Haflingertråden

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 586
  • Visningar Visningar 105 146
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden

*kl*
Gah vad fina flingor alla har :love:

Själv väntar jag otåligt på att "min" pållas ägare ska hitta hem igen från Holland så vi kan skriva de där rackarns papprena.. Och få fatt i hennes stam för tusan!
Under tiden så pysslar och gosar jag om henne och smygfodrar förstås :devil:
Hon är alldeles för tunn så jag fyller på höhögen när jag går förbi :o

En hagbild från idag, inte olik de jag la in härom dagen.. men hon är ju så :love: .. smutsig *S*

SP_A0698.jpeg

Gud vad duktiga ni är, själv är jag ju super nöjd när jag lyckas få hästen att hoppa över omkullfallna stockar i skogen istället för att springa runt dom!:angel:

Hon har för det mesta dreedlocks(stavas det så:confused:) Det är Stinas förtjänst att hon är "utredd" jag brukar låta dem vara men ungen kan bara inte låta bli:D
Fina bilder GT även om de är gamla.
Fian har en sötnos
Lakrits har en kille som både är duktig o snygg

Men hur skulle det kunna vara annat-det handlar ju om flingor:love::love:

Hon är söt :love:. Det ska bli kul att följa henne!

Och så lite knapplån.
Hittade lite gamla bilder jag också. Inte någon superkvalitet precis men lite småmysiga kanske.

Romeo i westernutstyrsel, eller sadel iallafall.
WesternRomeo.jpg

Romeohuvud.jpg

En bonusbild på hela familjen (nästan) till häst.
ridturx3.jpg

Lite fel säsong kanske med en julbild, men vadå, några av er har väl fått snö idag :D.
julRomeo-1.jpg

Arna tack :) Ni ska få genomlida mängder med bilder och info i takt med att träningen ökar :D

Utte Ja hon är en sötnos.. Lite bufflig då hon inte är så mycket hanterad, men vansinnigt ärlig och så mild som en fyraåring och tillika sto kan vara :devil:
Kelen och mysig men förstår knappast att hon är en stor liten häst än :D

Vänta bara, DET problemet kommer du inte att ha länge med en flinga :D!

Har en känsla av att det är en annan form av häst som kommer hem från betet ja :D
Hon blir nästan okontaktbar när hon får ner huvudet i hötovan i boxen på kvällen *S*

Lakrits:Underbart att det går så bra. Nu vill vi se en film snart på era framsteg :bump:!

Hahah...nja..det vet jag inte om jag törs visa nån :rofl:.
Men jag hoppas på lite nya ridbilder inom kort, om jag hittar någon fotograf vill säga.

*kl*
Ni är så snabba med att lägga in bilder osv. så jag hinner inte kommentera alla, men vill säga att det är såååå roligt och härligt att titta på dom.
För er som kommit hit sen jag var här inne sist, Välkommna!

Förhoppningsvis bär det av till Grevagården i helgen för att kika på April Open, westerntävling. Kameran ska med förstås och har jag tur så kanske det finns en flinga med i startfältet, har inte kollat startlistan ännu, men det får vi se.
Vem vet...kanske det blir lite ny utrustning till pållen också :angel::D

Har en känsla av att det är en annan form av häst som kommer hem från betet ja :D
Hon blir nästan okontaktbar när hon får ner huvudet i hötovan i boxen på kvällen *S*

Öh...ja..du lär ha en annan form på din flinga när hon kommer hem :D.
Min har just nu form av en wienerkorv så vår tävling den 1 maj blir inställd pga. detta.

Är det någon här som brukar helklippa sin flinga på hösten?
Jag brukar, och jag får lika mycket ångest varje gång det är gjort... :crazy:

Öh...ja..du lär ha en annan form på din flinga när hon kommer hem :D.
Min har just nu form av en wienerkorv så vår tävling den 1 maj blir inställd pga. detta.

Jag skulle föredra en korv framför det hon är nu.. ett korvskinn.. Finns ju inget att bygga på som det är nu..
Mest päls.. Så jag ser fram emot en lite rundare lintott :love:

Bild_1577.jpg

Bara en fråga, ungefär hur mycket kan en haflinger ta i vikt? Alltså kan man rida dem som vuxen?
Jag vill aldrig göra mig av med min söta lilla flinga, men det är många som klagar på att jag är för stor :crazy:

Bara en fråga, ungefär hur mycket kan en haflinger ta i vikt? Alltså kan man rida dem som vuxen?
Jag vill aldrig göra mig av med min söta lilla flinga, men det är många som klagar på att jag är för stor :crazy:

Jag förstår inte hur någon ens kan komma på tanken att du skulle vara för stor för Dunder :crazy:!

Haflingern är ju en viktbärande häst och används ju ofta till turridning bland annat av den anledningen. Av oss som skriver här i tråden tror jag faktiskt de flesta räknas som vuxna ;). Jag själv är synnerligen vuxen sedan många år och rider glatt haflinger och tänker fortsätta med det.

Att säga exakt hur mycket vikt en haflinger kan ta är svårt eftersom det förstås är individuellt beroende på tex hur grov och välmusklad den är. Min man har ju regelbundet ridit en flinga av grov modell med mankhöjd på ca 150 cm. Han väger 76 kg och 187 cm lång. Han kan också i undantagsfall, som nu när jag går med kryckor, rida min haflinger. Den vikten klarar Romeo, som är ca 139 cm, galant men där måste jag säga att längden blir ett problem. Men som sagt någon gång ibland går det.

Här i tråden finns ju också åtminstone ett exempel (kanske fler?) på en vuxen ryttare som tävlar sin haflinger framgångsrikt mot storhästar i hoppning.

Summa summarum säg du till dem som tycker att du är för stor att de inte har en aning om vad de pratar om.

Utte: Skönt att höra:) Jag tycker själv inte att jag är för stor, men man börjar ju lixom undra när folk säger det :crazy:

jag rider min maxade cponny haflinger utan problem !

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 492
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 988
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 148
Senast: Piaff
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 085
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka