Guldfasanerna

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Sel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 426
  • Visningar Visningar 120 015
Blir Prim guldig pa brostet och ryggen ocksa, eller far han en morkare farg pa ryggen?
Han blir gul på bröst och rygg, men mörk över nacke och vingar. Det kommer att ta ett år till innan har har fullfjäderdräkt dock. :)
Det här är unga tuppar.
1738021198615.webp

Den här tråden är min nya favorittråd.
Jag är livrädd för fåglar, speciellt de lite större fåglarna (fasaner tex), men här kan jag läsa om dom och öka min förståelse för dom.

Så kul att få följa fina pippisarna och allt du gör för dom <3
Jag har blandade känslor. Det gör ont att se någon leva ens dröm. @Sel framstår ju som nån jäkla disneyprinsessa
snow41160x600.webp

Plötsligt lite hönsbilder här i tråden, trots att jag vet att de har en egen. :)
Jag blev så förvånad över hur enkla de var att fånga och plocka upp trots att de inte varit "husdjur". Kanske har jag blivit lite för van vid fasanerna helt enkelt. :D

Nästan alla var i sådant himla fint skick också, jag var förvånad! När jag kom till adoptionsfarmen hade värden sin egen flock förstås, men jag fick gå in i en annan inhägnad och välja mina egna hönor. Jag plockade egentligen mest de som var närmast och som hade lite skillnad i färg... och jag var verkligen så himla sugen på att ta en stackare som såg så eländig, naken och sorglig ut. Hon hade stora ärr över ena sidan av ansiktet och var uppenbart blind på ett öga. Pigg dock (de omplacerar bara individer som är tillräcklig thälsosamma), men jag kände inte att det vore rätt då de tas om hand av olika personal med olika erfarenhet varje dag och jag ville inte ta hem en liten stackare som skulle behöva särskild vård.
Hon är hos människor som vet vad de gör. <3
De är så vackra i olika rödbruna och guldiga färger.

1738787130930.webp

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka