Haflingertråden

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 586
  • Visningar Visningar 105 146
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden

tusan:devil:
det bidde lite fel. :angel:

Senast ändrad av en moderator:

Men! Sådär får du väl inte göra? :mad: :D Nu blev jag ju jättenyfiken bara för det ... Nå, har du klonat din syster än? :rofl:

Äsch, det var ju tokdatorn som jag fick igång plötsligt som skrev ett eget inlägg och skickade iväg.
Men då kan jag lika gärna fortsätta skriva då...

Näe, kloning kostar ju 300000 euro läste syster i någon hästtidning, visserligen är hon inte någon häst men vi tyckte det lät lite mycket. :rofl:

Skicka hit hästarna så får de springa, eller vänta... vi har ju inte plats... vi kan byta. :idea: Tror du de märker om ett storhästföl är borta, fast vad ska du med en sån till... Näe, två snälla pojkar, äsch dem klarar vi oss ju inte utan, en snäll Corvette får det bli. :D
Vi bor förresten bara en timme därifrån nuförtiden enligt eniro, såg vi för någon vecka sedan när vi undersökte hur långt det är till ridklubbarna i närheten.
En annan sak vi gjorde härom veckan, var att titta på en gammal video, med en wacker häst som hoppade, i pausen på riksutställning.
Och söte Queso i bästa fälttävlansform som fick hela 35 (!) poäng, de påstod att han var framtung, när han gick och släpade huvudet i marken i hettan, och anmärkte på att flera av hästarna var gracila.

Nä, nu måste vi rusa, jag återkommer och tittar på nykomlingarna senare. :)

Senast ändrad av en moderator:

Så tråkigt att kloning inte är möjligt ... :rofl: Jag får fundera ut andra lösningar helt enkelt. Byte funkar inte så bra då även jag har rätt fullt i stallet ... *Tänker så det knakar*

Du, den där videon skulle jag gärna vilja se! Jag tror inte att jag har sett någon video av oss från Strömsholm anno 2002! I alla fall inte när vi hoppar. Ni måste helt enkelt komma hit i maj och ta den med er! :idea:

Och så till en helt annan tanke: Persikan, du verkar ha samma problem att bestämma dig som jag: "Ska jag köra eller rida western eller ..." Just nu är jag mest inne på skogs-/brukskörning och dressyrridning, men det kan ändra sig illa kvickt! Sen måste jag ju skriva den där boken också, och så fanns det visst något som hette "arbeta" också ... :o Bäst att återgå till det nu efter en liten utsvävning här i tråden.

Nej förresten! Först måste jag ju bara prata lite om "släktträffen" här i tråden som ju gäller charnacs Rita också, förstås: Waldfalk är e. Winzer som är e. Wildmoos. Wildmoos är far till Winterstein! :love: Se där, och mer släktskap finnes: Norden är far till Nordwind, som i sin tur är morfar till Winterstein! Sen kan man fortsätta med att Nordwinds morfar är 900 Alarich, som även är morfar till liz. Klodskovgaards Steinbock. Steinbocks far är 901 Steinadler, som i sin tur är morfar till Wildmoos! Så det finns släktband även till Sanjo/stormpils lilla Corvette också (vars morfar ju är Steinbock). Alarich är även mormorsfar till Wildspitz, alltså Wildkogels far!

Nu hoppas jag att ni blev riktigt yra i huvudet! :D Trevlig helg på er

Åh så fin :d
Jag är ju själv en rookie här i haflingerligan men hälsar såklart välkommen ändå

Eldfuxen lyckas alltid få mig att se ut :confused: med sina inlägg men jag är superimpad av dig och kommer säkert att vädja om info nä'r jag vet mer om min..
Stallägaren var näst intill säker på att hon är undan Fiorella förresten men jag tvekar..

Välkommen! Vad spännande med en fölis på gång! Många bilder på den lilla förväntas! Mycket snygg blivande mamma:love:/L

Vi har ingen sådandär televisionsapparat, eller videoapparat för den delen, bara kameran. Men vi ska väl kunna låna oss till det och spela över så kan vi ta med den när vi kommer, för kommer gör vi ju, om vi får.

Jag är inte yr :D, jag sitter och räknar eueee och ueee på Stormwind, Alarich och Steinadler, okej nu blev jag yr, det var många led... :rofl:
Men när vi talar släktskap och sånt så har vi ju självklart kollat upp eventuella hingstar till Corvette, men... de är ju släkt med henne allihop! Vad gör man då? Någon A-hingst kanske...

Alltså, varför begränsa sig till en gren? :D
Vi bestämde att Queso skulle få prova på allt redan när vi köpte honom. Tji fick vi, när han stack med pappa och vagnen. Galopp hann han och syster inte heller starta, typiskt, vi är övertygade om att han hade sprungit ifrån de små lätta galoppörerna. :angel:
Jag tyckte syster skulle vara med på AR-träning, hon svarade att jag skulle göra det själv, pyttsan. :devil:

Innan snön åter föll hann det vara vår för ett par dagar, så här glad blev hästarna.

Stor och liten

Är det någon här som brukar helklippa sin flinga på hösten?
Jag brukar, och jag får lika mycket ångest varje gång det är gjort... :crazy:

Ja, du ser ju hur våra haflingerkillar har sett ut i vinter, inte helklippta eftersom de tillbringar så mycket tid utomhus och Queso har jag sett stå och frusit så han skakar, därför är de också täckade.
Inte är det då vackert, :crazy: men effektivt.

Ohh, en till hoppglad haflingerkille!
Så duktiga ni är! :)

Vad mysigt det ser ut när de står och kliar varandra! Min stackars Belle får hålla till godo med en minihäst som är dryga halvmetern lägre än henne. Lilla Cloetta räcker bara till att klia lite längst upp på frambenet :D...

Hej alla!
Blev så glad när jag hittade den här tråden och tänkte att jag skulle läsa igenom allt innan jag visar mig - men det är ju hopplöst =) Ni är duktiga på att skriva.

Jag har 2 haflinger..
Varesa 16 år gammal - En envis men underbar donna som vet vad hon vill. Och så hennes femte föl som kom nu andre april.
Har lite beslutsångest vad han ska heta, men har iallafall arbetsnamnet Melwin. Några andra förslag?
Han är efter Medalj och är en matglad, pigg och väldigt nyfiken liten kille.

http://http://www.pixbox.se/alb768350

Välkomna både charnac och Irene87! Det är verkligen roligt att så många nya hittar hit.

Men Irene87 det går inte att se din bild :(. Jag vill se ditt föl!!

Jo nu gick det. Det var en http för mycket bara. Gud vad söt han är!!!!! Ser jag fel som skymtar en tredje haflinger på en av bilderna?

Senast ändrad:

Välkomna både charnac och Irene87! Det är verkligen roligt att så många nya hittar hit.

Men Irene87 det går inte att se din bild :(. Jag vill se ditt föl!!

Jo nu gick det. Det var en http för mycket bara. Gud vad söt han är!!!!! Ser jag fel som skymtar en tredje haflinger på en av bilderna?
Det blev lite fel med bilderna, försöker igen.

Zodac som syns i bakgrunden är min kompis 7 månader gamla New forest/arab.

http://www.pixbox.se/alb768350

Stina o jag tycker att den lilla godingen ska heta.....Melker!:love:
Välkommen till tråden! Många bilder vi vill ha!(som vanligt:D)/L

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 492
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 988
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 148
Senast: Piaff
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 084
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka