Haflingertråden

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 586
  • Visningar Visningar 105 146
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden

Hoppar in här för en stund, hoppas de går bra!
Har stora funderingar om att köpa en haflinger i sommar/höst och undrar nu hur dom är och så i psyket? (säger man så?)
Har bara erfarenhet av varmblod om man jämför så, så att säga..
Vad har ni att säga om haflingern? Vill veta allt! :)

Jag tycker absolut du ska köpa dig en haflinger.
Jag har bara varit haflingerägare sedan september -07 och har redan planer på fler ;).

Haflingern är en otrolig allroundhäst(ponny) som ger tillbaka 100 gånger mer kärlek än vad man ger till dom.
De är tillgivna sin ägare, nästan äktenskapligt :D, lättlärda. Kan ha små rävar bakom öronen men det är mer charmfullt än galet.
Har dom väl fått förtroende för sin ryttare/ägare så släpper dom det inte i första taget.
Matvrak...att inte förglömma....underbara att rida och pyssla med.

Bättre kan det väl inte bli ;)

Får väl skriva lite om min flinga :bump:

Steinbach
* 1997
Import Danmark
e. liz Stromboli u. Olga

Det var nog typ det viktigaste ;)
Eller förresten, lite bilder får man ju ha :idea:

IMG_1427.jpg

IMG_0177.jpg

IMG_2936.jpg

Jag tycker absolut du ska köpa dig en haflinger.
Jag har bara varit haflingerägare sedan september -07 och har redan planer på fler ;).

Haflingern är en otrolig allroundhäst(ponny) som ger tillbaka 100 gånger mer kärlek än vad man ger till dom.
De är tillgivna sin ägare, nästan äktenskapligt :D, lättlärda. Kan ha små rävar bakom öronen men det är mer charmfullt än galet.
Har dom väl fått förtroende för sin ryttare/ägare så släpper dom det inte i första taget.
Matvrak...att inte förglömma....underbara att rida och pyssla med.

Bättre kan det väl inte bli ;)

Jag håller med helt och hållet. Kunde inte sagt det bättre själv. :bow: Speciellt det där att de är tillgivna! :love:

Får väl skriva lite om min flinga :bump:

Steinbach
* 1997
Import Danmark
e. liz Stromboli u. Olga

Det var nog typ det viktigaste ;)

Välkommen till Haflingertråden!

Det blir bara mer och mer släktträff det här ... Harri med familj har en dotter till Stromboli (diplomstoet Katarina), och Olgas mamma Ondula ägs av Linea pea med familj! Sa stamtavlenörden och kröp ner bakom en sten igen ... :o

Välkommen till tråden. Du har en väldigt fin flinga! Men nyfiken i en strut som jag är måste jag få fråga om det är Dunder :)?

Det blir bara mer och mer släktträff det här ... Harri med familj har en dotter till Stromboli (diplomstoet Katarina), och Olgas mamma Ondula ägs av Linea pea med familj! Sa stamtavlenörden och kröp ner bakom en sten igen ... :o

Det verkar väl inget trevligt att vara bakom en sten. Vad gör du där? Kom genast fram igen :D. Det är så kul och intressant med all kunskap du sitter inne med och delar med dig av :bump:.

Välkommen till tråden. Du har en väldigt fin flinga! Men nyfiken i en strut som jag är måste jag få fråga om det är Dunder :)?

Ja det är Dunder! :eek: Då måste jag fråga, vem är du? :p

Ja det är Dunder! :eek: Då måste jag fråga, vem är du? :p

Vi har nog tyvärr aldrig träffats men jag känner S. i Tottarp. Eftersom jag bor alldeles i närheten och själv har en flinga så uppmärksammar man så klart när det kommer en till tjusig haflinger till byn :D . Jag har sett er många gånger på beträdorna. Men ni har flyttat nu va?

Vi har nog tyvärr aldrig träffats men jag känner S. i Tottarp. Eftersom jag bor alldeles i närheten och själv har en flinga så uppmärksammar man så klart när det kommer en till tjusig haflinger till byn :D . Jag har sett er många gånger på beträdorna. Men ni har flyttat nu va?

Haha okej, men jag vet nog inte vem du är :crazy:
Ja vi har flyttat, det blev så långt att köra varje dag. Men saknar Tottarp och Dahl's något enormt! :(

Ja, de blir nachtmann, nära och bra..
Det tjorva till sig bara, jag ska ju iväg på anna twinney kursen me Shone 17-18-19 maj och det är ju precis mitt i säsongen!

Var ner till vrigstad idag och lyssnade på föreläsningen, har kört 60 mil, ja e lite mör.
Men det var ju mer kompicerat än ja trodde med denna hästsexualitet :rofl:

men hon får åka efter kursen, så får vi se om det blir någe.
Ja tror på ödet=)

Välkommen hit decibell lover , du hade en riktigt SNYGG flinga:banana:

Det blir bara mer och mer släktträff det här ...

Och det blir inte mindre "släktträff" för att jag hittade hit...
Här hemma har vi nämligen två haflingerston f.-98 och -00, båda undan vackra stoet Liva.... dom är alltså halvsystrar och uppfödda hos LineaPea!
Sedan är den yngre av dom, Lingon som hon heter, efter hingsten liz.Wildkogel och jag såg i tidigare inlägg att hon har en del halvsyskon här i tråden!
Storasyster Lilly är efter hingsten liz.Almiro (en hingst efter Afghan II).....
Lägger med en gammal bild här nedan, Lilly tv. och Lingon th.
I1000602W448H336V20080405T184056Z

Senast ändrad:

Tack!

Nu ska det gå att se bilden tror jag...
Innan låg den visst in en dold mapp, det var inte helt smart att länka till den då...:crazy:

Det funkade inte i alla fall jue.....
Nu ligger den på photobucket istället så nu ska det väl funka!
Det är alltså Lilly tv. och Lingon th.
LillyLingon.jpg

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 493
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 988
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 088
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Bekväm stol att släpa på
  • Uppdateringstråd 31