Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hon ser föga imponerad ut!Fasanerna mår för övrigt förträffligt och Prim gör sitt bästa för att se ut som någonting ur Jurassic Park när han flirtar.
Visa bifogad fil 162216
Han gör sitt bästa i alla fall!Stiliga djur de där!
Eller hur!Hon ser föga imponerad ut!![]()
Hur hjälper man henne med näbben?Nu hoppas jag bara att varierad kost, vitaminer, sol och annat ska få kam och kinder djupare röda också.
Vi måste även hjälpa den här lilla damen med hennes näbb;
Visa bifogad fil 162214
Det är tydligen jättevanlig tmed vanskapta näbbar bland fabrikshöns både genom vitamin/näringsbrist när de växer upp, brist på stimuli (förstås) och genetik.
I vissa fariker klipper de dessutom näbbarna så att fåglarna ska plocka varandra mindre när de hålls för trångt.
Bland fabriksfasanerna stympar man inte näbbarna utan sätter på "blinders" istället.
Man trimmar den genom att fila eller klippa och fila. Man kan även ta dem till veterinären och låta dem göra det men jag tror vi fixar det själva. Jag ska ta ned min lilla elektriska kloslip och så tar vi det bit för bit en gång i veckan ungefär.Hur hjälper man henne med näbben?![]()
Tack! Jag tycker att de är så häftiga!De ser verkligen underbara ut.![]()
Hon ser föga imponerad ut!![]()
Min tanke också! Hon ser ut som om hon säger "Jaja, whatever..."![]()
De ska inte ringmärkas? Då kanske flickorna kan färgkodas på något sätt?Det var hemskt rart idag när jag var ute med fasanerna och hade publik bakom fönstren - jag kan inte prata med gästerna genom glaset utan bara gestikulera, och en man som var där med sina ungar skrev med stor, spretig text i typ paint på telefonen för att fråga om "the golden one" var en tupp eller höna och höll upp telefonen så att jag kunde mima svaret.
Jag funderar på om jag borde skriva ut en liten skylt med vardera fågels namn så att jag kan hålla upp den när jag har en på axeln, till exempel.
Det sitter en infoskylt med alla namn och allt på fönstret men även om jag skulle skriva ut porträtt på vardera fågel bredvid namnen finns det inte en chans att folk skulle kunna skilja flickorna åt IRL.