Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är en jättefin hönsgård, de har till och med gungor och en egen solstol.Så fint de har det!
Jag litar på att Prim har mera vett (och med tanke på att vi snackar fasaner här säger det en del.Donald?
Blicken och frillan.![]()
Får man inte bara lust å blåsa lite bubblor på magen?
Jag kan liksom inte komma över att de ser ut som barbapappor!Får man inte bara lust å blåsa lite bubblor på magen?![]()
Glömde mig å kollade utan lurar. Har en misse som letar pippi nu.En stor fågel flög över inhägnaden och de började leva om så att jag kunde höra dem inne i hotellet.Fick lov att gå ut och försäkra dem om att de inte skulle bli norpade. Jag missade tyvärr de väldigt höga varningsvisslingarna.
Någon skrev också i ett annat forum där de diskuterar fabrikshöns att de saknar en del vitala naturliga instinkter, som sandbad till exempel.Nu hoppas jag bara att varierad kost, vitaminer, sol och annat ska få kam och kinder djupare röda också.
Vi måste även hjälpa den här lilla damen med hennes näbb;
Visa bifogad fil 162214
Det är tydligen jättevanlig tmed vanskapta näbbar bland fabrikshöns både genom vitamin/näringsbrist när de växer upp, brist på stimuli (förstås) och genetik.
I vissa fariker klipper de dessutom näbbarna så att fåglarna ska plocka varandra mindre när de hålls för trångt.
Bland fabriksfasanerna stympar man inte näbbarna utan sätter på "blinders" istället.