Guldfasanerna

Bit för bit blir det trevligare i inhägnaden! Det är ju inte direkt den bästa årstiden för plantering men det visar sig att man kan fynda en hel del halvtrötta perenner just nu, så vi jobbar på det. :D Fåglarna gör sig så mycket bättre med lite grönt och de är så himla nöjda när de kan sittaoch kura bakom en buske eller under en gran ibland. <3

Alltså i rätt ljus! 🌼
20241225_130955.webp

Jag har också planterat några Skimmiabuskar och mer ljung. Förhoppningsvis får plantorna vara hyfsat ifred medan de etablerar sig. Jag försöker plantera så mycket som möjlig tpå en gång så att de inte fokuserar på bara en planta. 😅
de ska i alla fall vara hyfsat snabbväxande, är vintergröna, härdiga och alla delar går att äta. Inklusive blommorna och bären. <3

Dandelion i bild.

Det ska bli spännande att se hur mossa, gräs och ogräs klarar sig när tillväxtsäsongen startar igen i vår.
1735405740320.webp

Sol men betydligt kallare idag - ändå glada fåglar! De är som matte och föredrar krispig frost och snö framför slask och rusk och plusgrader. 😊
Jag gillar hur han verkligen börjar se ut som ett lapptäcke. :D Det sticker fram mer och mer gult där under vingen samtidigt som den blir svart.
20250102_121949.webp

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka