Sv: Haflingertråden
Det är inte fel att rida i en låg form. Jag tycker snarare många rider i för hög form när man rider hemmavid. Vid den låga formen så sträcker dom ju ut ryggen och arbetar mera, gymnastiserar, och får då även med sig bakdelen lättare.
Om hon dyker för mycket så driv på henne lite och du kanske också behöver ta en förhållning, rätt upp med handen.
Dyker hon för mycket så hamnar hon på bogarna och där vill vi ju inte ha dom
, men...det är också så att för att hästen ska få in bakdelen under sig så hamnar den på bogen till en början.
hmpft måste bara få fråga er andra haflinger ägare !
det är så att jag ibland rider ebba i låg form i trav för hon har lite svårt ibland att samla ihop sig och gå i form ( händer bara ibland ) o då har ja fått jätte mkt kritik för att ja rider henne i låg form? annars springer hon med huvudet i rymden om ni fattaR![]()
Så ja ..![]()
Det är inte fel att rida i en låg form. Jag tycker snarare många rider i för hög form när man rider hemmavid. Vid den låga formen så sträcker dom ju ut ryggen och arbetar mera, gymnastiserar, och får då även med sig bakdelen lättare.
Om hon dyker för mycket så driv på henne lite och du kanske också behöver ta en förhållning, rätt upp med handen.
Dyker hon för mycket så hamnar hon på bogarna och där vill vi ju inte ha dom