guppyungar

bsmx

Trådstartare
:confused: Hej!
Förra veckan fick min guppy ungar. Jag har henne o ungarna i ett litet akvarium nu. Detta börjar bli smutsigt. Hade tänkt flytta över dem till det stora, som är rengjort o det är bara hon o ungarna som ska vara där. Men det är ju "för rent". Jag har aldrig haft bebisfiskar förut...hur får man över dem? o klarar det flyttas?

Sv: guppyungar

Jodå, själva flytten klarar de. Problemet är som du själv också tänker, att det är för rent. starta igång akvariet i förväg om du kan, med pump och sand och låt det puttra ett tag. I samband med att du ska flytta fiskarna, flytta också pumpen de hade i lilla akvariet och låt den gå (skölj den inte) jämte det stora karets pump ett tag. Flytta gärna gammal sand också. Vill du inte använda den sanden i nya karet, så stoppa sanden i en gammal glasslåda tex som du kan lyfta ur efter ca två veckor. Mata MYCKET sparsamt i början, och kom igång med vattenbyten redan efter ca 5 dagar.

mvh

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 133
Senast: Red_Chili
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 089
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 873
Senast: Roheryn
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 424
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar