HAF pad till Torsion?

BandyBoy

Trådstartare
Är det någon som kan svara på om HAF-paddar passar till Torsions sadlar? De finns ju i så urläckra färger, men saknar de där "sätta-fast-nylon-banden" som Torsions egna paddar har... Måste man ha dem eller? :crazy:

Har frågat säljaren och "såklart" passar den padden... men hur tycker ni som ev använder dessa prylar tillsammans?? :confused:

Sv: HAF pad till Torsion?

Jag har en HAF t min Barefoot Cheyenne. Visst passar den, men den ligger inte absolut still. Den saknar ju precis som du säger extra spännen utan sitter bara fast via sadelgjorden. Säkert olika hur still den ligger beroende på hur hästen rör sig också. Men om man jämför med padden till Barefooten som har två spännen fram och två bak så är det stor skillnad hur den ligger på i vart fall våra tre hästar.

Jag har det och den sitter bra. Man får kolla lite extra vid sadlingen så att allt ligger som det ska. Jag är så nöjd med min att jag har beställt två till! (Jag har den tjocka som är vadderad i "tre lager". Hittade den i danmark.)
En i Zadacs färg och en ny rosa till Zlota. Den används dagligen till bägge hästarna. Zadac vägrar ha annan padd numera, så jag har fått tävla i den rosa medans jag väntar på att hans gröna ska komma. Den fanns inte inne utan skulle beställas ifrån italien i sin tur!

hej igen! jag fick hem min nya HAF pad idag! ska prova den imorgon, köpte även till skitopaneler och ett kopparjärn.
den är lika blå som tränset så det blir nog riktigt snyggt.

jag funderar oxå på om den kan glida men tror du inte att man kan sy på fästen själv isf?
jag har ju iofs en freeform men den skulle passa den sadeln oxå, jag hoppas på det :)

Min padd ligger otroligt stilla, jag kan inte "rätta till sadeln" utan måste hoppa av och sadla om ifall den ligger snett. Min är med "plastduttar" på undersidan. Skönt att slippa fästen, till och med min viktpadd som ligger emellan sadel och padd ligger still, trots att den inte sitter fast någonstans mer än fastklämd emellan.

TAck för alla svar! :bow:

Låter ju ändå ganska lovande... en fråga till: passar equilizerpaneler i HAF-paddarna?? eller måste man köpa skito? Finns Skito med högre uppbyggnad längst upp mot ryggraden?

Macken 22: rider du med torsionsadel till din HAF (jag tolkar dina svar som att du gör det :laugh:). Då känns det ju som att det funkar :D

Jag har beställt min ifrån danmark, för jag hittade inte den sorten jag ville ha i sverige.

Ett tips!!
Jag ringde till Exklusiv för att höra mig för och jodå, visst kunde de sy upp ett sådant där fodral i bävernylon! :-) Förhoppningsvis hinner det komma innan A9 - vi valde knallgula så att det matchar vår transport ;-)

Vilket är det bästa stället att köpa en HAF-pad ifrån??
Vet bara att Stall Vr* har...

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 645
Senast: Lavinia
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 422
Senast: Ajda
·
Relationer Jag vet egentligen inte om jag borde skriva ner och posta det här men jag är verklige rådvill. Efter en turbulent vår med flera stora...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 380
Senast: Loons
·
Relationer Jag behöver hjälp i att reda ut mina tankar kring en sak. Min man är oerhört snäll, omtänksam, osjälvisk och mån om att andra ska må...
Svar
16
· Visningar
2 284
Senast: pimy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna