Haflinger!

N

Nora_

hoho.. asså nu måste jag fråga... finns det inga tävlingar för just haflinger här uppe i Norr? Jag bor i Umeå å känner inte att jag har lust att köra ner till södern för att tävla.. Vore kul att få prova ställa ut henne bland andra haflingers eller tävla på annat vis... mot haflingers.... någon?

Sv: Haflinger!

Hej!
Det finns några som tävlar, men ingen som anordnar tävlingar för enbart haflinger. Såvitt jag vet finns det ingen lokalförening ens.
Nästa vår kanske våran haflinger är med i elitlaget, i vad kallas det? zon polar, eller något... :smirk:

Annars är det rätt så roligt att åka på HM. Samla ihop några norrlänningar och prata med HRKK så dom vet att ni finns så kanske de lägger HM högre upp i landet så småningom. :D

Sv: Haflinger!

Är lite knepigt det där... Förutom HM:et är det väl egentligen inga andra tävlingar med bara haflingers, men kurser kan man ju faktiskt dra ihop något i trakten själv om man vill. Det var ju faktiskt nära att det inte blev något HM i år och tror nog att det är svårt med placeringen av tävlingarna då det flingorna är så spridda över hela landet, alltid nå som får åka "för" långt.

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
939
Senast: igbest
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 313
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 446
Senast: lizzie
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 879

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka