Guldfasanerna

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Sel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 335
  • Visningar Visningar 111 672
De fick en ny stubbe idag. Inspektionen är i full gång. :D
20250114_101748.webp

Prim tuppade sig för övrigt på allvar idag och anföll min hand. Jäkla fasoner! Han har försökt spänna sig lite tidigare i veckan också men den här gången var det jävlar anamma.
Jag tog helt enkelt fast honom och höll i tills han lugnade sig. När det var färdigt gick han undan och gjorde sig till en puffboll... men ungefär fem minuter senare gjorde han lugna bop-ljud och kom fram och tog lite godis så jag är säker på att vi är kompisar igen.
Jag räknar med att det är helt normala tonårshormoner. Tur att de är små ändå! ;)

Round 2 idag! 😅
Allt var piano på morgonen och vi var goda kamrater men icke så när jag gick ut på eftermiddagen. Samma sak igen dock. Jag tog fast och höll i en stund - han blev upprörd men försökte inte igen och tog snällt sina godbitar.
Jag undrar om jag helt enkelt ska backa lite och låta dem göra sin grej medan hormonerna landar. Gå ut och mata och se om dem givetvis men kanske inte inkräkta fullt så mycket som jag gör. Let the birds bird!
Jag vill ju inte uppröra hela dynamiken varje dag liksom.

Här är i alla fall ligisten idag. Inte upprörd på mig utan bara mycket sus över yogagruppen som spelade bongotrummor och mässade I tungor på andra sidan fönstren mittemot. :D
Tänk när hela skruden är lika neongul som de där fjädrarna över stjärten! 😍

20250118_154132.webp

Hönsnotis:

Vi förlorade sista hönan nere i hönsgården för några veckor sedan, så nu har jag ansökt om att få adoptera ett halvdussin "commercial hens". Vi försökte hitta vuxna hönor att köpa men det är verkligen helt hopplöst så varför inte pensionera några äggläggare liksom?
Med lite tur kan vi hämta dem på Lördag. <3

Hönsnotis:

Vi förlorade sista hönan nere i hönsgården för några veckor sedan, så nu har jag ansökt om att få adoptera ett halvdussin "commercial hens". Vi försökte hitta vuxna hönor att köpa men det är verkligen helt hopplöst så varför inte pensionera några äggläggare liksom?
Bra initiativ, de förtjänar en fin pension.

Hönsnotis:

Åh! Sånt bra initiativ. 😊

• Gilla
Reactions: Sel
Bra initiativ, de förtjänar en fin pension.

Åh! Sånt bra initiativ. 😊
Det känns som en trevlig grej och hotellet har haft rescues förut. Groundskeepern får sätta upp en skylt med info bara så att folk inte tror att vi missköter dem, det hände visst sist. 😅 <3
Just det här gänget kommer dock från "free range" och är förhoppningsvis inte i fullt så dåligt skick som de man ser ibland.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka