H***focus!

Sv: H***focus!

Kände igen det vita huvudet! :D
Vet dock ingenting om ekipaget mer än att de finns på nordsvensk.com´s sida under istrav :D
Samt att hästen heter Rimfrost och är en kallblodstravare!
Du menar bruten draglinje?? :eek:
Här är en annan blid! :)
Det är det kruxet med en häst som har liggande bogar, lokorna hamnar lite fel!

/Lisa

Det var min reaktion också. Det var ju ingen fin bild de hade valt. Lokorna helt upptryckta av skaklarnas tryck bakifrån (mycket mer än på din bild Lisa) och dragläderna förståss med upptryckta.

_L_ skrev:
Kände igen det vita huvudet! :D
Vet dock ingenting om ekipaget mer än att de finns på nordsvensk.com´s sida under istrav :D
Samt att hästen heter Rimfrost och är en kallblodstravare!
Du menar bruten draglinje?? :eek:
Här är en annan blid! :)
Det är det kruxet med en häst som har liggande bogar, lokorna hamnar lite fel!

/Lisa

Problemet är att lokorna inte är lite fel, Lisa.Den bilden har inget med bogarna att göra tyvärr...

Ussch !:mad: ja som aldrig kört med loka i hela mitt liv, såg att det där satt ILLA :crazy:

åke skrev:
Problemet är att lokorna inte är lite fel, Lisa.Den bilden har inget med bogarna att göra tyvärr...

Lokorna sitter mkt fel :eek:
Släden trycker fram/upp och tömmen ner lokorna... typ?
Men liggande bogar är sämre för lokor iaf :D

/L

Lokorna är ju helt hemskt placerade, men varför eg hästen springer ju?
Fast om man är okunnig o hästen felbyggd så blir det fel :rofl:

Nejdå dom har tydligen inte anpassat selen!
Borde haft baksele minst :smirk:

Tack Álin för den tydliga bilden, o nu kommer inte jag glömma den hästens min :rofl:
Den ser en aning rolig ut med de båda glosögonen :D

/L

ÖH...... en ögonblicksbild säger ju faktiskt inte så mkt. Videofilma er själva och kolla sedan i slowmotion hur era egna kläder och annat som sitter bekvämt rör sig när ni rör sig och konstatera sedan hur illa det kan se ut på en ögonblicksbild.

Jämföra en loksele på en häst med ens egna kläder? Njaa..
Även om det är en ögonblicksbild så hade man kunnat förhindra att selen satt sig sådär öht, med hjälp av välsittande grejer och kanske en baksele åtminstone..

_L_ skrev:
Nejdå dom har tydligen inte anpassat selen!
Borde haft baksele minst :smirk:

Ja, precis!
En väl tillpassad sele ska inte hamna inte så fel..

Minst en baksele, kanske två :rofl: :p Nä skoja bara :angel:

I mina ögon ser det ut som om han bromsar precis med tanke på att bettet är i 90 grader och snart uppe i bakre kindtänderna (stackars häst). Och utan baksele och i full fart med bruten linje blir det väl så. (använd baksele)

Hästen har ju flashiga framben, och lyfter säkert lokan hur man än gör.

En annan konstig grej är att bilden väl syftar till istrav, och sen när får man tävla med stångbett inom trav?

Någon som vet om hästen egentligen är skolkörd? med tanke på bettet..
//jenny

Hästen är skolkörd, tävlad till och med Msv. Här är en annan bild på samma ekipage.
RF6lagg_160_106.jpg
[/IMG]

Som någon skrev kan jag tänka mig att det är en ögonblicksbild, dessutom kör han vanligtvis inte med loksele. Det är säkert en sele som bara används till släden.

Precis så, hajjar man inte att saker och ting kan flytta på sig just för att människan/hästen rör sig begriper man nog inte mycket. Eller är du så inskränkt att du aldrig ens sett en målfinish från travets eller galoppens värld och ser hur utrustningen flyttar på sig, eller Malin Baryard i slow mo över ett hinder?

roslagen skrev:
Precis så, hajjar man inte att saker och ting kan flytta på sig just för att människan/hästen rör sig begriper man nog inte mycket. Eller är du så inskränkt att du aldrig ens sett en målfinish från travets eller galoppens värld och ser hur utrustningen flyttar på sig, eller Malin Baryard i slow mo över ett hinder?

**raderat**
Jag orkar inte argumentera.

Senast ändrad av en moderator:

(tänkte radera först, men ändrade mig)

Kan väl inget annat än att be om ursäkt då, fel av mig. Jag tyckte dock det såg väldigt illa ut och vet man inte så börjar man undra.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 366
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 181
Senast: valy
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 786
Senast: Lavinia
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 589
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar