Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och ett par bilder på din makes exmedryttar hästs mamma!
Du är inte helt ut och cyklar vad gäller Liva och släktskapet till Winterstein.Roligt att du menar dig kunna se det så tydligt!
Har själv varit inne på den tanken även om det är några generationer tillbaka!
Liva är efter HA 37 Linda (Inge Nobels "gammla" Linda)
Livas far K1132(D) Wälder har som far 1317 Wälder, altså Livas farfar och via den linjen möter vi Wintersteins genom hans farfars far 855 Wirbel son till 122 Wardein.
855 Wirbel är farmors far till 1317 Wälder och då är 122 Wardein farmors fars mor...........Eldfuxen rätta mig om jag har tappat bort mig i generationerna men fakta kvarstår någon form av Wintersteinsläktskap finns! Hepp!
Okej här har ni nya "stamexperten"- såg ni det???? JAG kännde igen en del av Livas släktskap
Hmmm... eller inte...Med tanke på hur långt ute det var, var det visst mer tur än skicklighet att jag träffade rätt därMen du gör mig stolt när du säger att du har haft samma tanke
Tyckte bara att det fanns lite likheter med Inge Nobels Gratia, som jag inbillar mig har lite "Wnterstein-look" utan att känna mig så hemma i de olika stammarna. Inges gamla Linda har jag tyvärr aldrig sett det måste ha varit innnan min tid.... Hon hade inga L-ston när jag härjade i hennes stall... Bara G, någon S och gamla gamla Fernanda...
Okej, jag var inte säker
Helle Nicolaisen heter hon![]()
Det är samma hästÄr det samma sto på dom två bildena??? Tycker hon påminner lite om Unna, som var i stallet som Wincent kom ifrån. e: Abbas u: Ulli ue och ee: Liz. Afghan.
Ackes (Alpensterns) och Mimbas mamma är Makaba e. Anil.
Ja det ser allt ut som ett brännmärke. Kan det vara ett H?
Det är samma häst
Sa inte eldfuxen nåt om Abbas och nåt sto från samma stolinje för ett par sidor sen?
ska ta en titt!
hittade det, kopierat frå eldfuxens tidigare inlägg!
Abbas var en av de första haflingerhingstarna som godkändes i Danmark. Född 1978 e. liz. Afghan u. Karola och därmed ur samma stofamilj som Golden_tinkas favorithaflinger ...
och karina är i sin tur e. Afghan II
Vad duktig du är, två hästar i rad du känt igen släkt till!![]()
"Lite Winterstein look" he..he... 1406 Winterstein är Gratias "farsa"!!!
.![]()
Nu vill jag lägga in lite bilder från helgen. Wincent var en stjärnaSå motsatt alla andra flingor, verkar han ha bestämd sig för att vara snäll nu under våren... Både jag och fodervärden och min NH-tränare var positivt överraskade över honom i helgen. Jag fick till och med lov att ta kort på honom och han gjorde så gott han kunde för att se bra ut på dom
![]()
TUFFT!!! Vad kul det är
Men vad hette Tinkas mamma då? Hur var hon och Karola i släkt?
Abbas kom ju från samma uppfödare som Wincent (Ulli, Unna och hela gänget) nämlige Gunnar V. Rasmussen, men tyvärr var inte Abbas i livet längre när jag kom till stallet, så jag har aldrig sett honom. Men hhar hört många historier om honom. Han tävlades visst en del.
Tack för ditt svar. Då vet jag. Innom ARAB så får man inte döpa en häst till ett namn som redan finns. Inte med samma stavning. Om man tar tex Arne så kan man döpa den andra till Areneh. Jag fick inte döpa min arab till Miranda så hon fick heta Lady miranda.
*kl*
Måste bara berätta att jag har ingen Flinga-jag har en huggorm!! Hannie har börjat med att försöka hugga den som rider i fötterna när hon tycker att hon fått nog o inte vill bli riden längreDet gäller att ha stålhätta nu för tiden!
Typiskt Flinga-hyss, eller....?/L
Prova med ett rakt bett.Gärna ett som är lite svagt böjt. Ja, det låt ju den.....Dom där gamla gummibetten är ofta väldigt tjocka får inte riktigt plats i munnen på dom. Eller prova ett så smalt du kan hitta. Tex. ett checkbett.