Guldfasanerna

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Sel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 334
  • Visningar Visningar 111 554
De ska inte ringmärkas? Då kanske flickorna kan färgkodas på något sätt?
Det var tanken först men ringarna jag beställde var visst hönsstorlek, och sedan har jag inte hittat några småpack med mindre storlekar (jag behöver ju liksom inte tvåhundra stycken till tre fåglar. :D )... sedan rann det ut i sanden då jag insåg att jag själv inte har några problem med att se skillnad på dem.
Kanske dags att göra en sökning igen.

De behöver dock inte ringmärkas enligt lag eller för någon slags registrering, det skulle vara helt och hållet för färgkodningens skull i så fall. :)

Titta hur snabbt fjädrarna växer tillbaka på vår nakna dam?
Hela rumpan och kloaken var också naken och bar, men nu är den nästan helt täckt. <3

1739815998162.webp

Det var tanken först men ringarna jag beställde var visst hönsstorlek, och sedan har jag inte hittat några småpack med mindre storlekar (jag behöver ju liksom inte tvåhundra stycken till tre fåglar. :D )... sedan rann det ut i sanden då jag insåg att jag själv inte har några problem med att se skillnad på dem.
Kanske dags att göra en sökning igen.

De behöver dock inte ringmärkas enligt lag eller för någon slags registrering, det skulle vara helt och hållet för färgkodningens skull i så fall. :)
Jo, köp två hundra ringar så får vi många fler Bukefasaner att följa här sedan. :D

Fy vad de blivit blöta idag mina stackars små bananer! 😅 De såg så bedrövliga ut nu när jag var upp andra gången att de nog var tacksamma för att det var för mörkt för kameran - men det har äntligen slutat regna och blåsa så nu var de ute i full rulle med att äta sig mätta innan belysningen släcks, så det går egentligen ingen nöd på dem. Fjorton grader varmt liksom.
Rödhakarna har dock också haft en tuff dag verkar det som för de var väldigt modiga.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Senast tagna bilden XVI
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka