Haflingertråden

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 586
  • Visningar Visningar 105 146
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden

Klipp bort den :devil:!

Ja det har jag faktiskt funderat på men inte riktigt vågat. Tänk om det blir jättefult.

Vad förståndigt att du plockar på dig och hästen så mycket reflexer! Man märker ju verkligen när man är ute och kör bil att de som har reflexväst syns på ett ofantligt avstånd, jämfört med de som ingen har...

Du har helt rätt. Det är en otrolig skillnad på hur bra man syns med eller utan reflexväst, även mitt på dagen.

En annan fråga till dig. Vilket knästöd rider du med i din London? Jag har nämligen börjat tycka att mina är i största laget och upptäckte då att jag borde ha fått två storlekar med när jag köpte min sadel. Jag antar att det är lite sent att påtala att jag bara fick ett par ett halvår efter köp. Är det stor skillnad på storlekarna? Vet du om man kan köpa extra löst någonstans?

Senast ändrad:

Ok, då är det de tjocka knästöden jag har. Nej jag kan inte heller se att man kan köpa dem löst någonstans men jag plockade bort dem helt idag när jag red och det kändes faktiskt bra. Vulstret är ju ganska tjockt stoppat så jag tyckte det gav tillräckligt med stöd.

Persikan: Jag tycker inte alls att det skär sig mot Shone med dina nya ridkläder! Det ser jättefint ut. Visst är det roligt med nytt när man inte shoppar så ofta.

Förresten du kan väl ändå inte mena min tjusiga pålle när du skriver om leriga ben :angel::D.

*kl*

Gah...flingtråden på sidan 2 :eek:, det går inte för sig *putt putt*.

Här har inte hänt så mycket...eller ja..det beror på hur man ser det, inte i flingväg i alla fall.
I går bestämdes det att fodervärden till min unghäst ska köpa honom. Känns helt OK då fodervärden verkligen är toppen.

Slänger in en liten bild så det blir lite liv i tråden igen ;)

IM000743-1.jpg

haha sant(A) usch varit borta en vecka och poff så ligger man eftr masssor...

Täkte fota min donna i morn:D se om jag kanske kan lägga in nått här:p

Förrsten ang praktiken.. fick RIDA en massa massa och belv sört förälskade i det hela...hästar och hela turrisningen...
Fick rida massa timmar om dagen.. underbart i underbar natur, brösarps backar..

Nu har min dotter sparat ihop pengar själv och vi har kommit överens om att hon ska få betäcka sitt sto i år. Kan ni rekommendera med vem? Jag tycker ju att det skulle vara lämpligt med en Haflinger.

Här är flickan med flickan.

*kl*
Ja, jösses. Vad ska man säga.
Här hade vi strålande solsken och riktig vår i går och när jag kikar ut genom fönstret i morse så är allt kritvit och snöflingorna dalar ner :eek:

God Måndag!
Här har det varit lugnt, märks att det börjar bli vår.........
Lägger ännu en bild på en liz.135/T Wildkogel avkomma till de som är intresserad av hur hans avkommor artar sig.
Detta är Wessel Klodskovgaard efter Gratitude Klodskovgaard m.f Afghan II.
En stor kille på 155cm i stång och mycket häst. Underbar trevligt psyke och bästa kompis med vår hingst. Han rids även inom western.

Ha en trevlig påskvecka!:rofl:

Guud va snygg han var!:love:

Vet ni vet ni vet ni allihoooopa!!!!???:bump::bump:
Jag vann jag vann jag vann tävlingen i haflingerforum!!!!
Så Shone är med i den!! Ha ha ni slipper henne aldrig, hon hänger över er som en hök:p

Gud va glad man blir när man kommer hem från jobbet och ett stort tjockt kuvert ligger och väntar på en med MITT namn på!!:banana:

Ja e så glá

Nu fanns det väl säkert inte så många fler som orkade ge ett bidrag mer än jag så...... Men det talar vi inte om! Haha

Nu ska ja åka och titta på en ridlektion på en ridskola där de faktist har en haflinger, ska spionera :cool:

Förresten vart har Mandiz från linde tagit vägen??
MANDIZ Hallå!, nee hon svara inte

Senast ändrad:

Guud va snygg han var!:love:

Håller med:love:

Vet ni vet ni vet ni allihoooopa!!!!???:bump::bump:
Jag vann jag vann jag vann tävlingen i haflingerforum!!!!
Så Shone är med i den!! Ha ha ni slipper henne aldrig, hon hänger över er som en hök:p
Gud va glad man blir när man kommer hem från jobbet och ett stort tjockt kuvert ligger och väntar på en med MITT namn på!!:banana:

Vadå för tävling?

Förresten vart har Mandiz från linde tagit vägen??
MANDIZ Hallå!, nee hon svara inte

Det har jag med funderat på!!! Det känns som vi har tappat bort några sen vi fick denna nya tråden:confused:

Hej allihopa!

Nu måste jag bara berätta om helgens kurs:bump:

Wincent var SÅÅ duktig på andra passet:love:

Vi har ju inte kommit så långt än, men det var helt otroligt att det gick så bra. Första passet var inte så bra. Det var bättre än sist, men jag var lite splittrat och det kännde han av, så han ville inte lyssna riktigt.

Men sen andra passet, var jag riktigt fokuserat och vilken inverkan det hade på honom!!! Han försökte verkligen att lyssna efter vad jag ville, vilket vi annars har fått kritik för innan - att han inte lyssnar och har respekt för mig.

Jag är tvungen att lägga in lite kort, fast dom är dålig kvalitet (dåligt ljus i ridhuset) och det kanske är svårt att fatta vad vi håller på med för inte AR-insatta. Men tänka er att vi håller på att lära oss att longera. Han ska söka sig framåt-neråt och in under tyngdpunkten med inre bakben och bära sig själv på det viset.

Så här:
DSC02134-1.jpg

Synd att han tappar bakbenen där - annars är det på bra väg...
DSC02162.jpg

DSC02036.jpg

Det går i trav också (om inte jag hade hållt i longerlinan så hårt - det var inte snällt av mig:crazy:)

DSC02075.jpg

Ursäkta dom stora bilderna, men tror dom syns bättre då eftersom dom är suddiga.

Alla applåderade efteråt:rofl: Det så kul på dom här kurserna, för att det bara handlar om den personliga utveckling - inget med tävling. Så även om man inte har kommit så långt, så följer dom andra deltagarna engagerade med i ens utveckling och roser mycket när man gör framsteg fast man inte är uppe på deras nivå än.

Vad duktiga ni är!:) är inte så jätte AR insatt men det ser i mina ögon bra ut!
Rider du AR eller är det nåt nytt för er?

Vadå för tävling i vad för haflingerforum?
Det här måste du berätta mer om.

Vad vann du för något?

Sorry tog förgivet att alla prenumererade på haflingerforum här:smirk:
Det var en tävling i sista numret, att skriva en haflingerberättelse.
Och jag vann den nya boken Horsemanship! oså fick jag ett jättefint kort som det stog grattis i oså var det hjärtan runt shone´s namn:love:

Ja hitta en haflinger på den ridskolan ja va på, Mamma Mia hette hon, vet inte om hon har några papper..
Ja lägger in kort imorrn, måste sova nu, har ju börjat arbeta igen så kl, 5 i 5 ringer klockradion nuförtin:(

Nämen grattis vad roligt!

Haflingerforum vad är det för tidning? Är det något man får när man har en registrerad flinga eller kan vem som helst prenumerera?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 497
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 988
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 110
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka