Haflingertråden

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 586
  • Visningar Visningar 105 146
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden

Nu måste jag lägga in en bild på Anton, det var ett tag sedan. Nu äntligen börjar det hända lite med honom. Jag får se hur mycket vi hinner tävla i år, jag går ju i väntans tider. Men någon tävling skall vi väl hinna med.

19693012.jpg

Så här gör Anton när han blir släppt på gräs över en dag, hans vanliga hage är mer brun än grön... Men jag kan säga att han passade på att äta lite medans han låg ner.
19735465.jpg

Nu måste jag lägga in en bild på Anton, det var ett tag sedan. Nu äntligen börjar det hända lite med honom. Jag får se hur mycket vi hinner tävla i år, jag går ju i väntans tider. Men någon tävling skall vi väl hinna med.

19693012.jpg

Så här gör Anton när han blir släppt på gräs över en dag, hans vanliga hage är mer brun än grön... Men jag kan säga att han passade på att äta lite medans han låg ner.
19735465.jpg

Otroligt fina bilder (: Speciellt körbilden :D

Grattis! inte bara fölungar som väntas i den här tråden!:)

Vad fin han ser ut framför vagn!du måste ju skriva in här vilka tävlingar ni ska iväg på, förhoppningsvis har man ju chans att åka iväg och se lite körtävlingar iår, blev ju inte en enda förra året!

Du ser definitivt inte för stor ut! Ni är jättefina:love:Lär nog dröja innan Hannie o Stina kommer lika långt o jag lär aldrig komma dit:o
Ella Grattis!!! Vi vill se bilder på den Lilla/e när den "ploppat" ut. Kul att det går framåt med fina Anton! /L

Jo, mitt gamla bett ÄR jättetjockt. Har dock provat ett smalare gummibett, ett tvådelat bett (inte särskilt tjockt) och ett relativt tunt tredelat bett förut. Hon har gjort likadant med ALLA :confused:! Det ser ut som om hon inte förstår att man måste öppna munnen för att bettet ska kunna komma ut :crazy:... Men jag ska prova att skaffa ett smalt, rakt bett och se vad som händer. Tack för tipset :)!

Är du helt säker på att det är hon som inte släpper bettet? Tänket att hon kanske hade massa tandroll och jäklades och håll kvar det. :p

Du överklagade inte det beslutet till Jordbruksverket, eller hur? :devil:

Sindy biter mig i benet om jag försöker kravla mig upp på henne när hon går i hagen ... Där går liksom gränsen. :cool: Annars har hon inte bitit någon de senaste 23 åren ungefär.

Såg att jag missade ditt inlägg. Nej jag överklagade inte. Tydligen så finns det inte två arabhästar i världen med samma stavning. En gammal regel från världsföreningen.

Grattis! inte bara fölungar som väntas i den här tråden!:)

Vad fin han ser ut framför vagn!du måste ju skriva in här vilka tävlingar ni ska iväg på, förhoppningsvis har man ju chans att åka iväg och se lite körtävlingar iår, blev ju inte en enda förra året!

Tackar!!! Eftersom jag inte har något sto att avla på så får jag göra det själv, hi hi.
Ja han kan gå riktigt fint, men tyvärr gör han inte det när vi åker iväg på tävling. Då lägger han av totalt, tyvärr. Så då är det inte mycket att visa upp, men vi jobbar på det. Jag skall tävla den 4 Maj i Åstorp, sen blir det nog Flyinge den 17 Maj oxå. Kom gärna fram o hälsa om du åker dit. Jag är väl den enda som tävlar Haflinger då.

Ella Grattis!!! Vi vill se bilder på den Lilla/e när den "ploppat" ut. Kul att det går framåt med fina Anton! /L

Bilder kommer jag lovar. "Ploppar ut" låter behagligt men undrar om det blir så?
Ja jag är så glad att det går framåt med Anton, hade en svacka i höstas, inte roligt.

Jag skall tävla den 4 Maj i Åstorp, sen blir det nog Flyinge den 17 Maj oxå. Kom gärna fram o hälsa om du åker dit. Jag är väl den enda som tävlar Haflinger då.

Så otroligt fin han ser ut framför vagn!

Flyinge 17 Maj. Det är ju inte långt härifrån. Jag har aldrig sett en körtävling så då tänker jag passa på!

Hej alla Haflinger tokar. Vad glad jag blev när jag hittade denna tråden!!
Jag har en tyrolare som är född -94 Hon heter Rita och har varit min i 4 år.
Rita är dräktig med Alpkogel och är inne på 337 dygnet!!!!!!! gissa vem som är nervös!!!
Snälla ni, var nervösa tillsammans med mig!!!!

Hmmm hur lägger man till en bild?? Ingen hacker direkt

Hej och välkommen till haflingertråden!

Jag har ett svagt minne av att jag registrerat din häst för några år sen, men minns inga detaljer (måste ha varit en okomplicerad registrering ... ;) ). Du får gärna berätta vad hon har för stam! (Nyfiken i en strut!)

Här finns en bra förklaring till hur du lägger in bilder, länkar o.s.v: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=654197

Lycka till med fölningen! :)

Hej och välkommen till haflingertråden!

Jag har ett svagt minne av att jag registrerat din häst för några år sen, men minns inga detaljer (måste ha varit en okomplicerad registrering ... ;) ). Du får gärna berätta vad hon har för stam! (Nyfiken i en strut!)

Här finns en bra förklaring till hur du lägger in bilder, länkar o.s.v: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=654197

Lycka till med fölningen! :)

Vad rolit att du kommer i håg henne.
Hon är efter e: Waldfalk 1542 U:Reserl 11856/t eu: Norden 938

Jag skall läsa bild tippset så får du snat se henne!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 492
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 988
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 148
Senast: Piaff
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 085
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka