har det tagits röntgen bilder på haserna, bakknäna och ryggen, alla UA.
Bakdelen är slapp, och lite vinglig.
Vet inte men dessa 2 veterinärer, den ena med massa år bakom sej som landslagsveterinär för alla möjliga grenar , utomlands dock, och en annan veterinär sade att problemen kommer från nervbanor som inte funkar som sej bör.
Kolla fästingburet virus var ett tips att ännu prova. Homeopati också.
Känns väldigt tråkigt att inte veta hur det fortsätter.. Har aldrig hör om nåt sådant..
 
Jag var iväg med kliniken med Vidja, som från och till tappat gnistan vid ridning. Iband är hon pigg och frammåt som förr, men oftast lite trög och hon vill inte tölta längre, först hade hon lite konstigt rörelsemönster i bakbenen. Nu går hon orent i upp och nerförsbacke. Volt är svårt, traven blir väldigt oren.
Idag har det tagits röntgen bilder på haserna, bakknäna och ryggen, alla UA.
Bakdelen är slapp, och lite vinglig.
Vet inte men dessa 2 veterinärer, den ena med massa år bakom sej som landslagsveterinär för alla möjliga grenar , utomlands dock, och en annan veterinär sade att problemen kommer från nervbanor som inte funkar som sej bör.
Kolla fästingburet virus var ett tips att ännu prova. Homeopati också.
Känns väldigt tråkigt att inte veta hur det fortsätter.. Har aldrig hör om nåt sådant..
Homeopati? En veterinär som säger det? Är veterinären från tyskland månne?
 
Har idag avlivat min allra första häst, började sköta honom för 15 år sen (när han var 3) och har ägt honom i 11,5 år. Även om det är rätt beslut så känns det så oerhört tomt... :cry:
Ska skriva nånting om NSAIDs när jag får tid, i veckan har jag prioriterat att borsta och klia på gubben :love:

DSC_5859_zpseo4yqkvc.jpg


Ridtur i lördags, konvalescenten sen 5 månader blev MYCKET lycklig över att få galoppera! :love: :bump:

DSC_6280_zpsnuezbp5v.jpg
 
Jag var iväg med kliniken med Vidja, som från och till tappat gnistan vid ridning. Iband är hon pigg och frammåt som förr, men oftast lite trög och hon vill inte tölta längre, först hade hon lite konstigt rörelsemönster i bakbenen. Nu går hon orent i upp och nerförsbacke. Volt är svårt, traven blir väldigt oren.
Idag har det tagits röntgen bilder på haserna, bakknäna och ryggen, alla UA.
Bakdelen är slapp, och lite vinglig.
Vet inte men dessa 2 veterinärer, den ena med massa år bakom sej som landslagsveterinär för alla möjliga grenar , utomlands dock, och en annan veterinär sade att problemen kommer från nervbanor som inte funkar som sej bör.
Kolla fästingburet virus var ett tips att ännu prova. Homeopati också.
Känns väldigt tråkigt att inte veta hur det fortsätter.. Har aldrig hör om nåt sådant..
Du nämner inget om hovarna. Hur är dom?
 
Har idag avlivat min allra första häst, började sköta honom för 15 år sen (när han var 3) och har ägt honom i 11,5 år. Även om det är rätt beslut så känns det så oerhört tomt... :cry:
Ska skriva nånting om NSAIDs när jag får tid, i veckan har jag prioriterat att borsta och klia på gubben :love:

DSC_5859_zpseo4yqkvc.jpg


Ridtur i lördags, konvalescenten sen 5 månader blev MYCKET lycklig över att få galoppera! :love: :bump:

DSC_6280_zpsnuezbp5v.jpg
Alltid jobbigt att göra sig av med sin älskade häst :(
 
Jag var iväg med kliniken med Vidja, som från och till tappat gnistan vid ridning. Iband är hon pigg och frammåt som förr, men oftast lite trög och hon vill inte tölta längre, först hade hon lite konstigt rörelsemönster i bakbenen. Nu går hon orent i upp och nerförsbacke. Volt är svårt, traven blir väldigt oren.
Idag har det tagits röntgen bilder på haserna, bakknäna och ryggen, alla UA.
Bakdelen är slapp, och lite vinglig.
Vet inte men dessa 2 veterinärer, den ena med massa år bakom sej som landslagsveterinär för alla möjliga grenar , utomlands dock, och en annan veterinär sade att problemen kommer från nervbanor som inte funkar som sej bör.
Kolla fästingburet virus var ett tips att ännu prova. Homeopati också.
Känns väldigt tråkigt att inte veta hur det fortsätter.. Har aldrig hör om nåt sådant..

Fråga veterinärerna om borreliaprov. När jag var inne på utredningar och hade fått tips om borrelia frågade jag om det och då fick jag till svar att testerna inte var så tillförlitliga och att det inte var så lätt att dra några direkta slutsatser av provsvaren.

Minns inte exakt förklaringen, men kolla med veterinärerna. Kan säkert råda skilda meningar också.

Glöm inte kolla muskler, det missade alla veterinärer jag besökte.
 
Flugsael är anmäld till visningen på Mhof i april, jag längtar som ett barn längtar efter julafton!

10402506_10152601126647029_676165468492133660_n.jpg

(Ursäkta att jag inte har några nya bilder, det är lite svårt att fota med 65 mil mellan.. Så ni får stå ut :D )
 
Även om inget är klart med Odinn kan jag inte låta bli att titta på alla fina hästar som ligger ute på annons.... Å det är många. :)

Han fungerar inte alls under belastning? Dvs det går inte att köra honom heller?
Jag kan inget om hans skada alls, och frågar man inte får man inget veta :angel:
 
Hann longera Laukur en snabbis igår innan lillfröken ville ha mat igen och han var sååå taggad! Vår stallplan är kanske 15m på bredden där jag brukar longera och han orka till och med galoppera i lugnt tempo i flera varv åt båda håll. Det trodde jag inte med tanke på att han bara gått i hagen januari och februari och under mars har min man ridit honom i skogen ett par ggr och longerat lite :) Ska bli sååå kul att börja rida igen om nån vecka!
 
Jag o Lille Brun laddar för fult för helgens inof tävling :):crazy:
Går han som i dag, kommer det gå betydligt bättre än i höstas :) Efter ha fått galoppera med rally ponnyn vid sidan bjöd han fint och tog halvhalterna med eftergift och ryggen med manken upp i kort tölt. Kändes kanon! Tror dock att vi har svårt att hitta den bjudningen i ridhus..

I höstas hade vi generella omdömmet, lite energifattigt, men det har blivit bättre så holler tummarna.
 
Nu ska vi snart åka iväg på första helgjuten tillsammans, jag och silverpållen! Ska bli så sko och spännande att se hur det går
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
331
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 664
Senast: Gunnar
·
Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
194
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 776
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp