kolblakkur
Trådstartare
Första avsnittet släppt - hur känner ni inför matchningarna?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Första avsnittet släppt - hur känner ni inför matchningarna?
Upplever det inte som särskilt schysst att ta med vissa av deltagarna, som Emmy med uppenbara "daddy issues", Mattias verkade också haft ett stort antal traumatiska upplevelser som skett ganska nyligen. Och Christoffer med PTSD. De har ju förvisso sökt in själva, och om det hade varit andra former av dejtande hade jag inte tyckt att de borde avstå för att de verkade för "obearbetade", men det här blir ju lite mer pressad situation och dessutom framför kameror.
Fast även om det är bearbetat så är det väl ofta så att det ändå kan bli kännbart i pressade situationer. Sedan finns det väl förhoppningsvis en chans att just relationer inte är problematiskt på det sättet för dem. Hade nog inte reagerat så mycket på det om programmet inte haft en historik med att para ihop personer som haft en viss svårighet med någon som de på ganska godtyckliga grunder tror kan balansera det - sedan har det blivit pannkaka.Jag funderade lite på det också gällande Christoffer och Mattias. Men det kan ju vara sånt som ligger bakom dem och som är bearbetat nu?
Emmi tänkte jag inte på likadant. Det är väl så det är bara. Jag såg inte det som likvärdigt killarnas grejer alls.
Ska givetvis vara Emmy, inte Linnea.Gillar Kalles Kaviar-killen och Linnea.
Spontant tror jag att Jim och Linnea kan funka bra. Mattias och Emmy också.
Rosanna och Torsten känns som två stora båda två och jag tror inte att varken Rosanna och Christoffer eller Torsten och Anastasia kommer hålla.
Löjligt av Torsten att tycka att de bara hade konfliktpunkter och som exempel tar upp att hon brukar vandra ensam? Fick en otroligt dålig känsla för honom generellt.
För mig känns han som en stor röd varningsflagg! Fick otroligt dåliga vibbar av honom, inte minst för att han verkade störa sig så på att Anastasia vandrar ensam.Jag tror att Torsten var livrädd och chockad. Kanske repar han sig och kommer ikapp mentalt. Kanske är han inte alls redo. Vi får se. Jag tyckte mest synd om honom för att såg så rädd och osäker ut.
För mig känns han som en stor röd varningsflagg! Fick otroligt dåliga vibbar av honom, inte minst för att han verkade störa sig så på att Anastasia vandrar ensam.
Ja, ska jag analysera varför jag tycker det är varningsflagg på honom, så är det nog osäkerheten ihop med att han är extremt extrovert, och jag vet inte om jag uppfattat Anastasia som varken väldigt extrovert eller tillräckligt "bekräftande" för att matcha Torsten.Ja, man kan ju uppfatta det olika. Jag uppfattade honom som osäker och rädd och att det han sa var en reflektion av hans oro att hon ska välja bort honom. Han verkar vara rejält extrovert och behöva människor runt sig hela tiden! Det är det jag tycker är en röd flagg i det här sammanhanget. Inte för att det är fel att vara extrovert och behöva människor omkring sig hela tiden utan för att jag hade inte velat ha ett förhållande med en person som fungerar så då jag behöver mycket tid ensam. En person som är så behöver ju vara med en partner som är likadan annars skär det sig.