Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lille Robin.Idag förbereder vi oss för stormen som ska komma imorgon. Mest med mat!
De fick bland annat ägguleröra med ärtor, majs och paprika - men gissa vem som stor först i kön?
Visa bifogad fil 161213
Jajemän! Jag funderade på att skruva upp fler men jag tänker att det får vara som de är vana nu.Har ni skruvat upp skivor den här gången?![]()
Konstigt, jag ser bilden först i svaret när jag skulle skriva att det inte gick att se bilden.Buttercup säger också helt okej om maten.
Visa bifogad fil 161215
Vi har röd varning. Alla bussar och tåg är inställda, skolorna är stängda och vi har fått storlarm via mobilnätet. Stort påslag med andra ord!Läste precis om stormen Eowyn (fint namn för övrigt!) - kommer den drabba er hårt?
Mycket skumt!Konstigt, jag ser bilden först i svaret när jag skulle skriva att det inte gick att se bilden.
Kvartetten klarade sig finfint och var helt obrydda typ hela dagen.@Sel och @Fasanerna Hur har det gått för er i blåsten?
Jag vet inte hur det är i UK, men här finns det en risk för smittor med "fabrikshöns". ILT är en hemsk sjukdom som jag hade oturen att få med mig hem en gång när jag köpte höns som smittade de jag redan hade. Lämnade in döda höns hos SVA och det drog igång en utredning bland lantraserna och flera uppfödare hade smittan utan att känna till den. "Fabrikshöns" vaccineras ofta men kan vara smittspridare som jag förstått det. https://www.msdvetmanual.com/poultry/infectious-laryngotracheitis/infectious-laryngotracheitisDet blev förresten inga höns idag. Adoptionen inställd på grund av olika väderrelaterade bekymmer.De hör av sig när det blir altuellt näst gång.
De här är mycket riktigt vaccinerade men jag förstår att det finns risk oavsett varifrån man får sina fåglar egentligen. Jag har inte sett någon beskriva några problem i någon av grupperna där jag är med men jag kan absolut fråga vidare.Jag vet inte hur det är i UK, men här finns det en risk för smittor med "fabrikshöns". ILT är en hemsk sjukdom som jag hade oturen att få med mig hem en gång när jag köpte höns som smittade de jag redan hade. Lämnade in döda höns hos SVA och det drog igång en utredning bland lantraserna och flera uppfödare hade smittan utan att känna till den. "Fabrikshöns" vaccineras ofta men kan vara smittspridare som jag förstått det. https://www.msdvetmanual.com/poultry/infectious-laryngotracheitis/infectious-laryngotracheitis
Jag vet inte hur det fungerar om det kan smitta andra fågelarter, är rätt länge sedan jag läste på om det men det finns mycket matnyttigt hos SVA har jag för mig.De här är mycket riktigt vaccinerade men jag förstår att det finns risk oavsett varifrån man får sina fåglar egentligen. Jag har inte sett någon beskriva några problem i någon av grupperna där jag är med men jag kan absolut fråga vidare.
Sedan har vi ju inga andra höns som kan smittas utöver vår ensamma tupp, men ankorna delar inhägnaden.
Hockeyfrilla!
Lätt! Går aldrig ur tiden.Hockeyfrilla!