Politikerskandalen i Alingsås vad gör det med förtroendet för politiker och det demokratiska systemet?

Jag tycker dessutom att det är riktigt skrämmande att du som (vad jag förstår) är aktiv politiker, skyller oacceptabelt beteende på dom som inte är aktiva. Ansvaret ska tas av dem som tagit och fått ansvaret och förtroendet. Ingen annan. Det du ägnar dig åt är definitionen av att peka finger på andra.
Nej jag är inte aktiv politiker i den meningen att jag står eller vill stå på några listor.
Men jag är en aktiv medlem i ett politiskt parti och ser ju vad som går fel när det går fel.

Jag röstar ändå och deltar i samtal om mitt samhälle. Jag har hopp om att hitta en hemvist framöver. Den nuvarande bisarra situationen varar inte för evigt.

Så kanske inte överkörd, bara lite dåligt representerad.
Därför byggs det nu ett nytt samhälle genom ett paradigmskifte där folk har tröttnat på att skrika rasism. Är det nån som trots allt hest skriker rasism så bryr sig inte ens media längre

Borde du inte då satsa på att bli aktiv politiker
Som är både insatt och kunnig
Nej jag har alldeles fel personlighet för det.
Dessutom så är jag aktiv i en kommun där jag inte är skriven, så jag kan inte bli förtroendevald.

Jag ser att jag kan göra bäst nytta på annat sätt.
T.ex. hålla rätt på att att inte fel person hamnar i maktposition.
Eftersom att jag inte konkurrerar om platserna så har jag lättare att få fram om något är galet.

Men mest så är det att mitt humör inte är lämpligt i offentliga sammanhang på ett sätt som behövs.

Nej jag har alldeles fel personlighet för det.
Dessutom så är jag aktiv i en kommun där jag inte är skriven, så jag kan inte bli förtroendevald.

Jag ser att jag kan göra bäst nytta på annat sätt.
T.ex. hålla rätt på att att inte fel person hamnar i maktposition.
Eftersom att jag inte konkurrerar om platserna så har jag lättare att få fram om något är galet.

Men mest så är det att mitt humör inte är lämpligt i offentliga sammanhang på ett sätt som behövs.
Men du tycker andra ska ställa upp :confused:

Men du tycker andra ska ställa upp :confused:
Man kan ju ställa upp på många sätt.
Det finns massor av uppgifter att utföra i ett parti förutom att just stå på listan och vara förtroendevald.
Och det är sådana medlemmar som behövs för att kunna hålla efter att inte fel personer får en makt som de inte skall ha.

Jag skulle vara en massmedial katastrof så jag gör nog bäst i att utföra arbete bakom kulisserna.

Därför byggs det nu ett nytt samhälle genom ett paradigmskifte där folk har tröttnat på att skrika rasism. Är det nån som trots allt hest skriker rasism så bryr sig inte ens media längre
Vi skall nog lyckas överleva och rensa upp även från det här stolliga "paradigm"-skiftet. Många svenskar är trots allt kloka, empatiska människor med kännedom om de stora privilegier och kunskap vi har här och kan använda för att hjälpa oss och världen att vara en bättre plats.

Vi skall nog lyckas överleva och rensa upp även från det här stolliga "paradigm"-skiftet. Många svenskar är trots allt kloka, empatiska människor med kännedom om de stora privilegier och kunskap vi har här och kan använda för att hjälpa oss och världen att vara en bättre plats.
Precis och det är därför som människorna har röstat fram det som vi nu ser styr Sverige mot ett bättre vetande och ett bättre Sverige.

Lite ironiskt att det nu är en moderat statsminister då det även var en moderat statsminister som flög över Sverige och sa att vi har massa med plats att ta in flyktingar, helt utan en plan eller ens tanke på få in dessa i samhället. Känner mest kappvändare som inte står fast vid sin politik.
Lite kred till sossarna som inte ändrat ståndpunkt utan haft samma syn på invandring, säger inte bu eller bä om deras syn.

Tror du det är bara brist på tid som gör att människor inte engagerar sig politiskt? Vad tror du gör att människor inte engagerar sig mer?
För mig personligen är hela ämnet svårt att greppa. Och att sedan kompromissa med andra partier och inte alls kunna infria saker jag skulle tycka vore bra, det skulle kännas märkligt, som om jag ljög för mig själv och andra eftersom det ju inte är vad jag tror på. Och så är det det som är demokrati eftersom andra tror på den och den personen och vill se deras politik. Svårt att göra rätt när alla ska samsas.
Hoppar in mitt i...
Det är en liten bråkdel av de politiskt engagerade som faktiskt är förtroendevalda.
För mig är det väldigt mycket av samtal och träffar med människor som jag kan diskutera med, lära mig mer av och få insyn i vad som händer. Och en hel del kul :D

Kompromissandet har utgjort promille av det jag som förtroendevald sysslat med. Kan inte ens komma på när det skulle skett.
Vill man inte vara med på beslut så reserverar man sig eller väljer att avstå att rösta. Och man är aldrig ensam.

Hoppar in mitt i...
Det är en liten bråkdel av de politiskt engagerade som faktiskt är förtroendevalda.
För mig är det väldigt mycket av samtal och träffar med människor som jag kan diskutera med, lära mig mer av och få insyn i vad som händer. Och en hel del kul :D

Kompromissandet har utgjort promille av det jag som förtroendevald sysslat med. Kan inte ens komma på när det skulle skett.
Vill man inte vara med på beslut så reserverar man sig eller väljer att avstå att rösta. Och man är aldrig ensam.
Tillägg
Det är många namn på listorna. Det är bara toppnamnen som får poster.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka